Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی تولید محتوای دیجیتال شود و باید به این وزاتخانه تکلیف کرد تا متولی این امر شود.

دکتر«محمدمهدی زاهدی» امروز ۱۴ آبان ماه در مراسم اختتامیه سومین رویداد تخصصی تولید محتوای بسیج استان کرمان در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان با گرامیداشت ۱۳ آبان روز استکبارستیزی و تسخیر لانه جاسوسی و قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم، اظهار کرد: از دولت به‌ویژه شورای عالی فضای مجازی درخواست دارم همه کمک کنند هرچه سریع‌تر تکمیل و استقرار شبکه ملی اطلاعات در کشور صورت بگیرد این بحث بسیار مهمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: پیشنهاد داریم معاونت فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی در وزارت ارشاد ایجاد شود که در این زمینه در وزارت ارشاد کوتاهی شده زیرا خود را با دنیای فضای دیجیتال همراه نکرده است. 

زاهدی ادامه داد: دنیای ۲۰ سال آینده دنیای پلتفرم‌هاست و کسی نمی‌تواند از آن اجتناب کند، دانشگاه‌ها در این زمینه عقب هستند، دانشگاه‌ها رسالت سنگینی در این زمینه بر عهده دارند و باید از این حالت نظری خارج شوند و واقع‌گرایانه کار کنند. دانشگاه‌ها باید پوست‌اندازی کرده و با شرایط جهانی خود را وفق دهند.

زاهدی بیان کرد: طراحی پلتفرم‌های کسب و کار، معماری فرهنگ مجازی، رشته ارشد و دکتری حقوق فضای مجازی، راه‌اندازی مهندسی بازی‌های رایانه‌ای، کاربردی‌ نمودن فناوری‌های نسل چهارم به‌ویژه با توجه به انقلاب صنعتی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با طرح این سوال که دانشگاهها در رابطه با اینترنت اشیا چه کرده اند؟ عنوان کرد: دشمن به‌خوبی از بیگ‌دیتاهایی که هست استفاده می‌کند ما در برابر آن چه کردیم؟ ما یک فضای مجازی خیلی سطحی داریم و درس می‌دهیم اسمش را هم گذاشتیم آموزش مجازی، این با دنیای پلتفرم‌ها در آموزش خیلی فاصله دارد.

وی در این زمینه ادامه داد: آموزش و پرورش سیستمی به نام سیستم شاد راه‌اندازی کرده اگرچه به‌صورت اضطرار خوب است اما با آنچه پلتفرم‌ها لازم دارند و نیاز کشور است فرسنگ ها فاصله دارد، دانشگاه‌ها باید پای کار باشند و حتما در این فضا قرار گیرند. وقتی بحث تمدن سازی را مطرح می کنیم یکی از آن بحث ها این است که از بحث دیجیتال فرهنگ سازی کنیم و تولید محتوا کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به شورای عالی فضای مجازی گفت: باید از پلتفرم‌های داخلی حمایت کنیم وقتی تمدن‌سازی می‌گوییم، نباید درون خودمان محصور باشیم باید به جامعه جهانی منتقل کنیم و در خاورمیانه  و در جریان مقاومت ببریم. باید سرمایه‌گذاری در محتوا صورت دهیم.

وی تصریح کرد: دشمن در حال محتواسازی برای گرفتن فرهنگ و هویت ما است، وظیفه سنگینی در این حوزه است که از کسانی که در تولید محتوا کار می‌کنند باید حمایت صورت گیرد که ما بتوانیم در دنیا حرف داشته باشیم و در بحث آفندی و پدافندی موفق عمل کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی شبکه شاد پلت فرم استان کرمان وزارت ارشاد دانشگاه ها پلتفرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۵۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده‌تر فی مابین بحث و گفتگو شد.

در ادامه قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه‌ها و نهاد‌ها را به عمل آورد.

همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی، آواز، تصنیف و مناجات خوانی، ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه‌های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه‌ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه «شیر و شکر» از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟