Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:56:37 GMT

بحرانی بودن وضعیت آب یزد را با سفر به یزد متوجه شدم

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۱۵۹۷

بحرانی بودن وضعیت آب یزد را با سفر به یزد متوجه شدم

ایسنا/یزد معاون پارلمانی رئیس جمهور در شورای اداری استان یزد در جواب به گلایه‌های تمام مسئولان یزدی نسبت به تعرض به خط انتقال آب یزد گفت: بحرانی بودن مسئله آب یزد را امروز با حضور در یزد متوجه شدم.

«سیدمحمد حسینی» با اشاره به مشکل آب استان یزد اظهار کرد: نوع دوستی، ایثار و محبت جزو ویژگی‌های مردم کشورماست و به هیچ عنوان نباید مسائلی مانند مباحث آب یزد را امروزه در کشور داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حضور رئیس جمهور و وزرا در استان‌ها زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات است گفت: بسیاری از مشکلات را ممکن است مسئولان ندانند اما در سفرها استحصال می‌کنند به طوری که بحرانی بودن مسئله آب یزد را امروز با حضور در یزد متوجه شدم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به صحبت رئیس جمهور در ارتباط با هیچ کسی خط قرمز نیست گفت: استاندار در انتخاب مدیران، شایسته سالاری را مدنظرقرار دهد تا با جدیت برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

وی با بیان این که باید طعم خدمت را به مردم بچشانیم و فرصت ها میگذرند، گفت: شادی برای برطرف کردن مشکلات بسیار موثر است گاهی وقت ها میشود شریعتر اقدام کرد و در تسریع امور مردم کوشید لذا به این مسئله توصیه می‌کنم.

حسینی با اشاره به این که مردم به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی، عمدتا گلایه‌مند و ناراضی هستند گفت: باید طعم خدمت را به مردم بچشانیم و سعی کنیم با کم کردن مشکلات و فشارهای اقتصادی و معیشتی آنها، زمینه جلب رضایت بیشتر آنها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به ارتحال آیت‌الله علاقه‌بند(ره) و تسلیت این فقدان به مردم یزد گفت: وی عالمی ربانی و بزرگ بود که ایشان را به نام آیت‌الله بهجت استان یزد می‌شناسند و با توجه به ویژگی‌های وی باید نسبت به معرفی ایشان به مردم ایران بکوشیم.

پیام عطش مردم یزد را به رییس جمهور برسانید

«مهران فاطمی» استاندار یزد در این نشست با بیان این که این جلسه اولین جلسه شورای اداری از زمان استاندار شدن وی است، اظهار کرد: در خصوص دولت مردمی به عنوان شعار دولت سیزدهم روایتی از موجود است که مربوط به زمان رحلت پیامبر (ص) است و در آن سه توصیه و سه نکته بازدارنده از سوی پیامبر نقل شده است.

وی با بیان این که این روایت مربوط به زمان قبل از رحلت ایشان است، گفت: مسجد از انبوه مردم پر شد و در این شرایط خاص بر منبر رفت و پیام وحی را رساند که یکی از با عظمت ترین فرمان‌های خود را برای دولت مردان پس از خود فرستاد.

وی افزود: پیامبر از دولت مردان خواستند تا موکدا با مردم مهربان باشند، بزرگسالان را گرامی دارند،  برای ناتوانان دلسوزی کنند و دانشمندان امت را گرامی دارند اما بر حذر داشتند که مبادا بر مردم اسیب رسانده و خوارشان کنند، مبادا مردم را به فقر بکشانند و از دین دربرند و مبادا که راه دسترسی خود را برانها ببندند و گونه ای برنامه ریزی کنند که نسل ایشان بریده شود.

به گفته استاندار یزد حدیث مذکور برای نقشه راه خدمت کردن به مردم است و باید مبنای سروک خود در دولت سیزدهم بر این فرمان باشد.

وی با اشاره به این که مسیله آب مهمترین مسیله استان است، گفت: ما استانی با اقلیم خشک و متوسط بارندگی کمتر از 100 میلیمتر و خشکسالی‌های پی در پی هستیم که این موارد مزید بر علت شدند.

استاندار یزد با بیان این که ما حدود 360 روستا را با تانکر آبرسانی می‎کنیم، گفت: هر چند با مجمع نمایندگان استان اهتمام شده است و تلاش کردیم تا خط اول اب و افزایش اب را داشته باشیم اما خط دوم مصوبه رهبر انقلاب بوده و 14 سال است پیشرفت قابل قبولی نداشته است از طرفی خط اول هم به کررات مورد تهدید قرار گرفته است.

وی با باین این که اخیرا در یک هفته سه بار به خط انتقال آب یزد تعرض شده گفت: شخصا با شخص وزیر و استاندار اصفهان صحبت کردم و تصمیماتی با تاکید بر حفظ امنیت خط گرفته شد.

فاطمی با بیان این که تامین اعتبارات اجرای این خط و تسریع عملیات اجرای این خط به سمع و نظر هیات رییسی برسانید، خواستار شد: در کنار تولید و تامین منابع اب و پیگیری سند سازش با کم آبی در استان یزد، جز انتقال آب نمیتوانیم جایگزین دیگری داشته باشیم.

وی با بیان این که درخواست داریم که در حوزه تسریع اجرای خط دوم انتقال و همچنین تامین امنیت خط اول به صورت ویژه و جدی اقدام شود، گفت: هر زمان که به خط انتقال تعرض می‌شود تاب‌آوری ما کمتر از 24 ساعت است و بلافاصله در تامین آب شرب با مشکل مواجه می‌شویم.

وی افزود: تخصیص انتقال آب یزد نزدیک به 90 میلیون متر مکعب در سال است که هیچ زمانی بیشتر از 60 تا 65 میلیون متر مکعب آب از این خط به استان یزد منتقل نشده است.

استاندار خاطرنشان کرد: تعرض به این خط و ایجاد مشکل برای این خط آب و سلامت مردم را به صورت ویژه دچار چالش جدی می‌کند و به صورت جدی پیگیر رفع این موضوع هستیم و خواستاریم تا پیام عطش مردم یزد را به ریاست محترم جمهور برسانند.

تعرض به آب یزد خلاف شرع و قانون

«محمدصالح جوکار» رییس مجمع نمایندگان استان یزد در بخشی از سخنانش، با گرامیداشت 13 آبان روز جهانی استکبارستیزی اظهار کرد: شیرینی این روز را سپاه پاسدارن عزیزمان با حضور مقتدرانه خود در منطقه و نمایش دوباره اقتدار ایران در جهان به همه چشاند.

وی تصریح کرد: با بررسی تاریخ گذشته، حال و آینده استان یزد متوجه می‌شویم که این استان دارای ویژگی‌های خاص و متفاوت است.

جوکار خاطرنشان کرد: ما امروز یک میراث ارزشمندی از پیشینیان داریم که به آن افتخار می‌کنیم و می‌توان گفت که پایه‌ریزی صنعت گردشگری استان یزد هم بر همین مبنا قرار گرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: اگر دولت درآمدهای یزد را برعهده خودش بگذارد قطعا هزینه‌ای برای دولت نخواهیم داشت و می‌توانیم کاملا مستقل عمل کنیم و در شرایط سخت اقتصادی استان یزد چنین ادعایی را به راحتی می‌تواند داشته باشد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: این سختی‌ها و مشکلاتی که مردم در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ و کرونا و آسیب‌های روحی ناشی از آن به مردم تحمیل شده، چرا باید چنین مسائلی هم به درد مردم اضافه شود؟

جوکار تاکید کرد: ما وظیفه داریم که امر به معروف و نهی از منکر کنیم و تفاوتی هم ندارد که طرف مقابل ما چه کسی و در چه سطحی است چرا که اگر زبان خود را در این عرصه بستیم روز قیامت بدون شک باید پاسخ دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه تبعیض و عدم توزیع مناسب امکانات در نقاط مختلف استان و شهر یزد به صورت ویژه دیده می‌شود گفت: در همین شهر یزد که به عنوان یک شهر برخوردار شناخته می‌شود ما منطقه‌ای کاملا برخوردار با امکانات بالا داریم ولی در مقابل هم به صورت ویژه با پدیده حاشیه‌نشینی مواجه هستیم و در منطقه‌ای از همین شهر مردم با پایین‌ترین امکانات که اصلا در شان نیست زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر امروز مسئولان بد عمل کنند مردم این ضعف را به پای کل نظام می‌نویسند خاطرنشان کرد: امروز چشم امید مردم به رئیس جمهور و دولت سیزدهم است و مطالبات آنها انباشت شده و باید کسی این مطالبات را به صورت منطقی پاسخ دهد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل اصلی استان یزد آب است گفت: الان بسیاری از نقاط استان یزد آب بی کیفیت دارند و 440 روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شوند ولی هیچ زمانی این مردم اعتراض نکردند اما امروز با سخت‌ترین اتفاقات و تعرض به خط انتقال آب شرب که خلاف قانون اساسی و خلاف شرع است روبرو شدند و هیچ کسی هم به داد آنها نمی‌رسد.

جوکار با اشاره به تعرضات پی در پی به خط انتقال آب استان یزد گفت: مگر می‌شود که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما از این موضوعات خبردار نباشند و نتوانند جلوی این عده معدود را بگیرند؟

رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه این اقدامات خلاف اصول متعدد قانون اساسی است گفت: الان در این رابطه اصل 40 قانون اساسی به صورت عینی روی زمین مانده و هیچ اراده‌ای هم برای حل این موضوع مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در دولت قبل این موضوع را در شورای امنیت بردیم و موضوع امنیت مصوب شد ولی دوباره همین موضوع تکرار شد گفت: 70 سال است که معادن ما از یزد به استان همجوار می‌رود آیا ما جلوی این انتقال خوراک صنایع را باید بگیریم؛ قطعا که نباید این کار را بکنیم چون معادن هم مثل آب جزو انفال است پس باید در حوزه آب هم این اتفاق نیفتد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الان متاسفانه درخواست مطالبات بخشی از استان همجوار به وسیله شکستن خط لوله آب شرب انجام می‌شود و هر زمانی که می‌خواهند مطالباتشان را مطرح کنند به آب تعرض می‌کنند.

سه صدای چاپخانه‌ها و توپخانه‌ها و کارخانه‌ها توسط مدیران نواخته شود

آیت‌الله «سیدکاظم مدرسی» نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد با بیان اینکه مردم به انتظار جشیدن طعم مدیریت و خدمت انقلابی و جهادی هستند، گفت: تامین امنیت خط انتقال آب یزد را به صورت جدی از دولت و مسئولان خواستاریم.

وی افزود: امروز پس از 42 سال مردم به انتظار چشیدن طعم مدیریت انقلابی و جهادی در سایه ولایت هستند و هیچ مانعی برای این موضوع وجود ندارد.

وی با باین این که اگر امروز ما نتوانیم لذت دولت مردمی، انقلابی و جهادی را به مردم بچشانیم بعید می‌دانم چنین فرصتی دوباره به وجود آید پس باید با تمام توان نسبت به این موضوع تلاش و توجه کنیم، گفت: همه باید برای تقویت کانون خانواده برنامه داشته باشیم و از این موضوع حمایت کنند.

مدرسی یزدی با بیان اینکه بحث مدیریت مسکن با توجه به افزایش قیمت زمین و مصالح یکی از انتظارات جدی مردم از دولت و مسئولان است گفت: از رئیس جمهور و مدیران درخواست داریم که نسبت به این موضوع برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم منظومه فکری انقلاب را ترسیم کنیم، باید در مقابل جامعه کفر سخت و فولاد باشند، گفت: نباید فریفته لبخند دشمنان شود، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم کفار را در دو دسته تقسیم‌بندی می‌کند که گروه اول گروهی است که با اسلام و دین مقابله نمی‌کنند و گروه دوم کفاری هستند که با اسلام و دین مقابله می‌کنند البته در قرآن کریم تاکید شده که به هیچ عنوان با آن دسته از کفار که با دین شما مقابله و دشمنی می‌کنند رفت و آمد نداشته باشید.

وی با تاکید بر مدیریت با محوریت استاندار در یزد تصریح کرد: کسب استقلال اقتصادی از مهمترین مسائلی است که باید دنبال شود و از طرفی باید سه صدای چاپخانه‌ها و توپخانه‌ها و کارخانه‌ها توسط مدیران نواخته شود که به نوعی گویای صدای قلم دانشمندان، صدای گام رزمندگان و صدای چرخ ریسندگان است.

مدرسی با بیان این که اذان و نماز به جای خود ولی این سه صدا غیرقابل تردید است، گفت: البته تاکید میکنم که چارچوب را باید چارچوب شرعی بدانیم و باید چهره هایمان دفاع از ارزش‌های اسلامی را فریاد بزند پس لازم است که برای احقاق این مسئله از خودمان و اداره هایمان شروع کنیم.

وی با تاکید بر این که مدیر باید گیاهی باشد که کادرسازی و تربیت کند، گفت: باید از کنار او جوانه ها بروید و پوشش او باشند و در جامعه قوی شوند که خوشبختانه سیاست جمع حاضر خصوصا استاندار همین مسئله است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی معاون پارلماني رييس جمهور بحران آب مجمع نمایندگان استان خط انتقال آب انتقال آب یزد صورت ویژه داشته باشیم رئیس جمهور یزد متوجه استان یزد آب یزد مردم یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۱۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم

انتشار تصاویری از لحظات ترسناک تخریب دیوار منازل مسکونی بر اثر طوفان باد و شن در زاهدان واکنش های زیادی را برانگیخت./ چندثانیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • کلیپی از رقص دسته جمعی محسن کیایی، محمد بحرانی، محسن شریفیان (فیلم)
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور
  • روزگار بحرانی یاران صیادمنش: 9 بازی 3 امتیاز
  • عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • نقشه سرایدار برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا