Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@06:57:06 GMT

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۳ آبان ماه

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۲۰۷۴

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۳ آبان ماه

در این بسته خبری از به‌سازی رصدخانه مراغه تا تشکیل کارگروه آسفالت شهرداری بیرجند و ایمن سازی عرصه شهری خمین را بخوانید.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود که در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهسازی محوطه رصدخانه مراغه

محمد مقتومی، شهردار مراغه با اشاره تفاهم‌نامه همکاری شهرداری مراغه با اداره میراث فرهنگی شهرستان برای نگهداری از محوطه رصدخانه، گفت: پس از آنکه میراث فرهنگی زمین این اثر فاخر تاریخی را به شهرداری تحویل دهد، عملیات بهسازی محوطه آن آغاز می‌شود.

لایروبی کانال مسیر شهرک گریزه سنندج

عملیات لایروبی کانال هدایت آب‌های سطحی مسیر شهرک گریزه در محدوده شهرداری ناحیه ویژه بهاران با هدف کاهش آثار و زیان‌های احتمالی مخاطرات ناشی از بارش نزولات جوی و جاری شدن سیلاب انجام شد.

ایمن‌سازی ۹۸ درصد از عرصه شهری خمین در مقابل سیل

ابوالفضل مرتضیان، شهردار خمین گفت: ۹۸ درصد از عرصه این شهر در مقابل خطرات و تهدید احتمالی سیل ایمن سازی شده است و تلاش برای رفع همه مخاطرات این حوزه ادامه دارد.

برگزاری همایش دوچرخه سواری در شهر فردیس

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری فردیس به مناسبت گرامیداشت ۱۳ آبان ماه اقدام به برگزاری همایش دوچرخه سواری برای شهروندان به ویژه دانش آموزان کرد.

شهردار گنبدکاووس، تمام‌قد در خدمت فرهنگ تقریب

سید علی‌اصغر موسوی، شهردار گنبدکاووس با اشاره به ضرورت همدلی میان نهادهای فرهنگی در سطح شهرستان و منطقه، گفت: تمام‌قد در خدمت فرهنگ تقریب و اهداف متعالی فرهنگی شهرستان خواهیم بود.

تشکیل کارگروه آسفالت شهرداری بیرجند

مهدی بهترین، شهردار بیرجند اظهار کرد: در راستای احقاق حقوق شهروندی و به منظور زیباسازی شهر و نیز لکه گیری و آسفالت برخی معابر، منابع مالی لازم دیده شده و تمامی شرایط برای انجام این اقدامات فراهم است.

رویداد ۲۰۲۰ ساری، نیازمند حمایت ملی

جواد طالبی، شهردار ساری گفت: گردشگری اکو باید به عنوان نماد گردشگری منطقه مورد توجه قرار گرفته و مورد حمایت مسئولان ملی باشد.

لکه گیری ۷۰ متر از معابر ناحیه آزادگان قزوین

سلیمان بهرامی، مدیر منطقه ۲ شهرداری قزوین گفت: مهر ماه امسال ۷۰ متر از معابر ناحیه شهری آزادگان منطقه دو شهرداری قزوین لکه‌گیری و ترمیم انجام شده است.

آبگرفتگی، چالش دیرپا شهرداری بجنورد

جواد حمیدی، شهرداری بجنورد گفت: آب‌گرفتگی یک معضل و چالش دیرپا در شهرداری است که تاکنون برای رفع زیرساختی آن اقدامات کمی به انجام رسیده و نیاز است ساماندهی مسیل‌ها در قالب جذب اعتبارات دولتی دیده شود.

احداث پل هوایی در مناطق مختلف شهر زیراب

سعید قلی نژاد، شهردار زیراب گفت: احداث چند دهنه پل هوایی به منظور سهولت در تردد با حفظ سلامت جان مردم ‏در دستور کار شهرداری زیراب قرار گرفت.‏

کد خبر 533256

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر شهرداری ها پروژه هاي عمراني افتتاح پروژه های عمرانی پروژه های شهری آبگرفتگی آب گرفتگي معابر بودجه و اعتبارات شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است

ایسنا/لرستان نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است.

سید عزیزالله میربراتی در جلسه شهرداران و شورای شهر با استاندار لرستان که در محل سالن جلسات استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: در اصل قانون اساسی در رابطه با شوراها صحبت شده که این اهمیت کار آنها را می‌رساند.

وی با بیان اینکه کارخانه آسفالت مسئله عمده شهرهای کوچک است، افزود: شهرهای کوچک به مانند شهرهای بزرگ دیده شوند.

میربراتی یکی از معضلات استان را نبود نیروی تخصصی در بدنه شهرداری‌ها عنوان کرد و یادآور شد: انتظار داریم کمیته‌های انطباق شهرهای کوچک را ببینند و این در حالیست که کمیته‌های انطباق شهرهای کوچک دیده شود.

وی بیان کرد: ارزش افزوده شهرداری‌ها در شهرهای کوچک ناچیز است که ضرورت دارد این مهم مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: نبود نیروی تخصصی در بدنه شهرداری‌ها یکی از معضلات استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • تجلیل از کارگران شهرداری فرخ شهر
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند