Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@21:17:51 GMT

۴۰ درصد مدارس قوچان نیاز به بازسازی دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۱۱۰۹

۴۰ درصد مدارس قوچان نیاز به بازسازی دارد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امین‌رضا مرآتی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش قوچان گفت: بالغ بر ۴۰ درصد مدارس شهرستان قوچان نیاز مبرمی به نوسازی دارد که از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، مبلغ ۸ میلیارد ریال برای شروع عملیات ساخت دبستان آیت‌الله سعیدی تخصیص یافته است و این اعتبار به‌منظور افزایش سرانه آموزشی شهرستان و ساخت یک مدرسه جدید در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن ولی زاده معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش قوچان نیز در این جلسه از نیاز مدارس قوچان به نوسازی خبر داد و گفت:  سرانه آموزشی استاندارد کشور ۸ متر مربع، این سرانه در استان خراسان رضوی در حال حاضر ۴/۸ متر مربع بوده که این رقم در قوچان ۶/۲ متر مربع است.
او با بیان این‌که ۴۰ درصد مدارس قوچان نیاز به تخریب و بازسازی دارند، افزود: در حال حاضر نیاز به نوسازی مدارس روستایی تقریباً مرتفع شده است، اما در سطح شهر نیاز مبرمی به نوسازی مدارس داریم و در حال حاضر ۵ مدرسه در طرح تخریب قرار گرفته و ۴ مدرسه دیگر نیز نیاز مبرم به مقاوم‌سازی دارند.

تأمین ۷۰۰ تبلت و گوشی هوشمند

مسعود شجاعی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قوچان در ادامه این جلسه به نرخ ترک تحصیل دانش‌آموزان قوچانی اشاره کرد و گفت: نرخ گذر پایه ششم به هفتم ۹۹/۷۴ و نهم به دهم ۸۴/۶۳ ثبت شده است.

او افزود: دلایل اصلی ترک تحصیل دانش‌آموزان را ازدواج، بیماری، فوت، فقر، عدم دسترسی به مدرسه در محل سکونت، مختلط بودن مدارس (به ویژه در روستا‌های کم جمعیت)، اشتغال به کار، بیماری والدین، عدم دسترسی به تجهیزات و امکانات آموزش مجازی است.

بیشتر بخوانید

دغدغه والدین خراسان رضوی برای سرویس مدرسه در بلاتکلیفی بازگشایی مدارس

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قوچان ادامه داد: برای کاهش ترک تحصیل دانش‌آموزان، راهکار‌هایی از جمله پرداخت بخشی از هزینه سرویس دانش‌آموزی و معرفی دانش‌آموزان به مدارس شبانه روزی به کار گرفته شده است و در سال گذشته با جذب کمک خیرین، تعداد ۷۰۰ دستگاه گوشی هوشمند و تبلت تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

تلاش برای کاهش نرخ ترک تحصیل

علی اسماعیلی مدیر آموزش و پرورش قوچان نیز در این در جلسه، با دغدغه‌مند خواندن مسئولین آموزش و پرورش در خصوص ترک تحصیل دانش‌آموزان،گفت: در شهر‌های جنوبی خراسان رضوی، ثبت نام دانش‌آموزان اتباع صورت می‌گیرد که طبعاً نرخ ترک تحصیل در این قشر نیز بالاست.

او افزود: در قوچان، ترک تحصیل حتی یک دانش‌آموز باید دغدغه تمام مسئولین شهری باشد تا دست در دست آموزش و پرورش و همقدم با این اداره، در کاهش نرخ ترک تحصیل حرکت کنند.

رئیس آموزش و پرورش قوچان ادامه داد: بر این اساس، خانه‌های بهداشت روستایی و شبکه بهداشت شهرستان با اعلام آمار دانش‌آموزان سنین دوره‌های آموزشی پیش دبستانی و اول ابتدایی به مدیران مدارس و نمایندگان آموزش و پرورش در جهت کاهش نرخ بازماندگان از تحصیل و به تبع آن، ترک تحصیل کمک کنند.

 

انتهای پیام//س.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازسازی مدرسه فرسودگی مدرسه تخریب ترک تحصیل دانش آموزان آموزش و پرورش قوچان نرخ ترک تحصیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج گفت: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حجت‌اله موسوی افزود: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۱۵  ظهر تا ۲۲ در معرض بازید مردم خواهد بود.

وی یادآور شد: ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری