Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در ادامه ادعا‌های خود درباره حضور نظامیان آمریکایی در عراق در بیانیه‌ای از تعهد ایالات متحده به حفظ حضور نظامی در عراق خبر داد که به ادعای واشنگتن به دعوت دولت عراق انجام شده است.

این در حالی است که طبق مصوبه پارلمان عراق، حضور نظامیان خارجی ازجمله ارتش تروریست آمریکا در این کشور غیرقانونی است و آن‌ها باید هرچه سریع‌تر کمتر از ۲ ماه دیگر و تا پایان سال جاری میلادی، این کشور را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریورماه سال جاری «علی الفتلاوی» عضو ائتلاف فتح عراق، گفت: «گروه‌ها و فراکسیون‌های سیاسی عراق باید از مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی حمایت کنند. آمریکای اشغالگر عامل خرابی و ویرانی عراق است.»

پیشتر از آن نیز «جویی هود» دستیار موقت وزیر خارجه آمریکا، از گروه‌های عراقی خواهش کرد به مواضع نظامیان این کشور حمله نکنند و افزود: «برای من قابل درک است که برخی از این گروه‌ها از اقدامات آمریکا در عراق ناخشنود باشند. با این وجود، ما از آن‌ها خواهش داریم کاری با ما نداشته باشند و ما نیز کاری به آن‌ها نخواهیم داشت. ما باید با دشمن مشترکمان که گروه تروریستی داعش است مبارزه کنیم.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پنتاگون آمریکا نیروهای آمریکایی تحولات عراق پارلمان عراق ارتش تروریست آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: رسانه‌ها و اندیشکده‌های تحلیلی غربی از حضور قریب به ۱۸۰ هزار نیروی شبه‌نظامی متعلق به گروه‌های مقاومت در خاورمیانه گزارش می‌دهند. پس از جنگ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ حماس و اسرائیل توجه به این گروه‌ها تحت عنوان نیروهای نیابتی و همچنین جبهه مقاومت زیاد شده است و یکی از جریان‌های اصلی خبری در رصد تحولات منطقه خاورمیانه شده است. حمایت‌های مستشاری ایران از جریان مقاومت در این منابع در همه تحلیل‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این نیروها در عراق، لبنان، فلسطین، یمن و سوریه حضور دارند.

کد خبر 847835 برچسب‌ها لبنان خبر ویژه سوریه ایران و فلسطین فلسطین عراق یمن فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است