Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: فراهم کردن زمینه اشتغال پایدار برای بانوان به ویژه زنانی که از تحصیلات عالیه محروم بوده اند ولی دارای استعدادهای بسیاری هستند در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ضمن خوش آمدگویی به نماینده مردم ایلام در مجلس به استان، اظهار داشت: بدون شک با حضور شما در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در حوزه بانوان شاهد تحولاتی خواهیم بود.

وی،گفت: باتوجه به وجود سنخیت فرهنگی و ارزش های اجتماعی مشترک بسیار این نوع تعاملات سازنده است.

احمد زاده با اشاره به وضعیت زنان در استان پیش از انقلاب، عنوان کرد: بعد از انقلاب نگرش تغییر کرد و جایگاه زنان در استان ارتقا یافت.

وی با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب شاهد رشد علمی زنان استان بودیم، خاطر نشان کرد: اکنون مایه خرسندی است که زنان این دیار در جای جای ایران عزیز مشغول خدمت به هموطنان خود هستند.

احمد زاده بر استیفای حقوق بانوان تاکید کرد و گفت: بهره مندی از حقوق بسیار مهم تر از تساوی حقوق است چرا که شاید در تساوی حقوق، حقی از جامعه زنان ضایع شود.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بر ایجاد زمینه های اشتغال برای بانوان تاکید کرد و افزود: این مهم به ویژه برای بانوانی که از تحصیلات عالیه محروم بوده اند ولی دارای استعدادهای بسیاری هستند در دستور کار قرار می گیرد.

وی خواستار مشارکت فعال بانوان برای شناسایی زنان آسیب پذیر شد و ابراز کرد: با ایجاد اشتغال برای این قشر از جامعه روحیه امید در بین خانواده ها تزریق می شود.

مقام ارشد اجرایی استان، اظهار داشت: تشکیل اتاق فکری از حوزه زنان برای آسیب شناسی مشکلات بانوان و ارائه راهکارهای عملی در این راستا ضروری است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت ما در استان تلاش برای ایجاد اشتغال عام است، بیان کرد: چالش اصلی ما در استان اکنون بیکاری و فقر است و نیازمند سرمایه گذاری پایدار در این حوزه هستیم.

احمد زاده با اشاره به اینکه ۲۵ درصد نفت و گاز کشور در گچساران تولید می شود، ابراز کرد: ما باید در حوزه پتروشیمی و پالایشگاه سهم استان را مطالبه کنیم.

وی در ادامه، گفت: اشتغال خانواده محور اولویت ما است.

احمد زاده، تصریح کرد: به طور قطع سهمی در پالایشگاه برای بانوان دیده می شود.

وی بر ضرورت و همراهی برای تخصیص تسهیلات کم بهره به بانوان تاکید کرد.

احمد زاده در بخش دیگری از سخنانش، خاطر نشان کرد: استفاده از توان بانوان در سطوح مدیریتی مطالبه به حقی است و به طور قطع از ظرفیت زنان توانمند استفاده می کنیم.

وی از نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خواست که از ظرفیت مجلس و با کمک سایر نمایندگان برای رفع رنج های حوزه زنان و کمک به توسعه اشتغال پایدار برای این قشر استفاده کنند.

سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار، اظهار داشت: امید است شاهد توسعه استان باشیم.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست باید نگاه خانواده محور باشد، عنوان کرد: باید آموزش را از خانواده ها آغاز کرد و این مهم نیازمند پیش بینی و تخصیص اعتبار برای فرهنگ سازی است.

فلاحی با اشاره به اینکه مهریه حق شرعی زنان است، گفت: اما نباید از این موضوع به دنبال درست کردن کلاه شرعی بود یا با پیش بینی مهریه های خانمان برانداز کانون خانواده را به نابودی کشاند.

وی، ابراز کرد: همگان معتقدیم بین زنان و مردان تفاوت هایی است اما باید این تفاوت ها را به رسمیت شناخت چرا که بسیاری از قوانین تفسیر به رای می شوند.

فلاحی ‌بر ضرورت ارتقای سواد رسانه ای تاکید کرد و گفت: آخرین راه حل را به عنوان اولین راه حل تعریف کردیم و اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش استراتژی ترین وزارت خانه است، بیان کرد: انتظار می رود ریاست جمهور هرچه سریع تر تکلیف این وزارت خانه را مشخص کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اکنون فصل خدمت استان های بزرگ به استان های کوچک است، عنوان کرد: استان های کوچک تر از توسعه عقب افتاده اند و استان های بزرگ از قبل استان های ما برخوردار شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، خاطرنشان کرد: مشکلات زنان این استان را در فراکسیون زنان مجلس مطرح می کنیم‌.

فلاحی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست تا ساختار شکنی کرده و نه تنها در مدیریت کلان از بانوان نخبه استفاده کرده بلکه آنان را طرف مشورت قرار دهد.

وی، خاطرنشان کرد: لایحه "صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت" در آستانه ورود به صحن علنی مجلس است.

عبدالعزیز تقی زاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار بر ضرورت آسیب شناسی روابط پیش از ازدواج، حین و بعد از ازدواج تاکید کرد و گفت: بیش ترین آسیب ها به علت عدم آموزش برمی گردد.

وی فقر آموزشی را ریشه به وجود آمدن بسیاری از آسیب ها دانست و افزود: توانمند سازی جنسیتی نقش مهمی در رشد یک جامعه خواهد داشت.

نادیا صداقت مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار به مشکلات زنان بد سرپرست، عدم تناسب نفقه زنان با نرخ تورم، پیگیری برای تصویب قانون تعطیلی زنان شاغل در پنج شنبه ها  و نداشتن امنیت شغلی بانوان اشاره کرد و خواستار ارتقای جایگاه زنان در استان شد و افزود: پیگیر ایجاد پارک بانوان در تمامی شهرستان های استان هستیم و  تاکنون اعتبار ساخت پارک  ۲ شهرستان تامین شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار نماینده مردم ایلام در مجلس کهگیلویه و بویراحمد مجلس شورای اسلامی برای بانوان احمد زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست شورای رابطین امور بانوان و خانواده استان اصفهان در سال ۱۴۰۳ با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، عاصمه قاسمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در سالن امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در این نشست با اشاره به اثرگذاری استادان زن در جامعه اظهار کرد: شبکه بانوان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی در سه سطح استادان، کارکنان و دانشجویان؛ شکل گرفته است که اهدافی همچون راهبری شبکه بانوان فرهیخته دانشگاه، توانمندسازی تخصصی شبکه بانوان فرهیخته دانشگاه؛ هماهنگی و نظارت بر عملکرد شورا‌های راهبری استان‌ها، هماهنگی و نظارت بر عملکرد مسئولین استان‌ها؛ ایجاد بستر تعاملی با فعالان حوزه زنان و خانواده داخل و خارج از دانشگاه را در دستور کار دارد.

قاسمی با بیان اینکه امور زنان و خانواده باید در امور دانشجویان خانم، با قوت وارد شوند، ادامه داد: ویژگی و فطرت نهادینه شده بانوان در آموزش و تعلیم و پرورش، به لحاظ پارامتر انتقال مفاهیم و دارا بودن مؤلفه‌ها و خصایص ذاتی همچون مهرورزی، صبوری و خستگی ناپذیری که خداوند در زن برای مادری قرار داده است، در شغل بسیاری از اساتید خانم تبلور یافته است.

وی با اشاره به هدف اساسی آموزش عالی خاطرنشان کرد: بانوان در هر رشته و مقطعی که تدریس می‌کنند، اهتمام ویژه‌ای را صرف صلح‌گرایی در محیط‌های سخت و ستیزه‌جو می‌نمایند. چنین معلمانی به ترویج فرهنگ تعامل، صلح و مدارا می‌پردازند و با گفتار و کردار خود، آموزش می‌دهند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان هم با اشاره به دغدغه استادان هیئت علمی، تصریح کرد: جامعه چه تفاوتی بین زنان موفق و موثر در دنیای امروزی قائل شده است؟ پیامد حضور زنان موثر در جایگاه علمی، تا چه حد انفاق افتاده است؟ برای رشد هوش و نبوغ لازمه زنان در حوزه تعلیم و تربیت، چه تسهیلاتی درنظر گرفته شده است؟

نرگس عطریان با تأکید بر نیاز‌های بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: فعالیت‌های ورزشی، جبران مشکلات ارگونومی و ساعات کار زیاد، برنامه‌های کمک آموزشی فرزندان، توانمندسازی شایستگی‌های فرهنگی در زنان، ازجمله موارد مهمی است که باید نسبت به آن توجه ویژه داشت.

در پایان این نشست، از بانوان هیئت علمی برگزیده و افتخارآفرین در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی با حضور دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد، محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد، نجفی رییس دانشگاه آزاد استان، محمد باقری معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی استان و سایر مسئولان استانی تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • ۲۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • تمام ظرفیت‌ها وتجارب مدیریتی برای حل مشکلات مردم بهره‌گیری می شود
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت