Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، پیام طبرسی، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، اظهار داشت: در بیمارستان مسیح دانشوری در اوج پیک پنجم روزانه ۵۰۰ نفر مراجعه می‌کردند، اما اکنون این تعداد به کمتر از ۱۵۰ نفر رسیده است.

وی افزود: از این تعداد نیز بیشتر کسانی هستند که از گذشته مشکلاتی برایشان ایجاد شده و موارد بستری جدید بسیار کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: در بیمارستان‌های دیگر نیز وضع این گونه است.

طبرسی افزود: اکنون ۷۸ درصد مردم یک دوز و ۵۲ درصد دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این ایجاد امیدواری می‌کند که دچار موج ششم کرونا نشویم البته نباید ساده انگاری کنیم و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنیم.

وی گفت: اگر شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشود و محدودیت‌ها کاهش یابد مانند انگلیس که ۸۵ درصد مردم آن واکسن زده‌اند اکنون روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر به کرونا مبتلا می‌شوند و ۲۰۰ نفر می‌میرند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: با توجه به اینکه واکسن میزان مرگ و میر و بستری را بسیار کاهش می‌دهد، اما ممکن است فرد دو دوز واکسن را زده باشد و با ابتلاء به کرونا جان خود را از دست بدهد.

وی ادامه داد: ۲۳ درصد مردم تا کنون واکسن نزده‌اند و این پاشنه آشیل سلامت جامعه در مقابله با کرونا است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: باید این افراد را برای واکسیناسیون ترغیب کنیم تا از کرونا آسوده شویم.

طبرسی گفت: کادر درمان که اسفند گذشته واکسیناسیون شدند تا ۶ ماه به جز یک یا دو نفر مورد فوتی در آنها نبود، اما پس از گذشت ۶ ماه از تزریق واکسن روند ابتلاء به کرونا در کادر درمان کمی افزایش یافته است.

وی افزود: بر این اساس کادر درمان از دریافت دوز سوم واکسن استقبال خوبی کرده‌اند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در چهار پنج ماه اخیر روند واکسیناسیون در کشور بسیار خوب بوده است و از مردم برای همکاری در این زمینه قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: واکسیناسیون موجب شده است که روند مرگ و میر و بستری کاهش چشم گیری داشته باشد.

طبرسی اضافه کرد: کسانی که واکسن زده‌اند تعداد ویروس کمتری در صورت ابتلاء در بدن آن‌ها وجود دارد و کمتر بیماری را به دیگران انتقال می‌دهند، اما باید دوره قرنطینه را مانند افراد دیگر طی کنند.

وی با بیان اینکه مقاله واکسن‌های فخرا و برکت در مجلات معتبر بین المللی چاپ شده است گفت: بر اساس تحقیقات واکسن‌های تولید داخل ایمنی خوبی را در مقابله با کرونا را ایجاد می‌کند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: کسی که بهبود یافته و دوره بیماری خود را طی کرده است نیازی به تست پی سی آر ندارد.

کد خبر 5344125

منبع: مهر

کلیدواژه: پیام طبرسی واکسن کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درمان ناباروری سازمان غذا و دارو آمار کرونا کووید 19 سلامت روان ارز دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران زایمان سرطان سازمان بیمه سلامت ناباروری عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس در دو گروه تمرین کرد ، وضعیت مبهم بیرانوند برای بازی با سپاهان

طرفداری| تمرین روز شنبه پرسپولیس در قالب دو گروه برگزار شد.

به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، شاگردان اوسمار ویرا پس از بازگشت از اراک امروز عصر و از ساعت ۱۷ در ورزشگاه کاظمی تمرین کردند.  بازیکنان اصلی بازی دیروز زیر نظر بدنساز تیم ریکاوری کردند و سایر بازیکنان به مدت ۷۵ دقیقه برنامه‌های مختلفی را انجام دادند.

پاسکاری تحت فشار، ارسال از جناحین و مینی فوتبال از سوی کادر فنی برای این گروه از بازیکنان در نظر گرفته شده بود.  امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی تمرین می‌کنند و سایر بازیکنان در اختیار کادر فنی بودند.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟
  • پرسپولیس در دو گروه تمرین کرد ، وضعیت مبهم بیرانوند برای بازی با سپاهان
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی