Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کامبیز عباسی روز پنجشنبه، ۱۳ آبان در حاشیه بازدید معاون وزیر جهادکشاورزی در امور زراعت و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از شرکت تراکتورسازی ایران در تبریز از افزایش دو برابری تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: امسال بالغ بر ۳۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۱۵ درصد به مکانیزاسیون بخش کشاورزی کشور اختصاص و جذب شده  که بخش بالایی از آن مربوط به تامین تراکتور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با احتساب آورده شخصی متقاضیان برای خرید تراکتور، امسال بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد تومان در بخش مکانیزاسیون کشاورزی سرمایه گذاری انجام گرفته است.

عباسی افزود: به تازگی اعتبار دیگری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون نیز به استان‌ها ابلاغ شده است که ۲۹ میلیارد از آن اختصاص به آذربایجان شرقی دارد.

وی با اشاره به فعالیت تنها شرکت ساخت تراکتور ایران در تبریز، افزود: تراکتورسازی ایران یکی از بازوهای بخش کشاورزی کشور است که مورد حمایت وزارتخانه بوده و خواهد بود.

عباسی با بیان این‌که تامین تراکتور، امری بسیار مهم برای کشاورزان است، افزود: وزارت جهادکشاورزی در مورد تامین تسهیلات مکانیزاسیون کوتاهی نکرده و در ۱۰ سال گذشته با اختصاص خط اعتباری در این بخش، موجب رونق در تولید و توزیع تراکتور و کمباین در سطح کشور شده است.

وی با بیان این‌که سالانه ۱۵ هزار دستگاه تراکتور تحویل کشاورزان کشور می‌شود، ادامه داد: نیاز سالانه بخش کشاورزی به تراکتور بالغ بر ۲۵ تا ۲۷ هزار دستگاه است و ما اکنون حدود ۶۵ درصد از نیاز کشور را تامین می‌کنیم و هنوز عده‌ای از متقاضیان تراکتور منتظر دریافت دستگاه خود هستند.

وی با بیان این‌که امسال  خرید ۱۲ هزار دستگاه تراکتور از شرکت تراکتورسازی ایران پیش فاکتور شده است، گفت: حدود ۴ هزار دستگاه تراکتور هنوز تحویل داده نشده اما تا پایان ماه آینده تمام آن‌ها تحویل متقاضیان خواهد شد.

عباسی با اشاره به تحویل ۵ هزار دستگاه تراکتور مانده تعهد از سال قبل، افزود: تلاش کردیم تا برای متقاضیانی که با پول نقد درخواست خرید تراکتور دارند نیز ظرفیتی ایجاد کنیم و بر این اساس، ۴ هزار دستگاه پیش فروش نقدی در این خصوص انجام گرفته است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور با تاکید بر این‌که قیمت‌گذاری فروش تراکتور باید با هماهنگی و مدیریت بهتری انجام بگیرد، گفت: باید ترکیب اختصاص تراکتورها به زمین‌های کشاورزی تغییر یابد، به طوری که تراکتورهای سنگین برای عملیات‌های سنگین کشاورزی، تراکتورهای متوسط برای عملیات‌های متوسط و تراکتورهای سبک برای عملیات‌های سبک به کار گرفته شود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش تولید تراکتورهای سنگین و نیمه سنگین در کشور، افزود: این اصلاح ترکیب، مدیریت انرژی و افزایش کیفیت و سرعت را به دنبال خواهد داشت.

عباسی ادامه داد: در حوزه تولید تراکتورهای سنگین گام‌های نخست خوبی برداشته‌ایم اما هنوز با مشکل مواجه هستیم. با توجه به این‌که هیچ رقیب داخلی برای شرکت تراکتورسازی ایران وجود نداشته و از طرفی واردات تراکتور نیز انجام نمی‌گیرد باید توجه بیشتری به افزایش تولید تراکتورهای داخلی داشته باشیم.

عباسی از وجود ۵۸۵ هزار دستگاه تراکتور و ۱۸ هزار دستگاه کمباین در کشور خبر داد و گفت: ۹۲ درصد از تراکتور موجود در کشور توسط شرکت تراکتورسازی ایران تامین شده و اکنون بخش اعظمی از آنها عمر بالایی داشته و فرسوده و نیازمند به اصلاح هستند.

بر اساس این گزارش، در پایان این جلسه از کارخانه تولید تراکتور در این شرکت نیز بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزان کشاورزی تراکتورسازی کمباین تراختور قیمت تراکتور وزیر جهادکشاورزی مکانیزاسیون شرکت تراکتورسازی ایران هزار دستگاه تراکتور تولید تراکتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمدباقر اسفندیاری از توزیع 530 تن کود شیمیایی از ابتدای امسال تاکنون به کشاورزان شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: این مقدار کود شیمیایی توسط کارگزاری ها بین کشاورزان منطقه توزیع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: طی این مدت 383 تن کود ازته، 85 تن فسفاته و 62 تن کود پتاسه به کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه کاهش حاصلخیزی خاک از مهمترین مشکلات زمین های کشاورزی است، تصریح کرد: یکی از روش های بهبود این زمین ها، افزایش حاصلخیزی با استفاده از کودهای شیمیایی و آلی است.

 

این مسئوول خاطرنشان کرد: کشاورزان از مصرف کودهای شیمیایی به صورت بی رویه خوداری کرده و سعی کنند، مصرف کودها را بر اساس آزمون خاک، برگ و میوه و مشاوره با کارشناسان کشاورزی انجام دهند.

 

اسفندیاری از باغداران خواست برای اخذ راهنمایی های لازم در بخش کشاورزی به کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی و این مدیریت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان نمایشگاه تخصصی بین‌المللی کشاورزی شد
  • توزیع 725 تن کود کشاورزی در ساری
  • شوش و کرخه قطب کشاورزی خوزستان و کشور محروم از تسهیلات و امکانات کشاورزی
  • خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود
  • ارسال فایل ۱۰۳ هزار تن گندم خریداری شده به بانک کشاورزی ایلام
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی