Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام‌جمعه رشت با بیان اینکه دزدی آمریکا نشانه استیصال آن‌هاست، گفت: امروز قدرتی در دنیا داریم که کشورهای زورگو را به استیصال کشانده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به اهمیت تبعیت از امام معصوم اظهار داشت: مردم باید تمام روابط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود را براساس آنچه که امامان گفتند تنظیم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه رشت به 14 آبان روز فرهنگ عمومی اشاره و بیان کرد: فرهنگ‌های بومی در ایران گسترده است اما فرهنگ حاکم در جامعه ما فرهنگ قرآنی و سنت اهل‌بیت عصمت و طهارت است البته فرهنگ اسلامی در سال‌های اخیر تا حدی در کشورمان آسیب دیده که باید برای‌ جبران آسیب‌های موجود تلاش شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به فرموده امام(ره) مبنی بر اینکه اصلاح فرهنگ منجر به اصلاح مملکت می‌شود گفت: رهبر معظم انقلاب هم به این نکته اذعان داشتند و فرمودند همه فرهیختگان و دست‌اندرکاران باید برای تقویت ساختارهای فرهنگی تلاش کنند و توسعه اقتصادی در جامعه نیازمند تقویت فرهنگ است.

روستاهای محروم گیلان توسط گروه‌های جهادی دانشجویی آب‌رسانی می‌شودرفع مشکلات شهر رشت نیازمند تعامل همه‌جانبه استانداری گیلان با شورا و شهرداری استاستاندار گیلان: بروکراسی‌ زائد اداری جهت تحقق خواسته‌های مردم حذف می‌شود

وی برخی دلایل افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در ایام اخیر را تشریح و بیان کرد: نتیجه عدم ترخیص هزاران تُن ذرت و نهاده‌های دامی در بنادر جنوب، قیمت‌های بالای مرغ و تخم‌مرغ در این ایام است و اگر آن زمان، متولیان امر و مسئولان حاکم از فرهنگ صحیح در زندگی خود برخوردار بودند، کار به اینجا نمی‌کشید.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان، اقتصاد سالم را منوط به اصلاح فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها آسیب‌های زیادی به فرهنگ اقتصاد و اقتصاد خارجی کشورمان وارد شد، که باید جبران شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اعتراض امام(ره) به لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی در سال 1341 تصریح کرد: این لایحه مایه ذلت ایرانیان می‌شد و یکی از کسانی‌که این ذلت را پذیرفته بود شاه ایران بود اما امروز مجلس و مسئولان ما دارای اقتدار هستند و قدرتی در دنیا داریم که کشورهای زورگو را به استیصال کشانده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان تعرض اخیر آمریکایی‌ها به محموله‌های نفت ایران را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه دزدی آمریکا نشانه استیصال آن‌هاست افزود: به دولت‌های منطقه توصیه می‌کنیم در کنار ملت ایران باشند و بدانند عزت آنان در همین همراهی است نه شیرده بودن برای کشورهای غربی از جمله آمریکا.

رئیس ستاد احیای امر معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جمعیت اخیراً در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم این مسأله به سرانجام برسد و مجلس هم نظارت کند زیرا تقنین قوانین و نظارت بر حُسن اجرای آن وظیفه مجلس است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه مسأله توجه جدی به جمعیت نیازمند بسیج همگانی، نخبگانی اجتماعی و دانشگاهی است تصریح کرد: این مسأله باید هوشمندانه و عاقلانه مورد پیگیری قرار گیرد تا با مشکلات پیری جمعیت مواجه نباشیم.

‌انتهای پیام/612/ ز

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۶۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز کسی قدرت پاسخ به ایران را ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، رضامراد صحرایی در آیین سپاس معلم گفت: خدا و ملائکه از این جهت بر پیامبر اکرم درود می‌فرستند که یک انسان کامل و یک معلم بود. فردی که خوبی‌ها را آموزش می‌دهد درود خداوند هم با او همراه می‌شود. جایگاه رسول اکرم جایگاه یک معلم است.

وی با بیان اینکه معلم کسی است که نورافشانی می‌کند؛ گفت: در دیدگاه اسلام، درد بی‌درمان انسان، جهل و بی‌معلمی است. اساس همه شرها جهل است. مدرسه جایی است که آینده کشور را می‌سازد اصلی‌ترین عنصر مدرسه هم معلم است. لذا هر کسی که دل در گرو شکوفایی کشور دارد باید به معلم و مدرسه توجه کند. رهبر معظم انقلاب هم به همین دلیل معلم را فردی معرفی می‌کنند که زیرساخت سربلندی کشور را می‌سازد.

وی با بیان اینکه امروز همه از پیشرفت‌های کشور می‌بالند، گفت: قدرت ایران به جایی رسیده است که دشمنان این کشور قدرت پاسخگویی به اقتدارش را ندارند. نوجوانان امروز نمی‌دانند که ما چه شرایطی در جنگ تحمیلی داشتیم؛ آنان نمی‌دانند که زیرزمین مدرسه‌های ما پناهگاه بود. گاهی به جای زنگ تفریح، آژیر خطر ما را از کلاس درس بیرون می‌آورد؛ نه فقط در مناطق غرب کشور که حتی در همین تهران هم موشک‌های دشمن آسمان تهران را تهدید می‌کرد در حالی که امروز اگر کسی به ایران چپ نگاه کند در درون خانه‌اش تنبیه می‌شود.

صحرایی با بیان اینکه ما به هیچ جایی نخواهیم رسید، مگر از طریق مدرسه و با معلمان؛ افزود: علم به این مسئله تضمین کننده پیروزی‌های آتی ملت ایران است. قدرت پزشکی ایران امروز در حدی است که صدها هزار نفر از خارج از کشور برای معالجات پزشکی به ایران می‌آیند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه همه باید برای حفظ حرمت معلم بکوشیم؛ گفت: دانش آموزانی که امروز برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند از معلمانشان این افتخارآفرینی را یاد گرفتند. دانش آموزان ایرانی نه با امکانات فوق العاده و بودجه‌های کلان بلکه با اراده خود برای ایران افتخارآفرینی کردند. این همان چیزی است که از معلمان خود یاد گرفتند و آن استقامت و قدرت اراده است. سال گذشته دانش آموزان ۲۸ مدال جهانی کسب کردند. این ۲۸ دانش آموز نتیجه ایستادگی و قدرت اراده معلمان خود را به نمایش گذاشته اند.

کد خبر 6092830 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • امروز کسی قدرت پاسخ به ایران را ندارد
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت