Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فرهاد قلی نژاد امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر میزبان حجم عظیمی از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع مرتبط است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه صنایع نفتی در حوزه خشکی و دریا آلودگی‌هایی داشته که موجب آلودگی‌های آب و خاک و هوا می‌شود تصریح کرد: رعایت ملاحظات زیست محیطی در راستای پیشگیری از آلودگی‌های محیط زیست ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: هر نوع فعالیت در طبیعت باید با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی در راستای پیشگیری از آلودگی‌های محیط زیست باشد تا موجب خسارت به طبیعت و محیط زیست نشود.

وی ادامه داد: فعالیت‌های نفتی اعم حفاری چاه‌ها، بهره برداری و انتقال نفت و محصولات آن اگر بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی و جلوگیری از اثرات نامطلوب باشد موجب آلودگی‌های شدید در محیط زیست می‌شود.

قلی‌نژاد تاکید کرد: این فعالیت‌ها وفق قوانین و مقررات باید ملاحظات زیست محیطی رعایت و ضمن ارزیابی زیست محیطی، باید اقدامات پیشگیرانه انجام و مجوزهای لازم قبل از هر گونه فعالیت از سازمان حفاظت محیط زیست اخذ شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر نیز به دلیل ذخایر عظیم نفت و گاز یکی از استان‌هایی است که باید در این زمینه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا همه شرکت‌های نفتی مستقر در استان ملزم شده‌اند برنامه مدیریت زیست محیطی خود را در راستای انجام الزامات و ملاحظات زیست محیطی و پیشگیری و رفع آلودگی‌های محیط زیست ارائه کنند.

وی گفت: برنامه مدیریت زیست محیطی برخی شرکت‌ها تدوین و تصویب شده است و اقدامات آن در حال انجام است و سایر شرکت‌ها نیز در استان بوشهر در حال تدوین هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صنایع نفت و گاز بوشهر عسلویه آلایندگی محیط زیست ملاحظات زیست محیطی استان بوشهر محیط زیست شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی پسماند‌های بیمارستانی باعث آلودگی زمین‌های کشاورزی می‌شود+ فیلم

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار مخرب دفع غیر بهداشتی پسماند‌ها به ویژه زباله‌های بیمارستانی گفت:رهاسازی مقداری از این پسماند‌ها منجر به آلودگی زیست محیطی زمین‌های کشاورزی و در نتیجه آلودگی محصولات و مواد غذایی می‌شود.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«فاطمه محمدبیگی» سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون میزان آسیب‌زا بودن عدم بازیافت و یا معدوم‌سازی بهداشتی پسماند‌ها اظهار کرد:یکی از مهمترین مواردی که در فراکسیون محیط زیست مجلس پیگیری می‌کنیم موضوع دفع بهداشتی پسماند‌ها به ویژه پسماند‌های عفونی و بیمارستانی است.


سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخرب بودن زباله‌های بیمارستانی افزود: این نوع پسماند‌ها به دلیل شاخص آلایندگی بسیار بالای خود می‌تواند مضرات و خطرات زیادی برای بهداشت انسان، حیوان و یا محیط انباشته شده در آن داشته باشد؛ لذا، با توجه به این موضوع، آیین نامه‌ای تدوین شده که طی آن دفع پسماند‌های بیمارستانی به شکل ویژه‌ای صورت بپذیرد.


وی تصریح کرد: هر ساله سازمان نظام پزشکی کشور با قراردادی که بین مطب‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز بیمارستانی با سازمان دفع پسماند‌ها منعقد می‌سازد این چالش را مدیریت می‌کند. در حال حاضر ما نیازمند ارتقاء سطح استاندارد دفع پسماند‌ها و همچنین تفکیک آن‌ها از مبداء به ویژه زباله‌های بیمارستانی هستیم.


این عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: رهاسازی مقداری از پسماند‌های بیمارستانی منجر به آلودگی زیست محیطی زمین‌های کشاورزی و سپس آلودگی مواد و محصولات غذایی می‌شود.


مشروح گفته‌های محمدبیگی را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: دفع پسماند ، پسماند مخرب ، محیط زیست ، آلودگی محیط زیست ، فاطمه محمدبیگی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAG

دیگر خبرها

  • رهاسازی پسماند‌های بیمارستانی باعث آلودگی زمین‌های کشاورزی می‌شود+ فیلم
  • حل مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به حمایت صنایع دارد
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان