Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که فرار «اشرف غنی» رئیس جمهور سابق افغانستان باعث شد تا طرح ایجاد دولت فراگیر در این کشور به نتیجه نرسد.

به گزارش مشرق، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که پیش از فروپاشی دولت سابق افغانستان و فرار «اشرف غنی» از این کشور، واشنگتن با دولت افغانستان، چهره‌های سیاسی این کشور و همچنین طالبان برای ایجاد یک دولت فراگیر و جلوگیری از خشونت در تماس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که در این راستا بحث‌هایی صورت گرفت و چارچوبی وجود داشت تا قدرت را به دولتی که شامل طالبان می‌شد، اما در عین حال فراگیر و نماینده مردم افغانستان بود، منتقل کند، اما فرار اشرف غنی از تحقق این امر جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید

اشرف غنی فکر می‌کرد آمریکا هرگز افغانستان را ترک نمی‌کند

پرایس گفت: برای ما، این ابزاری جهت محافظت از برخی دستاوردهای مهم در طول ۲۰ سال گذشته از جمله برای مردم افغانستان، زنان و اقلیت‌ها و در عین حال جلوگیری از احتمال بروز خشونت بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: البته با سقوط دولت افغانستان، با پیشروی‌های مداوم طالبان، آن دیپلماسی و این بحث‌ها بیهوده شد. اما باز هم تاکید ما بر این است که هر دولت آینده افغانستان باید به حقوق مردمش احترام بگذارد و از اراده مردم نمایندگی کند. این یک اصل راهنما برای تعامل ما با طالبان است.

پیش از این نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفته بود که شب قبل از فرار اشرف غنی از کابل، با او در تماس بود تا از اجرای طرح واشنگتن برای انتقال قدرت به یک دولت فراگیر به رهبری طالبان اطمینان حاصل کند.

بلینکن اظهارداشت: با رئیس جمهور غنی در تماس بودم و او را تحت فشار قرار دادم تا مطمئن شوم که او آماده موافقت با طرح ما برای انتقال قدرت به یک دولت جدید فراگیر به رهبری طالبان است که همه ابعاد جامعه افغانستان را شامل می‌شد.

وی افزود: او در تماس به من گفت که آماده انجام این کار است، اما اگر طالبان همراهی نکنند، او آماده است تا مرگ با طالبان بجنگد، اما درست روز بعد از افغانستان فرار کرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان آمریکا اشرف غنی فرار افغانستان دولت فراگیر خارجه آمریکا دولت فراگیر اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف

سفارت طالبان در مالزی اعلام کرد: رئیس سازمان بررسی و توسعه اتاق تجارت مالزی از نقیب‌الله احمدی، سفیر طالبان در این کشور برای حضور در کنفرانس بین‌المللی وقف که به میزبانی مالزی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

این سفارت افزود: این مقام مالزیایی اظهارداشت که سرمایه‌گذاران مالزی خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است