Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان، اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان و علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی به صورت جدی نسبت به ساده انگاری وزیر نیرو در حل مشکلات آب شرب، کشاورزی و صنعت استان انتقاد کردند که با تشویق و حمایت همه مسئولان استان نیر مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان و نماینده مردم شاهرود و میامی سه بار در زمان سخنرانی محرابیان وزیر نیرو را قطع کردند و گفتند که آقای وزیر شما اطلاعات نادرستی را به شخص رئیس جمهوری ارائه می‌دهید، این گونه که شما وضعیت آب استان را تحلیل و گزارش می‌کنید درست نیست و متوجه و مطلع از اهمیت و عمق مشکلات کمبود آب استان نیستید.

استاندار سمنان خطاب به وزیر نیرو گفت که من به مدت پنج سال قدم به قدم چگونگی انتقال آب را از مسیر ۴۵کیلومتر سد کالپوش به شاهرود که با مشکلات زیادی مواجه است، آشنا هستم و نمی‌توان مساله را به این سادگی که وزیر نیرو مطرح می‌کنند، حل کرد.

هاشمی تصریح کرد: ابتدا باید مشکلات اجتماعی و تامین آب کشاورزی روستائیان این منطقه را با استفاده از آب سد کالپوش حل کنیم، آقای محرابیان مشکل کمبود آب در سمنان بسیار جدی است و همه مسئولان و مردم استان آرزوی حل کمبود آب را دارند، اما به این سادگی که شما مطرح می‌کنید نیست.

علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی نیز ۲ بار با قطع سخنان وزیر نیرو از ایشان خواست تا حل مشکل آب شرب، کشاورزی و صنعتی سمنان را ساده نگیرد و تنها به حرف زدن اکتفا نکند.

او افزود:طرح تکمیل و بهره برداری از طرح انتقال آب سد کالپوش به روستا‌های این منطقه با تلاش مضاعف و به سرعت باید انجام شود و این مقوله به تلاش مضاعف وزارت نیرو با تخصیص اعتبار ویژه نیاز دارد.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو که با آمار و عدد رقم در مورد میزان بارندگی، مصرف آب، ظرفیت ذخیره سازی سد‌ها و وضعیت آب‌های زیر زمینی صحبت می‌کرد، گفت: طبق آمار در حال حاضر متوسط مصرف آب در کشاورزی سمنان به نسبت متوسط کشوری بسیار بالا است و این مشکل با برنامه ریزی و بهره وری باید حل و فصل شود.

او اضافه کرد: حل مشکل آب شرب مردم شاهرود و میامی نیز فقط با اجرای ۲۲کیلومتر شبکه لوله گذاری قابل حل است، و این مسایل که روستائیان مطرح می‌کنند استاندار باید در داخل استان این مسایل را حل و فصل کند من به عنوان وزیر نیرو نیز اختیارات کامل برای حل این مشکلات می‌دهم.
وزیر نیرو با بیان این که کمبود آب واحد‌های صنعتی سمنان نیز با استفاده از پساب شهری به راحتی قابل حل است، گفت: شهرداری سمنان باید با اجرای یک طرح لوله کشی این مسایل را حل کند، چرا که شبکه و تصفیه خانه پساب وجود دارد.

اهمیت توجه به آب و مشکلات اجتماعی و اختلافات در اظهارات وزیر نیرو و مسئولان سمنان سبب شد تا رئیس جمهوری نیز در جلسه شورای اداری بر تشکیل جلسه اختصاص مشکلات آب استان تاکید کند.

رئیس جمهوری خطاب به وزیر نیرو پیشنهاد کرد که با نشست‌های مشترک با استانداران و نمایندگان ۲ استان مازندران و سمنان این مسایل را حل فصل کنند.

اظهارات وزیر نیرو و انتقاد استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خارج از جلسه شورای اداری استان نیز کشیده شد و هر یک از مدیران کل و حتی خبرنگاران تحلیل‌های زیادی از این اظهارات داشتند.

انتهای پیام / ن 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود اب سفر استانی مردم شاهرود و میامی نماینده مردم وزیر نیرو کمبود آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۲۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد

محمد علی زلفی گل در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت‌های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد:‌ای دنیا حرمت دانشگاه‌های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیرو‌های امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه‌ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیرو‌های نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه‌ها نمی‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما دیدیم که چگونه نیرو‌های نظامی و امنیتی کشور‌هایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهدی آزادی بیان می‌دانند، دیدید چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب برخورد می‌کنند.‌ای مردم جهان ببینید و برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید.‌ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه‌ها نیرو‌های امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی‌های برخوردار است.

وزیر علوم تاکید کرد:‌ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی چه حرمتی قائل است و کشور‌های سلطه گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می‌کنند. ما از وجدان بیدار جامعه جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشور‌های عربی که حاضر شدند از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می‌کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می‌ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.

زلفی گل خاطرنشان کرد:‌ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده از جامعه دانشگاهی بیاموز در مقابل ستم و در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده شرمنده نباشی.‌ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید در مقابل ظلم؛ ستم، کودک کشی، کشته شدن غیرنظامیان بایستید اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و مردم ستم دیده غزه خواهید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • عجیب‌ترین دستور در یک استان؛ منشی‌های خانم ممنوع شدند!
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • گزارش تصویری | مراسم قهرمان ایران با حضور رییس رسانه ملی و وزیر ورزش
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»