Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمان جبلی بعد از چند روزی که شایعه‌ توقف ساخت سریال‌های تلویزیونی منتشر شد، سرِ صحنه چند سریال رفت و اولین واکنش خود را نسبت به اهمیت مجموعه‌های تلویزیونی نشان داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چند روزی است بحثِ توقف سریال‌های تلویزیونی و تغییر ساختار سریال‌سازی در دوره جدید مدیریت رسانه ملّی، در محافل و مجالس مختلفی مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزِ گذشته گزارش «15 سریال در دست ساخت، باطل‌السحر شایعه‌پراکنان علیه رئیس جدید رسانه ملی» بخش‌های مختلف این عملیات روانی را مشخص کرد. اما حضورِ «پیمان جبلی» در پشتِ صحنه برخی از این پروژه‌های تلویزیونی و واکنش نسبت به اهمیت ساخت آثار نمایشی، احتمالاً تا مدت‌ها این پروژه شایعه‌سازی سریالی را متوقف کند. 

پیمان جبلی سری به ابوالقاسم طالبی و پروژه "طلاق" زد. کاری که محور اصلی‌اش مبارزه با فساد است. کاری که تاکنون 70 درصد از تصویربرداری آن به پایان رسیده است و گروه بزودی برای ضبط صحنه‌های مرتبط عازم خارج از کشور می‌شوند و تا اواخر سال فیلمبرداری این مجموعه به پایان خواهد رسید. طالبی نویسنده و کارگردان این سریال که هفت سالی عمرِ خود را برای پیش‌تولید و تولید این سریال گذاشته، می‌گوید: سعی کردیم قصه‌ای را روایت کنیم و در همان قصه جامعه‌ را به تصویر بکشیم. سعی کردیم بگوییم اگر فساد هست که هست، مبارزه با آن هم وجود دارد. 

عصایِ ابوالقاسم طالبی!

(یکی از نکات جالب توجه، عصای ابوالقاسم طالبی بود که او درباره این عصا گفت که به خاطر مشکل خمیدگی کمر از آن استفاده می‌کند.) رئیس رسانه ملّی و همراهانش در سکانس مربوط به دکتر سماوات، روانشناسِ داستان "طلاق" سر صحنه حاضر شدند. جبلی تأکید داشت که فرآیند کار طوری پیش برود که پرانتز آن بسته شود و پرانتز را برای مخاطب، باز نگذاریم. 

پیشرفتِ 85 درصدی سریال "جشن سربرون"

سریال دومی که رئیس صداوسیما بر پشت صحنه آن حاضر شد، "جشن سربرون" بود که این روزها در شهرک سینمایی غزالی فیلمبرداری می‌شود. «جبلی» تأکید کرد باید بتوانیم از کارهایی مثل «جشن سربرون» تولید کنیم که هم در آن فرهنگ، تاریخ، ارزش‌ها و هویت ما نهفته است. 85 درصد سریال "جشن سربرون" فیلمبرداری شده، کاری که مشروطه را روایت می‌کند. 

سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه‌کنندگی حسن نجاریان از آثار تاریخی مرتبط با دوره قاجار به شمار می‌آید و در آن به زندگی ایلاتی توجه شده است. در این مجموعه پربازیگر تلاش شده به وقایع مهم آن سال‌ها توجه شود. فیلمبرداری این سریال پربازیگر که توان جذب مخاطب را خواهد داشت تا پایان فصل پاییز به اتمام می‌رسد و مراحل فنی مجموعه در حال پیش‌روی است.

راعی درباره "جشن سربرون" و تأثیرات آن روی مخاطبان خصوصاً جوانان می‌گوید: نکات تاریخی در این سریال مطرح می‌شود که ما باید به عنوان یک ایرانی بدانیم و این مسائل به امروز ما کمک می‌کند. یک جوان ایرانی اگر تاریخش را به درستی بداند حتماً تصمیم‌‌های بهتری خواهد گرفت. در ادامه این بازدید، دوربین جلویِ لاله اسکندری رفت و او درباره این سریال صحبت کرد. او نقش بی‌بی کتایون را بازی می‌کند؛ کتایون نقش زنی را در طول قصه دارد که بسیار قوی است و دانای ایل به شمار می‌رود. 

دیدار چند ساعته رئیس صداوسیما با عواملِ سریال "سلمان"

جبلی سپس با داود میرباقری دیدار کرد که در کارگاه تولید لباس و تجهیزات سریال "سلمان فارسی" اتفاق افتاد. او پس از دیداری چند ساعته و گپ و گفت با عوامل این سریال، گفت: طراحی که در کارگاه‌ها‌ و ساخت قطعات این سریال اتفاق افتاده و تا سکانس آخر سریال ادامه خواهد داشت می‌تواند الهام‌بخش یک مستند طولانی 40، 50 قسمتی باشد. کوچکترین ریزه‌کاری‌هایی که ساعت‌ها، روزها، هفته‌ها برای آن وقت گذاشته شده است. 

ادامه سلمان با فصل ایران یا حجاز؟

داود میرباقری هم بعد از این دیدار اعلام کرد که ایده‌آلِ خود من، این است بعد از بیزانس، فصل ایران را فیلمبرداری کنم اما اگر نتوانیم طبق برنامه پیش برویم ناگزیز از فصل حجاز شروع خواهم کرد. 

سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری  از آثار مهم و فاخر مرکز سیما فیلم است که هم اینک گروه در حال آماده‌سازی مقدمات برای بازگشت به قشم و ضبط سکانس‌های مرتبط با بخش زمستانی این فصل هستند. سریال از جزیره قشم آغاز شد و برای پایان‌بندی این فصل نیاز است که گروه به این جزیره با تغییر فصل بازگردند. در این سریال بازیگران مطرح سینما و تلویزیون  به ایفای نقش می‌پردازند. فرهاد اصلانی در این مجموعه تاریخی نقش «تاجر» را بازی می‌کند همچنین زنده یاد چنگیز جلیلوند، احترام برومند، محمدرضا هدایتی ، علی دهکردی، مهدی فقیه و... به ایفای نقش می‌پردازند.

اولین واکنش جبلی بعد از هجمه‌ها علیه سریال‌سازی

اما رئیس رسانه ملّی بعد از همه این بازدیدها واکنشی نسبت به اهمیت ویژه تولید مجموعه‌های تلویزیونی هم داشت. او گفت: اهمیتی که حوزه نمایشی دارد شاید کم‌تر حوزه‌ای از حوزه‌های پیام از آن برخوردار باشند. لذا عمده تمرکز دوره جدید از زمانی که مدیریت سازمان صداوسیما تغییر کرده بر این حوزه است. بحمدالله کارهای بسیار زیادی در حوزه نمایشی و سریالی در حال آماده‌سازی است. شاید بیش از 100 اثر در حال تولید است؛ کارهای خوبی که فکر می‌کنم عید نوروز و ماه رمضان پرنشاط و متناسبی با فضای این دو مناسبت را برای مخاطبان رقم خواهند زد. 

«موسی» و شروع تولید

در کنار این پروژه‌های فاخر، بسیاری منتظر سریال "موسی" به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا هستند که پیگیری‌های تسنیم  نشان می‌دهد قرار است بعد از پژوهش و تحقیق و آماده شدن شرایط کار، بهار 1401 این سریال عظیم جلوی دوربین برود. پروژه‌ای که یکی از آثار فاخر و مهم مرکز سیما فیلم به شمار می‌آید که براساس قصص قرآنی نگارش شده و حاتمی‌کیا در حال بازنویسی فیلمنامه است، همزمان کارگاه‌های پیش تولید (صحنه و لباس) مشغول آماده‌سازی برای تولید  سریال‌اند.

15 سریال در دست ساخت، باطل‌السحر شایعه‌پراکنان علیه رئیس جدید رسانه ملیواکنش کارگردان "زیرخاکی" به توقف سریال‌های تلویزیون/ ای کاش ما را هم تعطیل می‌کردید!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی سریال رسانه ملی سریال جشن سربرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۷۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی خبر داد: وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش‌خانگی در حال بررسی

رئیس صدا و سیما ضمن ارائه توضیحاتی درباره وضعیت نظارت ساترا بر محتوا و فرآیندهای اقتصادی شبکه نمایش‌خانگی از پیگیری‌ها در زمینه جلوگیری از تخلفات احتمالی محتوایی در تولیدات سکوها به کمک آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روزهای اخیر درباره وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی اظهار کرد: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی پروژه‌های تولیدی هم می‌شود.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه‌بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه  تنظیم‌گری و نظارت بر فرایندهای اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرآیندهای اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارائه خواهد شد. ‌جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی عنوان کرد: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتا خوبی بین تهیه‌کنندگان،  سکوها و ساترا وجود دارد.

وی تأکید کرد که البته برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل و آقای قاضی تا هشت‌پا و رویان

رئیس رسانه ملی در خصوص عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات «وعده صادق» گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.

وی از پوشش زنده بیش از 14 ساعته این عملیات سخن گفت و اظهار کرد: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تاکنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد. ‌

جبلی پوشش عملیات وعده صادق و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویدادهای مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی،  منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شایعه جنجالی درباره دستمزد شهاب حسینی در سریال گناه فرشته
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • مژده رئیس رسانه ملی درباره حق پخش فوتبال
  • مژده رئیس رسانه ملی پیرامون حق پخش فوتبال
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک
  • رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد
  • جبلی خبر داد: وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش‌خانگی در حال بررسی