Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@03:59:44 GMT

کوثری:

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۱۷۹۰

کوثری:

به گزارش خبرنگار مهر، محمداسماعیل کوثری عصر پنجشنبه در سالروز شهدای شهرک خور از توابع شهرستان ساوجبلاغ که با حضور حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس و جمعی از مسئولین برگزار شد، با اشاره به اینکه یادواره شهدای شهرک خور مصادف با سالروز استکبار ستیزی شده است، اظهار کرد: امروز سه واقعه در روز ۱۳ آبان رخ داده است نخستین واقعه در سال ۴۳ حدود ۱۴ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) بر علیه لایحه کاپیتولاسیون آنچنان خروشید که منجر به دستگیری و تبعید ایشان به ترکیه و عراق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: طاغوت یک انتقاد دقیق و صحیح که حضرت امام (ره) در راستای حمایت از مردم ایران انجام داد، تحمل نکرد و امام (ره) بعد از ۱۰ ماه زندان، به ترکیه و سپس به عراق تبعید شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی روز ۱۳ آبان را به نام استکبار ستیزی نامگذاری کرد، تصریح کرد: دومین حادثه در روز ۱۳ آبان، سال ۵۷ مقابل دانشگاه تهران خیابان انقلاب بود که قبل از انقلاب به خیابان شاه رضا معروف بود که نیروهای مسلح آن موقع، دانش آموزانی که مقابل دانشگاه تظاهرات کرده بودند به رگبار بستند و حدود ۶۲ نفر از دانش آموزان به شهادت رساندند.

وی با اشاره به حماسه سوم که در سال ۵۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه تهران آتش به اختیار توطئه و مرکز تمام شرارت‌های بعد از انقلاب که به ظاهر سفارت آمریکا بود در روز ۱۳ آبان توسط دانشجویان اشغال شد.

سردار کوثری با بیان اینکه این واقعه ۹ ماه پس از پیروزی انقلاب توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) رخ داد، گفت: امام خمینی (ره) این واقعه را انقلاب دوم نامیدند، چرا که انقلاب اول بر علیه طاغوت و شاه بود و انقلاب دوم بر علیه جرثومه فساد آمریکا و رژیم اشغالگر قدس بود.

وی ادامه داد: دانشجویان پیرو خط امام (ره) فکر نمی‌کردند که ایشان به نحو خیلی شایسته ای آنها را حمایت کند و نامی برحرکت آنها بگذارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان پیرو خط امام (ره) در عملیات سال ۵۹ در منطقه هویزه به شهادت رسیدند، اظهار کرد: بر همین اساس انقلاب اسلامی در جهت استکبار ستیزی همان حرکتی که ائمه معصومین (ع) در صدر اسلام با ظالمین و زیاده خواهان عالم مقابله و مبارزه می‌کردند که الگوی و نمونه تمام این مبارزات در روز عاشورا نمایان می‌شود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را به تاسی از تمام آن حرکات در صدر اسلام با همان شعارها که برخواسته از کلام خدا و کلام ائمه معصومین (ع) بود این حرکت را بر علیه طاغوت و زورگویان عالم ادامه داد.

سردار کوثری بیان کرد: سیاستمداران آن زمان، مطرح می‌کردند که امام (ره) از لحاظ سیاست قوی نیست اما اگر ایشان سیاست نمی‌دانست اینگونه با دو ابرقدرت دنیا به مقابله نمی‌پرداخت.

وی در خصوص پیروزی رزمندگان اسلام تصریح کرد: اگر رزمندگان ما با دست خالی توانستند موفقیت‌های بزرگ را یکی پس از دیگری کسب کنند، تنها به خاطر توکل به خدا و توسل آنان بر ائمه اطهار (ع) بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رزمندگان ما برای کسب امتیاز به میدان نبرد نیامدند، خاطرنشان کرد: بلکه تمام هستی و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به فرمان ولی امر مسلمین در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه رزمندگان و جوانان و دلباختگان اسلام ناب در صحنه مقابله با دشمن صف آرایی کردند و دشمن را مبهوت کردند، گفت: چون آنها در تحلیل سیاسی توان ما و ارتش بعث را بررسی کرده بودند و می‌خواستند سه روزه استان خوزستان را جدا و هفت روزه به تهران برسند.

سردار کوثری با بیان اینکه اگر اکنون بنده به عنوان نماینده مجلس هستم از قِبل خون شهداست، اظهار کرد: بنابراین همواره مسئولین این مهم را یادآوری کنند و اگر خون شهدا را فراموش نکنند دقیقاً خدمت گزاری آنان بی منت است.

وی با بیان اینکه ما به شهدا نیاز داریم چرا که آنان با خدا معامله کردند و به درجه والا رسیدند، متذکر شد: بر این اساس ما نباید خودمان را گم کنیم و راه شهدا را ادامه دهیم.

کد خبر 5344039

منبع: مهر

کلیدواژه: اسماعیل کوثری یوم الله 13 آبان انقلاب اسلامی ایران یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه سفر استانی عکس استانها استانداری سمنان گرگان آمار کرونا واکسن کرونا استکبار ستیزی راهپيمايي 13 آبان شهرداری قم لیگ برتر فوتبال ایران مجلس شورای اسلامی نماینده مردم روز ۱۳ آبان بر علیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان؛ دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود پیام تسلیتی صادر کرد.
 
در متن این پیام تسلیت می خوانیم:
 
خبر ارتحال عالم وارسته و بصیر، مرحوم حاج ماموستا ملااحمد فخری امام‌جمعه سابق جوانرود و مدیر و مدرس برجسته مدارس علوم دینی منطقه موجبات تألم و تأثر اینجانب گردید.
 
آن عالم مجاهد که سوابق درخشان و کم نظیر وی در خدمتگزاری به اسلام عزیز و نظام اسلامی زبانزد است، بیش از چهل سال از عمر خود را در سنگر خطیر نماز جمعه و ‌شورای روحانیت جوانرود به اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و دفاع از ارزشهای والای انقلابی پرداخت و به پرورش جمع زیادی از طلاب علوم دینی اهتمام ورزید.
 
نقش آن عالم فرزانه در شکل گیری انقلاب اسلامی و مبارزه با افکار مسموم گروهک‌های معاند و ضد انقلاب در بحبوحه ایام پر مخاطره دهه شصت، بسیار ویژه و کم نظیر بود و تاریخ و مردم سربلند جوانرود و استان کرمانشاه، رشادتها و ایستادگی آن عالم مجاهد و تقریبی را در پاسداری از نظام اسلامی گواهی خواهند داد.
 
 
آن عالم عامل، علیرغم تهدیدات فراوان و فضاسازی های مستمر ضد انقلاب، تا آخرین لحظات عمر شریف خود هرگز ذره‌ای از آرمانهای خود عقب نشینی نکرد و از یاوران صدیق و وفادار امام راحل و مقام معظم رهبری و منادیان وحدت در عرصه انقلاب اسلامی بود.
 
اینجانب ضمن ابراز همدردی و تسلیت به مردم شریف، خانواده معزز و علمای بصیر استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود، برای آن سعید فقید علو درجات و مجالست با نبی مکرم اسلام، ابرار و صلحا و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می نمایم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی