Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:04:46 GMT

نقد در خطبه های نماز جمعه مانعی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۶۷۰۳

نقد در خطبه های نماز جمعه مانعی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه اظهار کرد: تشخیص و اثبات اتهام و تعیین اندازه کیفر باید در محکمه عادلانه انجام شود و تریبون نماز جمعه، سخنرانی‌ها و فضای مجازی نباید محلی برای اتهام زنی به افراد باشد.

وی در ادامه با اشاره به عملیات مقتدرانه روزهای اخیر نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای احقاق حقوق ملت ایران در دریای عمان گفت: ناکامی آمریکا در این دزدی دریایی، نشانه دیگری از اقتدار نیروهای مسلح ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام قریشی افزود: ایران اسلامی همواره از حق خود محافظت کرده و اجازه دست اندازی دشمنان را به هیچ وجه نداده است که این عملیات مقتدرانه نیز در همین راستا انجام شده است.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همواره در مسیر مبارزه با ظلم و ستم و مقابله بی امان با جاه طلبی‌های استکبار جهانی بوده و این مسیر را با قدرت روزافزون ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: همه انبیای الهی در راستای مبارزه با ظلم، مبعوث شده اند و ما نیز باید همواره پیرو راه انبیا، ائمه اطهار و اولیای الهی باشیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه نظامی در کشورمان گفت: در حوزه فرهنگی و اقتصادی نیز مسئولان به وظیفه خود عمل کنند تا زمینه سربلندی روزافزون ایران اسلامی در همه عرصه‌ها فراهم شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود بر مبارزه با فساد در چهار چوب عدالت تاکید کرد و گفت: عدالت خواهی و مبارزه با فساد در نهاد دین است اما در این مبارزه باید عادلانه برخورد و عدالت رعایت شود.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اهمیت فرهنگ اسلامی همچنین اظهار کرد: در دین اسلام نیز به امر فرهنگ اسلامی تاکید شده و اگر فرهنگ جامعه خدشه دار شود صدمات جبران ناپذیری می‌تواند در پی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: مؤمنان باید یکدیگر را راهنمایی کنند و نقد منصفانه کنند اما نمازهای جمعه نباید مورد هجمه قرار بگیرند، نقد خوب است، اما نهاد نماز جمعه را مورد هجمه قرار دادن صحیح نیست و نباید اجازه داد این امر مهم عبادی سیاسی مورد هجمه بیگانگان و دشمنان قرار گیرد.

حجت الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران قبل از خطبه‌های نماز بود که به فرارسیدن هفته شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی استان با حضور اعضای این شورا اهمیت بسزایی در حفظ فرهنگ و رفع مشکلات موجود در این زمینه دارد.

کد خبر 5344384

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه ارومیه سید مهدی قریشی خطبه های نماز جمعه یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه سفر استانی عکس استانها استانداری سمنان گرگان استکبار ستیزی آمار کرونا واکسن کرونا راهپيمايي 13 آبان شهرداری قم بارش باران حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۶۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه جدی برای مقابله با فساد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود : اگر حرام خوری و ربا رواج پیدا کند، آن جامعه نمی تواند قرآنی باشد، چراکه این جامعه آلوده است، قرآن نیز بارها بیان کرده که فهم این کتاب بر روی افراد پاک و طاهر اثر می گذارد، بنابراین باید فساد نباشد و حلال خوری در جامعه رواج یابد تا معارف دین را دریافت کنیم، رهبر معظم انقلاب از آن جهت مبارزه با فساد را جدی گرفتند که ما پذیرش بیشتری نسبت به دین داشته باشیم.

وی گفت : سفر رییس جمهور به کشور پاکستان موجب امنیت بیشتر جمهوری اسلامی در سرتاسر مرزهای ایران شد.

امام جمعه قزوین افزود : در سفر رییس جمهور به سریلانکا به غیر از مبادلات تجاری و مالی بین ۲ کشور، تولید فناوری با کمک متخصصان زبردست جمهوری اسلامی در ساخت سد آبی موجب حفظ آبروی علمی و مهندسی ایران شد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آمریکا با شکست‌های پشت سرهم مواجه شده است، ادامه داد: آمریکا دشمنان قسم خورده خدا و مردم سالها پیش در همین روزها در جنگ ویتنام شکست خورد، درحالی که در جاهای دیگر جهان جولان می داد.

وی تصریح کرد: آمریکا به عنوان کشوری تا دندان مسلح در ایران اسلامی طعم واقعی شکست را چشید، آن‌ها در مقابل حرکت و حضور مردم ایران و تظاهرات و راهپیمایی که با دستان خالی انجام می‌شد، شکست خوردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: آمریکا تصور می کرد که عراق را تسخیر کرده و آن را به یکی از ایالت‌های خود تبدیل کرده است، اما به لطف بسیج مردمی و حرکت مردم عراق، این کشور استکباری به طرز مفتضحانه‌ای شکست خورد، البته در افغانستان نیز شاهد شکست حقیقی آمریکا بودیم، حتی در یمن که مردم چیزی نداشتند مجددا آمریکایی ها شکست خوردند، این روند شکست در لبنان، غزه و سوریه ادامه داشت و ایادی تحت اوامر این ها مثل داعش نیز به برکت جنبش مقاومت از بین رفت.

نماینده ولی فقیه در استان  به هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری اشاره کرد و گفت: وقتی کتاب های این شهید بزرگوار را بخوانیم، نمک گیر شده و علاقه مند مطالب او می شویم، هنگامی که کتاب‌های شهید مطهری را می خوانید، دیگر توان کنار گذاشتن آن را ندارید، چون قلب و منطق ما را راضی می کند، حضرت امام صادق (ع) نیز بارها تاکید داشتند که اگر خداوند بنده‌ای را دوست داشته باشد نور ایمان را درون او روشن می کند که شهید مطهری یکی از همین بندگان خداوند بود.

امام جمعه قزوین به روز کار و کارگر اشاره کرد و یادآور شد: استان قزوین مانند استان‌های دیگر کشور از نعمت با برکت کارگر برخوردار است، به تاسی از رسول خدا (ص) دست کارگران را می بوسیم و باید مشکلات و خانواده آن‌ها که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، برطرف شده و همواره شاد و سلامت باشند، کارگران همان افتخار جامعه ایران هستند، رسول اکرم (ص)‌ تلاش و کسب روزی حلال یک کارگر را همانند مجاهدت در راه خدا تشبیه کرده و رهبر معظم انقلاب نیز رکن اصلی اقتصاد و اقتدار کشور را کارگران می داند.

وی در ادامه به سالروز فتح اندلس اشاره کرد و گفت: مسلمانان اندلس در اوج شکوه بودند و آثار این مسلمانان هنوز مایه افتخار آن جغرافیا قرار دارد، اما دشمن نقشه کشید و بی حیایی و بی حجابی را همراه مشروبات الکلی و بی بندوباری بین جوانان اندلس ترویج کرد و بلای خانمان سوز را همانند ویروس بین مردم گسترش داد که یک مرتبه تمام عزت و اقتدار آن‌ها فروریخت و دشمن بر آن‌ها سیطره یافت.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: کرد: از مدیران دستگاه قضایی قزوین، نیروهای انتظامی، بسیج مردمی و بانوان امر به معروف و نهی از منکر که وارد میدان شدند و با بدحجابان مثل خواهر و فرزند خودشان رفتار و مدارا کردند، تقدیر و تشکر داریم، از همان بانوانی که به تذکرات دلسوزان توجه کردند و رفتار خودشان را تغییر دادند نیز تقدیر و تشکر می کنیم، چراکه اعتقاد داریم عفاف و حجاب نشانه استقلال، فرهنگ متعالی، پاکدامنی بانوان، سربلندی ایران و پایگاه معنوی برای پرورش نسل های پر افتخار جمهوری اسلامی است.

وی در پایان روز جهانی مطبوعات، ورزش پهلوانی، ایمنی حمل و نقل و شوراها را گرامی داشت و برای مجموعه دست اندرکاران آن آرزوی سربلندی و موفقیت کرد.

دیگر خبرها

  • گزیده خطبه های نماز جمعه یاسوج
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • نماز جمعه سنندج
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است