Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آهارون زیوی فرکش» رئیس پیشین سازمان ضد اطلاعات نیرو‌های جنگ رژیم صهیونیستی (آمان)، در مصاحبه با نشریه صهونیستی جروزالم پست مدعی شد که اگر توافقی در مذاکرات برجامی وین حاصل شود، از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بدتر خواهد بود.

این مقام سابق صهیونیستی ادعا کرد: «چنانچه در ماه‌های آینده شاهد حصول توافقی میان ایران و طرف‌های برجامی باشیم، از توافق هسته‌ای پیشین بسیار بدتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او در بخشی دیگر از سخنانش مدعی شد که گرچه بدبینی بسیار زیادی به توافق آتی میان طرف‌های برجام دارد، اما به ادعای او «رسیدن به توافق بد از نبودِ هیچ توافقی بهتر است.»

زیوی فرکش در حالی که مدعی بود ایران در آستانه هسته‌ای شدن قرار دارد، به ادعا‌های واهی خود ادامه داد و گفت: «حتی یک توافق بد نیز می‌تواند به اسرائیل این امکان را بدهد که برنامه هسته‌ای ایران را حداقل تا سال ۲۰۳۱ (۱۴۱۰) به تعویق بیندازد.»

رئیس پیشین آمان در ادامه گفت که انتظار دارد تا توافق هسته‌ای جدید در چندماه آینده حاصل شود، اما امیدوار بود که تروئیکای اروپایی به دولت آمریکا برای طولانی‌تر کردن این روند فشار بیشتری وارد آورند تا از این راه با ارائه محدودیت‌های بیشتر روند هسته‌ای شدن ایران را تا سال ۲۰۳۱ متوقف کنند.

او در ادامه ادعا کرد: «ایران می‌داند که آمریکا به خوبی واقف است که باید محدودیت‌های قید شده در توافق قبلی برای استفاده از سانتریفیوژ‌های قدیمی IR-1 دست نخورده باقی بمانند و نباید از آن‌ها عقب‌نشینی کند، اما این کشور به سانتریفیوژ‌های پیشرفته با سرعت ۳، ۴ یا حتی ۵ برابر اجازه غنی‌سازی خواهد داد.»

آهارون زیوی فرکش سپس مدعی شد رژیم صهیونیستی در پشت صحنه حصولِ این توافق عمل خواهد کرد و ادعا کرد: «خوب است که نفتالی بنت در پشت صحنه کار می‌کند، اسرائیل باید بر توافق جدید تأثیرگذار باشد، تا آن را بهبود بخشد و واشنگتن نیز دوست ندارد در این زمینه با ما دشمنی داشته باشد.»

این مقام سابق رژیم اشغالگر همواره از رویکرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر پیشین این رژیم، انتقاد می‌کرد و می‌گفت انتقاد از رویه و سیاست دولت آمریکا در قبال ایران باید در خفی انجام شود.

او در ارتباط با غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران نیز مدعی شد: «پس از عبور ایران از مرز ۳ تن ذخیره اورانیوم غنی‌سازی شده و رسیدن درجه غنی‌سازی به بالای ۶۰ درصد، (که البته از ماه فوریه گزارش جدیدی نداشتیم و نمی‌دانیم چه خبر است) به صحبت‌های مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژِ اتمی استناد می‌کنم که می‌گوید هیچ کشوری که از پیش به توانایی هسته‌ای مجهز نبوده باشد، به اندازه ایران به غنی‌سازی دست نیافته است.»

رئیس پیشین آمان در ادامه مدعی شد: «حتی اگر ایران به آستانه هسته‌ای شدن رسیده باشد، بازهم من تصور نمی‌کنم که دولت این کشور دست به اقدامی بزند، زیرا آن‌ها واکنش نظامی درقبال هر اقدامی را پیش‌بینی می‌کنند.»

پس از انجام ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری، شامگاه گذشته، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان، تاریخ برگزاری ۷ امین دور این مذاکرات را اعلام کرد و در پیامی توییتری نوشت: «در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز ۸ آذرماه در وین مورد موافقت قرار گرفت.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی توافق هسته ای توافق برجام مذاکرات هسته ای توافق هسته ای غنی سازی مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۲۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است

یکی از اعضای جنبش حماس با اشاره به اینکه این جنبش خواهان رسیدن به توافق است گفت که پیشنهاد کنونی که در مذاکرات قاهره دریافت کردیم، بهتر از پیشنهادهای قبلی است.

به گزارش ایسنا، حسام بدران، از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که این جنبش در مساله مذاکرات با جدیت تعامل می‌کند و خواهان رسیدن به توافقی است که به رنج و مشکلات مردم فلسطین پایان دهد.

وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: نتانیاهو و کابینه تندرو او به طور عامدانه از رسیدن به توافق آتش‌بس ممانعت می‌کنند. محاسبات نتانیاهو با امور شخصی وی و آینده‌ سیاسی‌اش مرتبط است و به رسیدن به توافق اهمیت نمی‌دهد.

این عضو ارشد حماس افزود: آنچه در این دور از مذاکرات قاهره به ما پیشنهاد شد بهتر از پیشنهادت قبلی است.

بدران تاکید کرد: با دولت آمریکا ارتباط مستقیم نداریم بلکه از طریق واسطه‌ها با آن در ارتباط هستیم. دولت آمریکا بیطرف نیست بلکه در جنگ علیه ملت ما شریک است.

وی در بخش دیگری گفت: ما خواستار ورود ترکیه و روسیه به عنوان ضامن هرگونه توافق با رژیم اسرائیل شدیم.

رسانه‌های صهیونیستی ساعاتی پیش جزئیات پیشنهاد آتش بس پیشنهاد شده به جنبش حماس را منتشر کردند.

آن‌ها اعلام کردند که این توافق سه مرحله‌ای و ۱۲۴ روزه است.

در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

پیش از این کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که هیئت امنیتی مصر که در روند مذاکرات اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کرد در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به یک چارچوب توافقی دست یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهاد‌های قبلی است + جزئیات توافق پیشنهاد شده
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است
  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • محاصره کارخانه اسلحه‌سازی حامی رژیم صهیونیستی در انگلیس
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل