Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@04:29:37 GMT

هنوز در پیک پنجم کرونا هستیم

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۳۷۷۰

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: هنوز در پیک پنجم کرونا هستیم، اما در مجموع روند بستری شدن رو به کاهش است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، قاسم جان بابایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: البته در برخی از استان‌ها تعداد مراجعان به مراکز درمانی در برخی روز‌ها نوسان دارد که این قابل انتظار است، زیرا پیک پنجم از استان‌های جنوب شرقی آغاز شد و استان‌های غربی دیرتر وارد این پیک شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اکنون در استان‌های غربی مراجعات کم و زیاد می‌شود و در استان سمنان نیز مراجعات سرپایی است و به بستری نمی‌انجامد.
وی ادامه داد: دلیل ثابت ماندن تعداد فوتی‌ها نیز ورود دیرتر برخی استان‌ها به پیک پنجم بود و اکنون در این استان‌ها مریض بد حال داریم.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اکنون روسیه، اوکراین و ترکیه سخت‌ترین روز‌ها را از نظر تعداد مرگ و میر و میزان بستری می‌گذرانند.   وی افزود: اگر بیش از ۸۰ درصد جامعه واکسن بزنند و دوز‌های بعدی نیز تزریق شود حلقه بیماری در کشورمان شکسته خواهد شد.
آقای جان بابایی ادامه داد: جمعیت را باید طوری ایمن کنیم که ۲۳ درصدی که واکسن نزده اند موجب آسیب به ایمنی جامعه نشود و بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.
وی گفت: دلیل اینکه در آمریکا دوباره بر تعداد بستری‌ها و مرگ و میر آن‌ها افزوده شده جمعیتی بود که واکسن نزده بودند.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: باید در گروه حساس جامعه نسبت به بیماری کرونا ایمنی بیشتری ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: شاید نتوانیم تعداد مبتلایان را کاهش دهیم، اما نگرانی ما موارد سرپایی نیست بلکه همه تلاش ما صفر شدن تعداد مرگ و میر است.
آقای جان بابایی اضافه کرد: بیشترین واکسنی که در کشور تزریق شده از نوع ویروس کشته شده است.
وی گفت: البته انواع دیگری از واکسن نیز در کشور تزریق شد که برخی واردات آن یا قطع شد یا با تاخیر به ما دادند.
او با بیان اینکه از مرداد به طور میانگین روزانه یک میلیون واکسن تزریق کرده ایم گفت: اکنون ضروری است که به سمت تزریق دوز سوم حرکت کنیم.
معاون درمان وزارت بهداشت افزود: همه کادر بهداشت و درمان، افراد بالای ۶۰ سال و گروه‌های حساس هر نوع واکسنی که دریافت کرده اند باید دوز سوم را نیز تزریق کنند.
وی گفت: اگر از تزریق دوز دوم آن‌ها شش ماه گذشته باشد دوز سوم به عنوان دوز یادآور در سامانه ثبت خواهد شد.
وی اضافه کرد: درکمیته کارشناسی ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفته شد دوز سوم به افراد بالای ۶۰ سال تزریق شود که اگر کمتر از شش ماه از دوز دوم آن‌ها گذشته باشد میزان آنتی ژن تزریقی مانند دوز اول و دوم است، اما اگر بیش از شش ماه از دوز دوم آن‌ها گذشته باشد میزان واکسن یادآور کمتر از دوز اول و دوم است.
آقای جان بابایی گفت: توصیه می‌کنیم اگر واکسن دوز اول و دوم را از نوع ویروس کشته شده تزریق کرده اند دوز سوم نیز از همان نوع باشد، اما می‌توانند دوز سوم واکسن را به صورت دلخواه از هر واکسنی که می‌خواهند انتخاب کنند.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: دوز سوم را می‌توان هم از نوع ویروس کشته شده و هم از نوع پروتئینی تزریق کرد.
وی افزود: ذخیره واکسن بسیار خوبی داریم و واکسن‌های تولید داخل ایمنی خوبی را ایجاد کرده اند و ذخیره واکسن برکت نیز بسیار مناسب است.
آقای جان بابایی با بیان اینکه اکنون واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در اولویت قراردارد گفت: در بازگشایی مدارس واکسیناسیون دانش آموزان اصل نیست و اگر دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال را واکسینه می‌کنیم هدف ما قطع چرخه ابتلا است.
وی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس بدلیل مشکلات اجتماعی که تعطیلی مدارس ایجاد می‌کند ضروریست افزود: مدرسه محل مناسبی برای تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان و اولیای آنهاست.
وی ادامه داد: فاصله گذاری و رعایت بهداشت فردی در مدارس اصل است.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: از افرادی که علائم عادی دارند تست پی سی آر گرفته نمی‌شود و این تست فقط برای تصمیم گیری درباره بستری شدن فرد مبتلا است که به صورت رایگان در بیمارستان‌ها انجام می‌شود.
وی افزود: دلیلی ندارد مبتلایانی که نیاز به بستری شدن ندارند تست پی سی آر دهند.
پیام طبرسی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در این برنامه گفت: در بیمارستان مسیح دانشوری در اوج پیک پنجم روزانه ۵۰۰ نفرمراجعه می‌کردند، اما اکنون این تعداد به کمتر از ۱۵۰ نفر رسیده است.
وی افزود: از این تعداد نیز بیشتر کسانی هستند که از گذشته مشکلاتی برایشان ایجاد شده و موارد بستری جدید بسیار کم است.
وی ادامه داد: در بیمارستان‌های دیگر نیز وضع این گونه است.
آقای طبرسی افزود: اکنون ۷۸ درصد مردم یک دوز و ۵۲ درصد دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و این ایجاد امیدواری می‌کند که دچار موج ششم کرونا نشویم البته نباید ساده انگاری کنیم و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنیم.
وی گفت: اگر شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشود و محدودیت‌ها کاهش یابد مانند انگلیس که ۸۵ درصد مردم آن واکسن زده اند اکنون روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر به کرونا مبتلا می‌شوند و ۲۰۰ نفر میمیرند.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: با توجه به اینکه واکسن میزان مرگ و میر و بستری را بسیار کاهش میدهد، اما ممکن است فرد دو دوز واکسن را زده باشد و با ابتلا به کرونا جان خود را از دست بدهد.
وی ادامه داد: ۲۳ درصد مردم تا کنون واکسن نزده اند و این پاشنه آشیل سلامت جامعه درمقابله با کرونا است.
وی اضافه کرد: باید این افراد را برای واکسیناسیون ترغیب کنیم تا از کرونا آسوده شویم.
آقا طبرسی گفت: کادر درمان که اسفند گذشته واکسیناسیون شدند تا شش ماه به جز یک یا دو نفر مورد فوتی در آن‌ها نبود، اما پس از گذشت شش ماه از تزریق واکسن روند ابتلا به کرونا در کادر درمان کمی افزایش یافته است.
وی افزود: بر این اساس کادر درمان از دریافت دوز سوم واکسن استقبال خوبی کرده اند.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در چهار، پنج ماه اخیر روند واکسیناسیون در کشور بسیار خوب بوده است و از مردم برای همکاری در این زمینه قدردانی می‌کنیم.
وی ادامه داد: واکسیناسیون موجب شده است که روند مرگ و میر و بستری کاهش چشم گیری داشته باشد.
آقای طبرسی اضافه کرد: کسانی که واکسن زده اند تعداد ویروس کمتری در صورت ابتلا در بدن آن‌ها وجود دارد و کمتر بیماری را به دیگران انتقال میدهند، اما باید دوره قرنطینه را مانند افراد دیگر طی کنند.
وی با بیان اینکه مقاله واکسن‌های فخرا و برکت در مجلات معتبر بین المللی چاپ شده است گفت: بر اساس تحقیقات واکسن‌های تولید داخل ایمنی خوبی را در مقابله با کرونا را ایجاد می‌کند.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: کسی که بهبود یافته و دوره بیماری خود را طی کرده است نیازی به تست پی سی آر ندارد.
بابک عشرتی اپیدمیولوژیست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز در این برنامه گفت: خیز پنجم کرونا ادامه دارد، اما همه استان‌ها به طور یکسان در منحنی اپیدمیولوژی قرار ندارد و برخی عقب‌تر و برخی جلوتر هستند.
وی افزود: آنچه که ما را نگران می‌کند کُندتر شدن روندکاهش ابتلا به بیماری کروناست و اگر شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنیم روند کاهشی تبدیل به افزایشی می‌شود و موج ششم شکل می‌گیرد.   عشرتی گفت: واکسیناسیون را باید جدی بگیریم و در ۸۵ درصد جامعه ایمنی کامل ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه بهترین سلاح برای مقابله با کرونا واکسیناسیون است افزود: باید با رعایت فاصله‌های اجتماعی و پرهیز از دورهمی همچنان به ماسک زدن ادامه دهیم.
وی ادامه داد: سالمندانی که از دوز دوم آن‌ها چهار ماه گذشته است میتوانند دوز سوم را تزریق کنند.
اپیدمیولوژیست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی افزود: بحث واکسیناسیون دانش آموزان جدی است، زیرا مدارس باید به شرایط عادی بازگردندند و تعطیلی آن‌ها بیش از این به صلاح نیست.
علیرضا کمرئی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش نیز در این برنامه گفت: دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم مدارس از ۱۵ آبان در مدارس حضور خواهند یافت و پایه‌های هفتم، هشتم، نهم و دوره ابتدایی نیز از ابتدای آذر بازگشایی می‌شوند.
وی افزود: بر اساس توافق وزارت بهداشت با وزارت آموزش و پرورش شرط فعالیت حضور در مدارس واکسیناسیون نیست البته تا ۱۰ آبان ۸۸ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن زده اند.
او ادامه داد: در ۱۶ استان ۹۰ تا ۹۹ درصد و در ۱۱ استان ۸۰ تا ۹۰ درصد دانش آموزان واکسن دریافت کرده اند.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در شرایط همه گیری بیماری کووید ۱۹ فاصله گذاری‌ها ۹۵ درصد در جلوگیری از ابتلا موثر بوده است.
آقا کمرئی افزود: آنچه که در مدارس آموزش و پرورش برای مقابله با کرونا رعایت می‌شود فاصله گذاری و تهویه هوای کلاس‌ها است.
محمدرضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم نیز در این برنامه گفت: بیشتر دانشگاه برای برگزاری حضوری کلاس‌های خود از ۱۵ آبان اعلام آمادگی کرده اند و دانشگاه‌هایی که نیازمند تجهیز خوابگاه‌های خود هستند از اوایل آذر آموزش حضوری خود را آغاز می‌کنند.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت تا کنون آمار دقیق دانشجویان واکسینه شده را به وزارت علوم اعلام نکرده است گفت: بر اساس آمار شورا‌های آموزش عالی استان‌ها بیش از ۷۰ درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی و بیش از ۵۰ درصد دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی دسته کم یک دوز واکسن دریافت کرده اند. برچسب ها: کرونا ، ستاد مقابله با کرونا ، پیک پنجم ، دکتر جان بابایی ، واکسیناسیون

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کرونا ستاد مقابله با کرونا پیک پنجم دکتر جان بابایی واکسیناسیون عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا معاون درمان وزارت بهداشت گفت نیز در این برنامه گفت دریافت کرده اند آموزش و پرورش دوز دوم آن ها دانش آموزان درصد دانش مرگ و میر پیک پنجم استان ها زده اند دوز سوم شش ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استون ویلا - چلسی؛ ترکیب رسمی

استون ویلا و چلسی در ویلاپارک به مصاف هم می‌روند. 

طرفداری | استون ویلا و چلسی در چارچوب هفته سی و پنجم لیگ برتر مقابل هم قرار می‌گیرند. این دیدار در آینده مائوریسیو پوچتینو تاثیر بزرگی خواهد داشت.

اطلاعات بازی استون ویلا و چلسی  بستر مسابقه: هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس، فصل 24-2023  تاریخ: شنبه، 8 اردیبهشت 1403 (27 آوریل 2024) ساعت: 22:30 به وقت تهران مکان: ورزشگاه ویلا پارک داوران: کریگ پاوسون (داور اصلی) - کریس کاوانا (داور وار) ترکیب ابتدایی استون ویلا و چلسی  استون ویلا (1-1-4-4): مارتینز | کش، کونسا، تورس، دینیه | بیلی، مک‌گین، لوییز، راجرز | تیلمانس | واتکینز چلسی (1-3-2-4): پتروویچ | چالوبا، سیلوا، بادیاشیل، کورکوریا | کایسدو، گلگر | مادوئکه، پالمر، مودریک | جکسون 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استون ویلا - چلسی؛ ترکیب رسمی
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • وست هم - لیورپول؛ ترکیب رسمی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟