Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام پنج‌شنبه ۱۳ آبان در دیدار فعالان و تشکل‌های مختلف دانش آموزی فارس که به مناسبت ۱۳ آبان برگزار شد، بیان کرد: در دوران قبل از انقلاب، چیزی به نام مطالبه گری نداشتیم و این مسائل معنا نداشت.

وی افزود: در آن زمان کسی نمی‌توانست بنشیند روبروی استاندار و فرماندار یا هر مقام دیگری و خواسته‌های خود را بی هیچ نگرانی و لکنت زبانی بیان کند، در حالی که پس از انقلاب مقام معظم رهبری به عنوان شخص اول مملکت، خودشان چند نهضت را ایجاد کرده‌اند که از جمله آنها آزاد اندیشی، نظریه پردازی و مطالبه گری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی‌فقیه در فارس بحث فرهنگ جامعه و مردم را یکی از ابعاد بسیار مهمی عنوان کرد که انقلاب اسلامی به آن پرداخته و خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی کنونی را ان شاء‌الله حل خواهیم کرد اما فرهنگی که در جامعه ما حاکم است چگونه خواهد بود؟

آیت‌الله دژکام ادامه داد: کمونیست‌ها می‌گفتند همه جامعه را ساکت کنید تا به پیشرفت اقتصادی برسیم، اما مقام معظم رهبری فرمودند «مطالبه گری را در بین جوانان رایج کنید تا پیشرفت کنیم» برای این مهم باید این را عنوان نقطه قوت برای نظام اسلامی بدانیم که با سبک بسیار جدیدی که ریشه در آموزه‌های اسلامی دارد کارهای یک کشور را پیش می‌بریم، ما به دنبال پیشرفت و توسعه اسلامی هستیم؛ نه پیشرفت و توسعه به سبک لیبرال دموکراسی و نه به سبک مارکسیستی. 

او با بیان اینکه مطالبه گری آدابی دارد و نباید به گونه‌ای باشد که به بهانه آداب یک جوان عزیز نتواند خواسته خود را مطالبه کند، تاکید کرد: جوانان باید بتوانند خواسته خود را مطالبه و طرف مقابل هم این اطمینان را بدهد که برای محقق شدن مطالبات تلاش خواهد کرد و این همان نقطه مطلوب و آرمان جامعه اسلامی است.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش امام علی(ع) مبنی بر اینکه «العَقلُ عَقلانِ: عَقلُ الطَّبعِ و عَقلُ التَّجرِبَةِ»، گفت:  عقل دو گونه است، عقلی که خداوند در طبیعت انسان می‌گذارد و دیگری تجربه است که در سن ۴۰ سالگی تکمیل می‌شود.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: در قرآن کریم هم به آن اشاره شده است «حَتَّیٰ إِذَا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَبَلَغَ أَرْبَعِینَ سَنَةً» لذا  باید هر روز متکی به عقل طبیعی و استمداد جوینده از عقل تجربی باشیم و نباید به بهانه جوان گرایی، تجربه و ...این دو باید با هم همراه شود.

وی ادامه داد: اگر تجربه را از نسل گذشته بگیریم این یک ضرر است و جامعه دیر رشد می‌کند و ما باید به دنبال این باشیم که نسل جدید را  بر سر خط تجربیات نسل گذشته بیاوریم؛ برای اینکه سرعت حرکت نظام اسلامی زیاد شود و اسلام در جامعه بشری بدرخشد.

 هویت بخشی ارتباط سازنده دو نسل است

آیت‌الله دژکام خطاب به دانش آموزان حاضر در این جلسه بیان کرد: همه میادین ورزشی، علمی، فرهنگی و مدیریتی مربوط به شما دانش آموزان خواهد بود، مهم این است که شما فرصت را غنیمت بدانید و از تجربات نسل گذشته خوب استفاده کنید. 

او اضافه کرد: ۳۰۰ هزار شهید با امکانات و ابزار محدود آن روز به میدان آمدند و حرف اسلام و ایران را به جهان منتقل کردند و امروز امکانات و ابزار پیشرفت کرده و مهم حُسن استفاده از این امکانات و ابزار است. 

نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد: امروز وظیفه شما جوانان است که پیام اسلام و ایران را به گوش تمام جوانان جهان برسانید که اگر فضای افکار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار ندهیم، نمی‌توانیم ادامه این انقلاب را شاهد باشیم. 

آیت‌الله دژکام در پایان عنوان کرد: پیشرفت‌های امروز را آن جوانی ایجاد کرده که با وجود فقر و فشار بسیار زیاد در مقابل استکبار جهانی مانند سرو ایستاد، شما هم باید مسیر انقلاب، مسیر امام، مسیر رهبری و مسیر شهدا را محکم و قوی ادامه دهید.

انتهای پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه شیراز انقلاب اسلامی آیت الله دژکام ۱۳ آبان روز دانش آموز استکبار ستیزی الله دژکام مطالبه گری آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۱۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک زندگی اسلامی عاملی برای پیروزی بر جنگ ترکیبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز جمعه گفت: کشور ما مبدا حرکت دینی است و به همین دلیل دشمن از همان ابتدای انقلاب، جنگ ترکیبی را علیه ما ترتیب داد و این جنگ هنوز هم ادامه دارد.
آیت الله دژکام تصریح کرد: همانطور که در حوزه نظامی با نوآوری به جایگاه بالایی دست پیدا کرده ایم باید برای پیروزی در جنگ فرهنگی و اقتصادی هم به موازات جنگ نظامی حرکت کنیم و با تقویت سبک زندگی اسلامی بر جنگ ترکیبی دشمن غالب شویم.
امام جمعه شیراز به ۱۵ اردیبهشت روز شیراز هم اشاره کرد و گفت شیراز اولین شهری بود که یک روز را به نام خودش ثبت کرد و این نشان دهنده پیشگامی شهرداری و شورای اسلامی شیراز است.
امام جمعه شیراز از تلاش‌های شهرداری و شورای شهرشیراز برای محرومیت زدایی در نقاط مختلف قدردانی و ابراز امیدواری کرد همه محله‌های شیراز هم به لحاظ سلامت شهری و هم محیط زیستی ساماندهی شود تا همه شهروندان به امکانات دسترسی داشته باشند.
آیت الله دژکام همچنین از مسئولان شهرداری خواست خط مترو حرم مطهر را طراحی و اجرا کنند تا مسیر دسترسی زائران به حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام تسهیل شود
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه خداوند در قرآن درباره دوری از شراب و قمار تاکید زیادی کرده گفت: مبلغان دینی و مدیران رده‌های مختلف کشور وظیفه دارند با این مسائل رودررو شوند و برخورد کنند چرا که قانون مجازات اسلامی مصوبه سال ۱۳۹۲ تکلیف را در این زمینه روشن کرده است.

دیگر خبرها

  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • نامگذاری روزی به نام یک شهر برای اولین بار در شیراز انجام شد
  • سبک زندگی اسلامی عاملی برای پیروزی بر جنگ ترکیبی
  • مترو حرم مطهرشاهچراغ (ع) مورد توجه مسئولان شهری باشد
  • مسئولان قانون را در اولویت امور خود قرار دهند
  • تا رسیدن مترو به حرم شاهچراغ از مسئولان مطالبه خواهم کرد
  • ادبیات مواجهه با دهه کرامت را متفاوت کنیم
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند