Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان این‌که امشب در نوار شمالی مناطقی از غرب، جنوب غرب و مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز ، دامنه‌های مرکزی و شمالی زاگرس و همچنین در مناطق جنوب و شرق کشور بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود گفت: روز جمعه بارش در شمال غرب و شمال شرق تضعیف‌شده و در استان‌های ساحلی دریای خز،ر دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، جنوب، جنوب شرق و استان‌های واقع در امتداد زاگرس ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیائیان اظهار کرد:روز شنبه شدت بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر کاسته شده، ولی در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز و جنوب شرق کشور استان‌های واقع در امتداد زاگرس ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز یکشنبه از مقدار بارش در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز نیز کاهش‌یافته و در مناطقی از مرکز ، جنوب، جنوب شرق و شرق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: روز دوشنبه نیز در مناطقی از شرق، جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی زاگرس بارش پراکنده رخ خواهد داد.

ضیائیان توضیح داد: در پنج روز آینده بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود. همچنین دمای هوا از پنجشنبه تا روز شنبه در بیشتر مناطق کشور به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد و در این مدت با توجه به بارش برف، وزش باد شدید و کاهش قابل‌ملاحظه دما کولاک و برف همراه با یخ‌بندان شبانه در جاده‌های کوهستانی امتداد رشته‌کوه البرز دور از انتظار نیست.

او اظهار کرد:روز پنجشنبه و جمعه در شمال شرق شرق و بخش‌هایی از اصفهان و سمنان وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود همچنین امشب و فردا با توجه به وزش باد نسبتاً شدید دریای خزر و شمال خلیج‌فارس مواج است.

ضیائیان تصریح کرد: آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش باران و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید است. بیشترین دمای تهران به ۱۳ درچه و کمترین آن به ۹ درجه می رسد.

منابع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1117375 برچسب‌ها هواشناسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هواشناسی دامنه های جنوبی البرز جنوب شرق وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۲۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرد

در این اطلاعیه که روز چهارشنبه انتشار یافت آمده است: سامانه بارشی از عصر جمعه، ۱۴ اردیبهشت تا اواخر شنبه، ۱۵ اردیبهشت نقاط مختلف استان اردبیل را در بر خواهد گرفت.

این اطلاعیه در مورد مخاطره‌های جوی مورد انتظار تشریح کرده است: وزش تندبادهای موقتی، بارش متناوب باران (گاهی به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق)، بارش تگرگ به ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها و بارش برف در ارتفاعات به ویژه در ارتفاعات سبلان پیش‌بینی می‌شود.

بر همین اساس آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب در نقاط شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها مورد انتظار است که می‌تواند لغزندگی جاده‌های ارتباطی و در نتیجه کُندی رفت و آمد و اختلال در عملیات پروازی فرودگاه‌ها را موجب شود.

در ادامه این اطلاعیه نیز خودداری مسافران و طبیعت‌گردان از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جلوگیری از صعود کوهنوردان به ارتفاعات و خودداری روستاییان و عشایر از چرای دام‌ها در دامنه کوه‌ها یا تردد در حاشیه رودخانه‌ها و ناحیه‌های مرتفع در بازه زمانی مورد اشاره توصیه شده است.

لزوم توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی به منظور پیشگیری از وارد آمدن خسارت، انجام تمهیدهای لازم از سوی نهادهای خدمات‌رسان و امدادی و احتیاط در انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی در قالب هشدار کشاورزی سطح زرد شماره ۲ مورد تاکید قرار گرفته است.

این اطلاعیه با اشاره به احتمال آبگرفتگی مزرعه‌ها و باغ‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها نسبت به آماده‌سازی سامانه‌های ضدتگرگ در محدوده باغ‌ها و محافظت از مزرع‌ها و درختان نوشکوفه در برابر تگرگ احتمالی و توقف هرگونه عملیات محلول‌پاشی و سم‌پاشی در هنگام بارندگی ضمن رعایت نکته‌های ایمنی در مواجهه با رعد و برق هشدار داده است.

مدیریت زهکشی مزرعه‌ها و باغ‌ها در زمان بارندگی برای جلوگیری از ماندآبی، حفاظت از کندوهای عسل در برابر آب‌گرفتگی احتمالی،بررسی استحکام و پوشش سازه‌ای گلخانه‌ها و مدیریت دما و رطوبت گلخانه‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها، سردخانه‌ها و واحدهای تولیدی از دیگر توصیه‌های اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل برای آمادگی مواجهه با بارش‌های بهاری در روزهای پیش‌رو است.

آسمان اردبیل در حال حاضر صاف تا قسمتی ابری و دمای هوا ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرد
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران
  • اردبیل بارانی می‌شود
  • هواشناسی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم بارش در ۲۴ استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود