Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا زهری رییس هیات ورزشهای همگانی استان گیلان گفت : نیازمند تعامل و همراهی شهرداری ها در سطح استان برای گسترش ورزش همگانی در بین شهروندان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، علیرضا زهری رییس هیات ورزشهای همگانی استان گیلان در نخستین جشنواره رسانه و ورزشهای همگانی استان با اشاره به نقش موثر رسانه ها در گسترش فرهنگ ورزش در جامعه اظهار داشت : نقش بی بدیل رسانه ها در القاء و نهادینه کردن فرهنگ ورزش در بین آحاد جامعه غیر قابل انکار است و امیدواریم که همکاری بین رسانه ها و هیات ورزشهای همگانی استان اتفاقات خوبی را برای سلامت و تندرستی شهروندان رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ماشینی شدن زندگی خانواده ها و کم تحرکی افراد ، عنوان کرد :  متاسفانه کم تحرکی به یک معضل جدی در جامعه بدل شده و نورم سرانه ورزشی در کشور از میانگین نورم جهانی فاصله زیادی دارد.

وی افزود : کم تحرکی و نپرداختن به ورزش موجب بروز بیماریهای زیادی منجمله دیابت ،فشار خون ، چاقی بیش از حد و ... می شود و سلامت جامعه را به تهدید می اندازد.

زهری با بیان اینکه در دو سال اخیر شیوع بیماری کرونا نیز موجب کم تحرکی بیشتر شده است ،گفت : شیوع ویروس کرونا سبب گردید که بسیاری از فعالیت های ورزشی تحت شعاع قرار گیرد و حضور در اجتماعات ،پارک ها و سالن های ورزشی که از محیط بسط و گسترش ورزش همگانی هستند ،کمرنگ شود .

زهری با بیان اینکه بنا به ابلاغ فدراسیون ورزشهای همگانی پروژه ی شهر فعال در شهرهای کشور اجرا می گردد ، عنوان کرد :یکی از مهمترین پروژه های فدراسیون ورزشهای همگانی پروژه شهر فعال است که در حال حاضر 32 شهر کشور در این طرح فعالیت می کنند و در استان گیلان شهر بندر انزلی در این زمینه فعال شده است.

وی اضافه کرد : پروژه شهر فعال منوط به همکاری شهرداری ها با فدراسیون ورزشهای همگانی است و قراردادی بین فدراسیون و شهرداری مربوطه متعقد می شود و کارشناسان فدراسیون ورزشهای همگانی در یک برهه ی زمانی وارد شهر مذکور می شوند و پس از بررسی و ارزیابی شرایط محیطی و توزیع پرسش نامه ها در محلات مختلف شهری و نظر سنجی از شهروندان ، در نهایت برنامه خود را به شهرداری آن شهر ارایه می دهند.

وی تاکید کرد : زین پس خیابانی بدون در نظر گرفتن مسیر دوچرخه سواری افتتاح نخواهد شد و شرایط احداث پارک ها نیز به درستی و بر طبق نیاز سنجی محلات صورت می گیرد.

ریاست هیات همگانی استان گیلان در خصوص فعال شدن شهر رشت در ورزش های همگانی و اجرای پروژه شهر فعال گفت : جلسات متعددی با سازمان فرهنگی ،ورزشی شهرداری رشت برگزار گردید و برنامه های مشترکی نیز انجام شد ، اما در زمینه اجرای طرح شهر فعال به اجماع خاصی تا کنون نرسیده ایم.

زهری اظهار امیدواری کرد : امیدواریم با به روی کار آمدن شهردار جدید شهر رشت اتفاقات خوبی در حوزه ورزش های همگانی برای این شهر رقم بخورد و بتوانیم برنامه های این هیات را به سمت محله محوری و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در محلات سوق دهیم .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رییس هیات ورزشهای همگانی گیلان فدراسیون ورزشهای همگانی ورزشهای همگانی استان ورزشهای همگانی استان گیلان کم تحرکی شهر فعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ این مراسم که با حضور فرمانده سپاه ناحیه شهرستان رشت، معاون اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان، خانواده شهدا و جمعی از دست اندرکاران ورزش برگزار شده بود از تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای ورزشکار دفاع مقدس و مدافع حرم تجلیل شد.
مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه قدس گیلان در این مراسم گفت: سازمان بسیج ورزشکاران از اول اردیبهشت همزمان با آغاز هفته فرهنگ پهلوانی و نیز سالروز ولادت شهید ابراهیم هادی برنامه‌های خود را با گلباران مزار شهدا و دیدار از خانواده‌های معزز شهدا آغاز کرد.
سرهنگ محمدرضا اصلاحی اضافه کرد: تجلیل از خانواده شهدا، قهرمانان و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای در زورخانه‌ی پوریای از برنامه‌های پایان بخش هفته فرهنگ پهلوانی بود.
همچنین در این مراسم باستانی کاران همراه با نوای مرشد و زنگ زورخانه به یاد شهدا به اجرای حرکات زورخانه‌ای پرداختند.

دیگر خبرها

  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز