Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرده استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مقاومت تنها راه عقب نشینی سلطه استکبار جهانی است و هیمنه آمریکا با مقاومت اسلامی شکسته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: برای رصد نشاط یا افسردگی و پیشرفت یا عقب‌ماندگی یک جامعه به فرهنگ آن می‌نگرند و با توجه به فرهنگ هر جامعه در مورد آن قضاوت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های ویژه برای شناسایی ملت‌های متمدن دنیا فرهنگ آن‌ها است، گفت: اینکه یک ملت پیشرفته، مترقی و قابل‌اعتماد و اعتنا باشد به فرهنگ آن ملت بازمی‌گردد.

وی افزود: تجلی و نمود فرهنگ در آداب و رسوم، مراسمات عزاداری و شادی، پوشش، ادبیات، رفتارهای اقتصادی، سلامت بازار، رفتارهای حاکم بین مردم و مسئولین و ... است و تمام این موارد مشخصه‌های اصلی فرهنگ یک جامعه هستند.

انتقاد نماینده مردم شیراز از رتبه شهرک‌های صنعتی؛ با این شرایط صنعت استان فارس رشد نمی‌کندفرمانده سپاه استان اردبیل: اصلی‌ترین دغدغه افسران جنگ نرم تولید محتوای غنی و رویکرد تهاجمی باشدامام‌جمعه همدان: مذاکره باید منجر به برداشتن تحریم‌ها شود/ ملت ایران قابل تهدید نیست

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دنیای امروز دنیای تحمیل فرهنگ‌ها بوده و بسیاری از تمدن‌ها دوست دارند فرهنگ خود را بر سایر ملت‌ها تحمیل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: نظام غربی به دنبال این است که فرهنگ برگرفته از مادیات و دنیاگرایی خود را بر سایر ملت‌ها تحمیل کرده و با داشتن فضای رسانه‌ای قوی، فرهنگ منحط را در پوشش و سایر موارد بر سایر جوامع و فرهنگ‌ها استیلا دهد.

وی با بیان اینکه فرهنگ غربی و لیبرالی ملهم از نگاه‌های شیطانی است، اظهار کرد: رضاخان به دنبال این بود که فرهنگ غربی را بر جامعه ایران تحمیل کند و امروز هم فضاهای رسانه‌ای بیگانه به دنبال این هستند فرهنگ غربی را به‌عنوان یک ارزش در جامعه رواج دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: سیطره و تسلط فرهنگی به دنبال خود سیطره اقتصادی، سیاسی و نظامی را می‌آورد، هویت آن ملت را بر ملت دیگر تحمیل می‌کند و ملتی که مورد هجوم قرار می‌گیرد از درون تهی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید تهاجم فرهنگی و تلاش برای استیلای فرهنگ غربی در جامعه اسلامی خود را جدی بگیریم، افزود: امروز وقتی به بازار می‌رویم یا وقتی به پوشش، ادبیات گفتاری جوانان و فضای تبلیغاتی موجود در کشور نگاه می‌کنیم، در مورد تهاجم فرهنگی و تأثیرگذاری آن احساس خطر می‌کنیم.

وی ادامه داد: چرا باید با وجود داشتن عناصر مهم فرهنگ‌ساز به دنبال فرهنگ‌های بیگانه برویم، در حالی که قرآن، سنت نبوی، بیانات بزرگان و الگوهای برجسته تاریخی ما می‌توانند بهترین عناصر فرهنگ‌سازی در جامعه باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: باید گروه‌های مرجع و نخبگان و نهادهای فرهنگی و متولی با بهره‌گیری از قرآن و سنت و عقلانیت، فرهنگ واقعی دینی را در همه زوایای زندگی مردم تبلیغ و تبیین و متجلی و متبلور کرده و اجازه ندهند فرهنگ منحط دیگران بر کشور ما تحمیل شود.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سیزدهم آبان، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: این روز باید همیشه زنده نگاه داشته و دشمنی دشمنان بیان شود تا این خصومت فراموش نشود.

وی با بیان اینکه جنایات نظام‌های استکباری از بدو تاریخ تاکنون بوده و همچنان نیز تداوم دارد، افزود: در بیش از چهار دهه گذشته از عمر انقلاب اسلامی دشمنی‌های فراوانی از جانب نظام استکباری نسبت به نظام ما شد؛ اما به فضل الهی و با هدایت‌های امام و رهبری و حضور مردم، نظام ما استوار و مستحکم ماند و روزبه‌روز نیز قوی‌تر می‌شود.

نوری اضافه کرد: کودتای نوژه، حمله مستقیم به ایران، جنگ تحمیلی، سرنگونی هواپیمای مسافربری، تشکیل و تحریک داعش با هدف اصلی ضربه به ایران، ترورهای متعدد، تحریم‌ها و تهدیدهای مکرر و ... تنها برخی از جنایات و خصومت‌های نظام استکباری با مردم و نظام اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه نظام استکباری دست‌بردار نیست و به همین دلیل باید مبارزه با او ادامه یابد، تصریح کرد: نظام استکباری زبانی جز مبارزه و زور متوجه نمی‌شود و ما نیز با همین مبارزه و مقاومت، در دنیا عزت و بزرگی پیدا کردیم در حالی که روزبه‌روز بر ضعف و زبونی دشمنان ما افزوده می‌شود.

انتهای پیام/311

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حجت الاسلام والمسلمین نظام استکباری خراسان شمالی فرهنگ غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود

 به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی قلی پور هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت.
به گزارش شهرآرانیوز، استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان جمعه- ۱۴ اردیبهشت‌ماه- پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی، خواننده و نوازنده دوتار و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان، ۱۱ آبان سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد، او در کنار پدرش (سلیمان) که یکی از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز بوده است، پرورش یافت، سپس نزد حسن یزدانی مشهور به حسن بخشی، یادگیری‌های خود را در زمینه موسیقی نواحی خراسان کامل کرد.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است. این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت مرحوم استاد عیسی قلی پور هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی را تسلیت گفت. متن پیام وی به این شرح است: «إنا لله و إنا الیه راجعون، گان موسیقی مقامی در این خاک پهناور هر کدام سرمایه ای سترگ اند که مانندشان یافت نمی شود و باید آنان را کیمیاهای فرهنگ و هنر ایران اسلامی خواند. درگذشت استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی که از ناموران موسیقی خراسان شمالی بود و به گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی مسلط و سالیانی را خنیاگر نغمات مذهبی و آیینی بود از همین سنخ است.

  درگذشت این استاد نامی را به همه هنردوستان و اصحاب فرهنگ و هنر ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.

 

رفتن او سنگین و ثلمه ای است بر پیکر موسیقی خراسان شمالی.

روح مطهرش غرق در رحمت الهی باد.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود