Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@23:28:07 GMT

مسئولین به دنبال اصلاح فرهنگ عمومی جامعه باشند

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۶۳۳۵

مسئولین به دنبال اصلاح فرهنگ عمومی جامعه باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا دروند پور در خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان زرین دشت با بیان اینکه همه ما در قبال خون پاک و مقدس شهدا مسئول هستیم، اظهار کرد: امروز اگر انقلاب اسلامی ایران در صحنه بین المللی عزتمند است، اگر در کشور ایران اسلامی احساس امنیت می‌کنیم همه اینها مدیون خون پاک شهدا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهیدانی که وقتی احساس کردند دشمن قصد تجاوز به خاک پاک ایران را کرده است با شعار چو ایران نباشد تن من مباد با جان و دل در مقابل دشمنان بعثی ایستادند جان خودشان را دادند اما اجازه ندادند که یک وجب از خاک کشورمان به تصرف دشمن در آید.

امام جمعه زرین دشت تاکید کرد: گمان نکنید که جنگ به پایان رسیده، این یک گمان واهی است اگر کسی خیال کند جنگ به پایان رسیده، دشمنِ امروز ما، همان دشمنِ دوران ۸ سال دفاع مقدس است با این تفاوت که تاکتیک‌ها و میدان جنگ تغییرکرده است.

دروند پور بر لزوم صیانت از ارزشهای فرهنگی کشور تاکید کرد و گفت: امروز دشمن فرهنگ، تفکر جوانان و اندیشمندان ما، سبک زندگی ما را مورد آماج تیرهای دشمن خود قرار داده است.

خطیب نماز جمعه شهرستان زرین دشت تصریح کرد: اگر فرهنگ ایثار، ازخودگذشتگی، شهادت طلبی، جهاد و مقاومت، پایبندی به آرمانها در یک جامعه‌ای از بین رفت یقین بدانید آن جامعه نابود خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرین دشت بیان کرد: ارزش هر جامعه‌ای به فرهنگ آن جامعه است، اگر فرهنگ اصلاح شد جامعه اصلاح می‌شود.

حجت الاسلام دروند پور لازمه استقلال و موجودیت هر جامعه‌ای را رشد فرهنگی آن جامعه عنوان کرد و گفت: استقلال و موجودیت هرجامعه از استقلال فرهنگ آن نشأت می‌گیرد و ساده‌اندیشی است که گمان شود با وابستگی فرهنگی، استقلال در ابعاد دیگر یا یکی از آن‌ها امکانپذیر است.

امام جمعه زرین دشت گفت: بی‌جهت و مِن‌باب اتفاق نیست که هدف اصلی استعمارگران که در رأس تمام اهداف آنان است، هجوم به فرهنگ جوامع زیر سلطه است.

او ادامه داد: با انحراف فرهنگ، هر چقدر جامعه در بُعدهای اقتصادی، سیاسی، صنعتی و نظامی قدرتمند و قوی باشد، ولی پوچ و پوک و میان‌تهی است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زرین دشت متذکر شد؛ به مسئولین شهرستان وآحاد مردم انقلابی شهرستان توصیه می‌کنم به دنبال اصلاح فرهنگ عمومی جامعه باشند.

وی دانش آموزان را در خط مقدم این جهاد فرهنگی دانست و اظهار کرد: ستاد احیاءامر به معروف باید در همه ادارات خصوصاً آموزش و پرورش احیا شود.

دروند پور خواستار مشارکت آموزش و پرورش به دلیل داشتن نیروهای بسیار در بخش دانش آموزی شد و ابراز کرد: همه باید احساس مسئولیت کنیم و نسبت به هجمه فرهنگی که دشمنان به راه انداخته‌اند بی تفاوت نباشیم.

امام جمعه زرین دشت در ادامه خطبه‌های خود به آمار نگران کننده طلاق در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در شش ماهه اول سال جاری ۲۱۷ پرونده طلاق در این شهرستان ثبت شده که از این تعداد ۱۰۰ پرونده به دلیل ازدواجهای زیر سال بوده که باید برای این موضوع فکری اساسی کرد.

وی با تاکید بر اینکه طلاق آسیب‌های زیادی به جامعه وارد می‌کند، بیان کرد: فرزندان طلاق که در معرض شدید آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

امام جمعه زرین دشت با ابراز تأسف از شکستن قبح طلاق در این شهرستان گفت: دیده می‌شود که با کوچک‌ترین اختلافی بین زوجین، بجای اینکه بامراجعه به کارشناسان امر به دنبال رفع اختلاف باشند، اولین فکری که به ذهن آنها خطور می‌کند مسئله طلاق است.

دروند پور اظهار کرد: با طلاق شاید یکی از مسائل زوجین حل شود اما مشکلات متعدد بعدی خصوصاً اگر فرزندی هم داشته باشند، به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی؛ برای رفع یا کم کردن معضل طلاق بهترین برنامه اهمیت دادن به مشاوره‌های قبل از ادواج زیر نظر متخصصین امر است که باید قبل از ازدواج دو موضوع مهم آموزش و مشاوره مورد توجه قرار گرفته و زوجین با فراگیری مهارت گفتگو، مدیریت خشم، شناخت مسئله و راهکارهای حل آن از معضل طلاق پیشگیری کنند.

کد خبر 5344348

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگ عمومی شهرستان زرین دشت یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه سفر استانی عکس استانها استانداری سمنان گرگان آمار کرونا استکبار ستیزی واکسن کرونا راهپيمايي 13 آبان شهرداری قم بارش باران امام جمعه زرین دشت شهرستان زرین دشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام جزیره ابوموسی!

محمدمهدی اسماعیلی روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت، در هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: «با توجه به صورت گرفتن عملیات «وعده صادق» علیه رژیم صهیونسیتی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت.»

به گزارش ایرنا، وی همچنین با تبریک روز معلم، روز کارگر و روز خلیج فارس گفت: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم.

اسماعیلی با گرامی‌داشت یاد شهدایی که در جنگ با پرتغال به شهادت رسیدند، افزود: روز ملی خلیج فارس روز فتح بندرعباس و مناطق در اختیار پرتغال و روز شکست غربی‌ها از ملت ایران است که دولت شیعی صفوی توانست در این مبارزه پیروز شود.

وزیر فرهنگ پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، امیدوارم این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود.

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آن‌ها بیان می‌شود.

اسماعیلی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همین طور، ممکن است در شهرستانی مساله طلاق پررنگ باشد در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: در سفر اخیر به پاکستان و سریلانکا هیچ اجتماعی نبود مگر اینکه مردم مسلمان این کشور‌ها با شور و شعف از این اقدام جمهوری اسلامی تشکر کنند.

در این جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت و محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند.

در ادامه جلسه آیت الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

بررسی مناسبت‌های تقویم ۱۴۰۴هجری شمسی نیز از دیگر دستورکار‌های این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است
  • آئین غبار روبی و گلباران مزار شهدای پیرانشهر بمناسبت روز معلم
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!