Web Analytics Made Easy - Statcounter

وب سایت سفارت آمریکا در اتیوپی با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که بخشی از کارکنان این سفارت در پی تشدید تنش و درگیری‌های داخلی در اتیوپی، این کشور را ترک خواهند کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، وب سایت سفارت آمریکا در اتیوپی با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که بخشی از کارکنان این سفارت در پی تشدید تنش و درگیری‌های داخلی در اتیوپی، این کشور را ترک خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه صادر شده از سوی سفارت آمریکا در آدیس آبابا آمده است: در تاریخ ۳ نوامبر، وزارتخانه آمریکا اجازه خروج داوطلبانه کارکنان غیر ضروری دولت ایالات متحده و اعضای خانواده کارکنان ضروری و غیر ضروری از اتیوپی را به دلیل درگیری مسلحانه، ناآرامی‌های داخلی و کمبود احتمالی تدارکات صادر کرد.

سفارت آمریکا همچنین با هشدار نسبت به وخیم‌تر شدن اوضاع در اتیوپی، از شهروندان این کشور نیز خواسته تا هر چه سریع‌تر نسبت به ترک خاک اتیوپی اقدام نمایند و آن دسته شهروندان آمریکایی که همچنان اصرار بر ماندن در اتیوپی دارند نیز باید از فراهم بودن شرایط لازم برای دسترسی به پناهگاه و مواد غذایی کافی مطمئن شوند.

لازم به ذکر است، وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای، هشدار سفر اتباع این کشور به اتیوپی را به سطح چهار افزایش داد؛ به این معنی که شهروندان آمریکایی نباید به اتیوپی سفر کنند.

این هشدار متأثر از درگیری‌های مسلحانه جاری در اتیوپی، نافرمانی مدنی، اخلال در سامانه‌های ارتباطی و احتمال اقدامات تروریستی از جمله آدم ربایی در مناطق مرزی است.

از روز گذشته، در پی پیشروی شورشیان تیگرای در اتیوپی، وضعیت فوق العاده در این کشور اعلام شده است.

ارتش این کشور در پی تسریع پیشروی شورشیان از دولت خواست تا برای دفاع از پایتخت کمک‌های لازم را ارائه دهد.

این در حالی است که پیشتر «ابی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی از شهروندان این کشور خواسته بود تا برای مقابله با نیروهای ارتش آزادی‌بخش تیگرای دست به سلاح ببرند.

در بیانیه دولت آمده است که نیروهای ارتش تلاش دارند با سربازان ارتش تیگرای مقابله کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی آمریکا اتیوپی سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه

دانشگاه امیرکبیر طی بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دانشگاه امیرکبیر طی بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان در آمریکا

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

در پی سیاست‌های حمایتی و ضدبشری ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم منفور صهیونیستی، در روز‌های اخیر و به رغم بایکوت خبری، شاهد انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین هستیم.

تصاویری که به روشنی مؤید رفتار‌های متناقض دولت آمریکاست که از یک طرف خود را به عنوان مهد آزادی بیان معرفی می‌کند و برای سایر کشور‌ها نسخه‌ی رعایت حقوق بشر می‌پیچد، اما از طرف دیگر؛ این‌گونه اساتید دانشگاهی و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه، سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر بار دیگر ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، مواجهه‌ی بشردوستانه و شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و موضع همدلانه در دفاع از مظلومیت مردم غزه را تحسین نموده، سرکوب این اساتید و دانشجویان را توسط پلیس و دولت آمریکا که مؤید حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی است قویاً محکوم می‌کند.

هیات رئیسه دانشگاه صنعتی امیرکبیر

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • آمریکا مانع تحقق صلح در یمن و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه است
  • بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • تجمع اساتید و کارکنان دانشگاه ایلام در محکومیت آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان حامی فلسطین
  • حمایت دانشگاهیان مازندران از خیزش جهانی دانشجویی
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا