Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهای اخیر موج خبرسازی درباره انتصاب معاون وزیر اقتصاد بسیاری از مدیران، فعالان بخش خصوصی و حتی برخی رسانه ها را دچار اشتباه کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  شواهد و اخبار دریافتی از منابع مختلف  نشان می‌دهد به زودی موج تغییرات معاونین و روسای سازمانهای زیر مجموعه وزارت اقتصاد به یکی دو دستگاه که هنوز با مدیران منصوب دولت حسن روحانی به فعالیت خود ادامه میدهند، خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد تا کنون روسای سازمانهای بورس، امور مالیاتی کشور، سرمایه گذاری و اموال تملیکی در کنار معاونین اقتصادی، بانک و بیمه همراه با دبیر شورای عالی مناطق آزاد را تغییر داده و تنها زیر مجموعه های مهم باقی مانده، بیمه مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران که هنوز موج تغییرات به آنها نرسیده است. نکته جالب توجه اینکه وزیر اقتصاد در نخستین شنبه بعد از دریافت رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی به همراه برخی معاونان گمرک راهی گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) در حاشیه تهران شد و در این بازدید چند دستور حاشیه برانگیز از جمله تغییر بخشی از فرایند رجیستری موبایل، ارتباط سامانه بانک مرکزی با گمرک با وجود فعالیت سامانه جامع تجارت و ... صادر شد. 

این درحالی است که با وجود تمام گمانه زنیها، وزیر اقتصاد فعلا از تصمیم نهایی خود درخصوص تعیین رئیس کل جدید گمرک ایران رونمایی نکرده است. با این وجود موج گمانه زنی ها در این خصوص در محافل مرتبط با گمرک ایران به شدت افزایش یافته است.

در همین راستا، طی ساعات اخیر اخبارمتناقضی مبنی بر صدور حکم انتصاب معاون وزیر و رییس کل گمرک ایران در شبکه های اجتماعی، برخی رسانه های شناخته شده و خبرگزاری ها منتشر شد که پیگیریها نشان داد، این اخبار فاقد صحت و اعتبار می‌باشد. بر این اساس  رییس مرکز روابط عمومی ‌وزارت اقتصاد نیز اعلام کرده، گمانه زنی ها و طرح برخی نام‌ها درباره انتصاب رییس جدید گمرک غیر دقیق و نادرست است.

باید این نکته را هم به صورت تکمیلی اضافه کرد که از  روز چهارشنبه نام حداقل چهار نفر به عنوان رییس کل جدید گمرک  به صورت قطعی و نهایی شده مطرح گردید  که وزارت اقتصاد این اخبار را تکذیب کرده است. همین اخبار باعث سردرگمی بسیاری از فعالان اقتصادی مرتبط با گمرک شد و حتی این سردرگمی ناشی از مخابره اطلاعات غلط و یا حتی جهت دار، در برخی گمرکات اجرایی  مرزی کشور حواشی را نیز ایجاد کرد.

جدای از بحث اطلاع رسانیهای غلط و شائبه برانگیز که عیار رسانه ای را هیاهوی شبکه های اجتماعی روشن کرد، با توجه به اهمیت و نقش ویژه گمرک ایران در حوزه ترخیص اقلام مورد نیاز  واحدهای تولیدی، تسهیل تجارت خارجی و همچنین چالشهای مربوط به افزایش درامد دولت در شرایط  تشدید کسری بودجه در کنار مبارزه قاطع و ساختاری با پدیده قاچاق کالا لازم است تا هرچه سریعتر وضعیت این سازمان مهم اقتصادی نیز شفاف شود.

در پایان ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که  تیم فعلی مدیریتی در گمرک از حدود 3 سال قبل و بعد از کنار رفتن مسعود کرباسیان و حضور دژپسند در وزارت اقتصاد، مدیریت گمرک جمهوری اسلامی ایران را بدست گرفته است. در این دوره مباحثی مثل حضور نیروی انتظامی در گمرکات اجرایی، واگذاری  تصمیم گیری نهایی قاعده دو الف گمرکی به وزارت صمت، تشدید اختلافات در حوزه سامانه جامع گمرکی و سامانه جامع تجارت و پیگیری قضایی موضوع، کشف پدیده دستکاری مجوزها،  مورد توجه قرار گرفت.

علیرضا رحیمی نژاد

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت اقتصاد وزیر اقتصاد گمرک ایران جدید گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است

به گزارش "ورزش سه" کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در نطقی کوتاه از اتفاق رخ داده برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ابراز رضایت کامل کرد. او حرفهایش را اینطور آغاز کرد: از این اتفاق میمون و مبارک خرسندیم. ۳۵ سال است در ورزش بوده‌ام و امروز بهترین روز ورزش کشور است که نقطه عطف تاریخ ماست. ۲ باشگاه مردمی استقلال و پرسپولیس مورد توجه افکار عمومی هستند و با شادی و ناراحتی آن، شاد و ناراحت می‌شوند.

وزیر ورزش ادامه داد:  فوتبال امروز یک صنعت است و یکی از ظرفیت‌های مردمی کشور، ظرفیت سرخابی‌هاست و من از همه عزیزانی که در خصوصی‌سازی مساعدت کردند. از دولت و رئیس جمهور که انصافا اگر تاکیدات ایشان نمی‌بود، شاید این اتفاق رخ نمی‌داد. اگر همراهی وزارت اقتصاد و شخص آقای خاندوزی نمی‌بود، اگر همکاری‌های مجموعه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نبود، این موضوع مهم اتفاق نمی‌افتاد. به سهم خودم تقدیر و تشکر می‌کنم. از خریدارانی که وارد این عرصه شدند و به فوتبال کشور کمک کردند متشکرم. 

به گفته وزیر مطمئنا شاهد توسعه فوتبال و رفع مشکلات مورد نقد کارشناسان فوتبال خواهیم بود. در وزارت ورزش در جایگاه نظارتی گام برمی‌داریم. از رسانه‌ها در نقد در راه خصوصی‌سازی و انتشار آن، متشکرم. رسانه فرصتی برای ورزش ماست و مدیون آن هستیم. کار نظارتی وزارت اقتصاد و ورزش از امروز ادامه خواهد داشت و فدراسیون هم کنار ماست. هر زمان حال ۲ باشگاه خوب باشد، حال ورزش ما هم خوب است.

هاشمی  همچنین خبر داد که سهم وزارت در باشگاه‌داری صفر خواهد بود. او گفت: همیشه می‌گفتیم کار ما تیم‌داری نیست و سیاست‌گذار و ناظر هستیم. به‌دنبال محقق شدن اراده خصوصی‌سازی بودیم و می‌گفتند این عمل شدنی نیست، اما اراده دولت محقق شد و توانستیم. برنامه‌ای ۵ درصدی برای سهام پیشکسوتان قرار دادیم که برای صاحبان اصلی یعنی پیشکسوتان است. با هماهنگی وزارت اقتصاد و مشورت‌ها، مسیر واگذاری ۵ درصدی هم رخ می‌دهد تا وزارت کاملا از باشگاه‌داری خودش را جدا کند.

و جملات آخر درباره مجوز حرفه‌ای:  یکی از مشکلات ما به بهترین شکل ممکن حل شده. مسائل دیگری هم برای سرخابی‌ها بوده. ۷ جلسه با مسئولان داشتیم و تمام مسائل را برطرف کردیم تا سرخابی‌ها بدون استرس و مشکل در لیگ قهرمانان شرکت کنند. هوادار باید حالش را ببرد و کیف کند و استرس نکشد.

هاشمی در پایان حرفهایش گفت: نه ما نه وزارت اقتصاد نقشی در تعیین‌تکلیف مالکان استقلال و پرسپولیس نداشتیم. این ۲ کنسرسیوم با میل خودشان سهام را خریداری کردند.

دیگر خبرها

  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • هشدار به خریداران طلا / عیار طلا را چک کنید
  • هشدار به مشتریان طلا؛ مراقب این حقه باشید
  • خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • عرضه طلای تقلبی در بازار تایید شد