Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا مهاجر روز پنجشنبه، ۱۳ آبان در جلسه‌ای با مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران به همراه رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشور و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت تحریم و بحران‌های اقتصادی کشور در شرایط کنونی، اظهار کرد: تراکتورسازی ایران که در چنین شرایطی اقدام به تولید می‌کند، نسل بسیار خوب مقاومت در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: باید به خود ببالیم که در چنین شرایط سختی که هیچ کشوری در دنیا هم‌چون ما در محاصره‌های اقتصادی قرار ندارد اما ما توانستیم بر روی پای خود بایستیم. به آنچه که داریم افتخار می‌کنیم و می‌دانیم که تراکتورسازی ایران نیز نهایت کمک خود را به بخش کشاورزی دارد اما اکنون نیازمند پیشرفت هم هستیم. 

مهاجر با بیان این‌که این شرکت باید در زمینه‌های مختلفی نیز فعالیت داشته باشد، گفت: بخش کشاورزی ما علاوه بر تراکتور، نیازمند دنباله‌بندهای استاندارد نیز است ساخت این ادوات از ساخت تراکتور پیچیده تر بوده اما با توجه به پتانسیل شرکت تراکتورسازی ایران باید از این ظرفیت برای پیشرفت در عرصه مهندسی و ساخت دنباله‌بندها استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر این شرکت در حوزه دنباله‌بندها برای توسعه خود سرمایه‌گذاری نکند، در آینده دچار مشکل و بحران خواهد شد. 

معاون وزیر جهادکشاورزی در امور زراعت در خصوص صادرات محصول تراکتور ایران نیز افزود: زمانی باید دست به صادرات بزنیم که از نظر قیمت و تکنولوژی از سایر رقبای جهانی پیش گرفته باشیم، در نتیجه افزایش سرمایه گذاری‌ها در این حوزه نیز با توجه به سرعت بالای تغییر تکنولوژی لازم است.

وی ادامه داد: اگر در آینده، تحریم‌های اقتصادی کشور رفع شوند و بتوانیم تراکتور وارداتی به بخش کشاورزی تزریق کنیم، تراکتورسازی ایران با تداوم روند کنونی خود دچار مشکل خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل، ابتدا باید بازار اشباع شود و سپس لایحه‌ای به مجلس ببریم که مثلا تراکتورهایی با قدمت بیش از ۱۰ سال که انرژی بالا و بازده پایین دارند را خریده و محصول جدید را به کشاورزان ارائه دهیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی اظهار کرد: با اینگونه طرح‌ها، بازار فروش تراکتور و بازار کار برای جوانان ایجاد می‌شود اما باید تحولات ناشی از آن را پایداری ببخشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی دانش تحریم سرمایه گذاری علیرضا مهاجر تراکتور تراکتورسازی ایران تولید تراکتور تراکتورسازی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229235 برچسب‌ها لبنان

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند