Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@15:05:00 GMT

تشکیل کارگروه اس ۴۰۰ بین ترکیه و آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۲۹۵۸

تشکیل کارگروه اس ۴۰۰ بین ترکیه و آمریکا

«مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه از تشکیل کارگروه مشترک آمریکا و ترکیه برای حل پاره‌ای از مشکلات فیمابین که منجر به ایجاد تنش‌های کم سابقه در روابط دو کشور شده خبر داد.
«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه از تشکیل کارگروه مشترک آمریکا و ترکیه برای حل پاره‌ای از مشکلات فیمابین که منجر به ایجاد تنش‌های کم سابقه در روابط دو کشور شده خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، چاووش اوغلو امروز در جریان برگزاری جلسه کمیسیون بودجه پارلمان ترکیه گفت که آنکارا به حفظ تماس‌های خود با رئیس جمهور آمریکا ادامه داده و دیدار اخیر «جو بایدن» و «اردوغان» را نیز سازنده توصیف کرد.

وزیر خارجه ترکیه در خصوص مشکلات موجود در روابط میان کشورش و آمریکا گفت: ما مخالفت خود را با موضع ایالات متحده در مورد «پ. ک. ک» و سامانه S-۴۰۰ اعلام کردیم، زیرا این موضع با روح اتحاد ما مطابقت ندارد. ما یک کارگروه برای حل این مسائل ایجاد خواهیم کرد. ما قبلاً گفته بودیم که چنین پیشنهادی را به ایالات متحده داده ایم و اکنون یک پیشنهاد جدید از ایالات متحده، از طرف بایدن ارائه شده است.

لازم به ذکر است، وزارت دفاع ترکیه نیز امروز خبر‌های منتشر شده در خصوص قصد این کشور برای انتقال سامانه موشکی اس - ۴۰۰ روسی به پایگاه هوایی اینجرلیک، یعنی محل استقرار نیرو‌های آمریکایی در این کشور را رد کرد.

پیشتر برخی منابع خبری ترکیه گزارش داده بودند که ارتش این کشور اقدام به استقرار سامانه دفاع موشکی اس - ۴۰۰ روسی در پایگاه هوایی اینجرلیک واقع در جنوب ترکیه کرده است.

در همین راستا، یک منبع آگاه در وزارت دفاع ترکیه گفت: این اظهارات کاملاً خلاف واقع است.

با وجود تهدیدات آمریکا علیه ترکیه در ارتباط با خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰، یک مقام وزارت دفاع ترکیه روز ۱۰ آبان ماه، طی سخنانی تاکید کرد که این کشور از برنامه‌های خود درباره خرید سامانه دفاع موشکی «اس -۴۰۰» عقب نشینی نخواهد کرد.

این مقام وزارت دفاع ترکیه که نام آن اعلام نشده، گفته است: «هیچ تغییری در نگرش ما در مورد اس -۴۰۰ ایجاد نشده است و آن‌ها در صورت لزوم مستقر خواهند شد».

منبع: مهر

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ترکیه ترکیه و آمریکا آمریکا آمریکا و چین وزارت دفاع ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد