Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:41:39 GMT

رویداد کارآفرینی روستایی در خراسان شمالی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۵۱۵۱

رویداد کارآفرینی روستایی در خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش ایرنا، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی در این آیین اظهار داشت: فراخوان جذب ایده توسط مرکز مشاوره آینده ساران اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی از نیمه دوم شهریور ماه داده شد و ۵۵ نفر ایده خود را ارائه کردند.

امین کلاته تصریح کرد: در نهایت ۱۰ تیم برگزیده شدند و از بین این تیم ها سه ایده چیپس آلو، فرآوری پسماند و گردشگری سلامت انتخاب و امروز تجلیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: ایده ها با محورهای انرژی های نو و پایدار، گردشگری سلامت، گردشگری روستایی، فناوری‌های خلاق، بازاریابی و فروش در این رویداد بزرگ کارآفرینی شرکت کردند.

 مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه استارتاپ پدیده نوظهور و حلقه مفقوده توسعه اشتغال پایدار محسوب می شود گفت: اکنون هزینه نگهداری و تولید در کشور ما زیاد است که این مشکل با نیروهای جوان و خلق ایده برطرف می شود.

 وی ادامه داد: در سال‌های گذشته فعالیت های خوبی در زمینه استارتاپ ها در خراسان شمالی انجام شده و تاکنون ۲۰ رویداد مشابه در این استان برگزار شد که در این حوزه به بالندگی رسیده ایم.

کلاته با بیان اینکه اشتغال خراسان شمالی با هزینه و بودجه همخوانی ندارد گفت: چاره ای نداریم که به سمت استارتاپ ها برویم و سیاست‌های روستایی را در این استان به سمت توانمندسازی پیش ببریم.

وی بیان کرد: روستاهای ما هنوز هم به سمت بهره‌وری و مهارت های جدید و انرژی های نو نرفته اند با صرف اینکه هزینه تولید در روستاها بسیار پایین و نیروی جوان و خلاق بسیار فراوان است، ظرفیت سرمایه گذاری را در این مناطق بیشتر می‌کند.

کلاته بیان کرد: تحصیلکرده های زیادی در روستاهای خراسان شمالی بیکار و آماده پذیرایی از طرح های جدید هستند و تنها کافی است تا جرقه شغل زده شود.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر این است که ما نباید در صورت خلق ایده و شغل فرار سرمایه از روستا را به شهر داشته باشیم و تنها بر روستاها تمرکز کنیم.

این استان شمالشرق ایران دارای ۸۶۳ هزار نفر  جمعیت است که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

برچسب‌ها بجنورد استارتاپ توسعه روستایی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد استارتاپ توسعه روستایی بجنورد استارتاپ توسعه روستایی خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان

 مدیر توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان اظهار کرد: در رویداد «شروع» نیاز‌های فناورانه از طریق شرکت‌ها به صورت مسئله محور مطرح می‌شود و دانشجویان و یا هر یک از اعضای هیات علمی ایده‌ای در این حوزه داشته باشند، به شرکت معرفی خواهد شد.

نوید رضایی ادامه داد: شرکت مورد نظر با صاحب ایده وارد مذاکره خواهد شد و در صورتی که ایده مطرح شده قابلیت تامین نیاز شرکت را داشته باشد، از طریق تسهیلات و یا کمک بلاعوض، صاحب ایده را حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این رویداد در دانشگاه‌های مختلف برگزار شده، عنوان کرد: این رویداد برای نخستین بار در دانشگاه کردستان و با حضور دانشجویان و اعضای هیات علمی علاقمند و صاحب ایده برگزار می‌شود.

رضایی مزایای شرکت در این جشنواره را آشنایی با فضای کار اشتراکی، فضای کارگاهی، خدمات مالی، ایجاد شبکه ارتباطی، آموزش و توانمندسازی دانست و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رویداد ایجاد زمینه و شرایط مناسب برای آشنایی دانشجویان با مسائل فناورانه در قالب انجام پروژه‌های علمی، حمایت از سرمایه‌های انسانی و استعداد‌های علمی کشور و تبدیل خلاقیت و دستاورد‌های علمی به محصولات قابل ارائه به بازار است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا به شناسایی ایده‌های فناورانه منجر می‌شود
  • ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»
  • ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند
  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم