Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:58:30 GMT

میزان بارش های البرز به شاخص بلندمدت نزدیک شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۷۱۸۳

میزان بارش های البرز به شاخص بلندمدت نزدیک شد

آرش بهاروند احمدی به خبرنگار ایرنا گفت : سال گذشته در این بازه زمانی ۲۱ میلی متر بارندگی داشتیم که امسال ۱۴ میلی متر بیشتر شده است ضمن آنکه شاخص بارندگی درازمدت استان در این بازه زمانی ۳۶ میلی متر است.

وی بیان داشت: با فعال شدن سامانه بارشی از ظهر دیروز پنجنشبه تا ظهر امروز جمعه ، به طور میانگین ۱۹ میلی متر بارندگی در استان البرز شاهد بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: شهر گلسار از توابع شهرستان ساوجبلاغ در این مدت با ۴۶ میلی متر بارندگی ، بیشترین حجم بارش را در استان البرز به خود اختصاص داده که با آبگرفتگی معابر این شهر همراه شده است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت : طی دیروز تا ظهر امروز شهرستان کرج ۲۰ میلی متر بارندگی داشته و بارش ها در سایر مناطق استان در وضعیت مطلوبی قرار داشته است.

بهاروند احمدی افزود: اکنون به لحاظ مخاطرات بارشی، استان البرز در سطح  هشدار نارنجی بوده که این وضعیت تا  شامگاه فردا شنبه ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز بیان داشت: سامانه بارشی تا روز دوشنبه در استان البرز فعال است که شدت بارش ها به صورت برف و باران  طی امروز و فردا شنبه خواهد بود.

وی ادامه داد: اکنون میانگین حداکثر دمای هوای استان البرز حدود پنج درجه بالای صفر است که از روز دوشنبه هفته آینده دمای البرز تا ۱۰ درجه زیر صفر کاهش می یابد.

سامانه بارشی  که از دیروز پنجشنبه در استان البرز فعال شده موجب خوشحالی  مردم به ویژه کشاورزان و باغداران این استان شده  هر چند که در برخی مناطق سبب آبگرفتگی معابر شده است.

 طبق گزارش هواشناسی این سامانه بارشی روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه از استان البرز خارج می شود.

برچسب‌ها بارندگی کرج بارش برف سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی کرج بارش برف بارندگی کرج بارش برف سازمان هواشناسی میلی متر بارندگی استان البرز سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۹ تا ۱۴ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق، مقادیر تجمعی بارش ۷۵-۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با مقدار میانگین ۳۰.۴ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۷.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه کشور در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۶.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۵۰.۸ میلی‌متر کم باران تر ین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه‌ی مند، کاریان و خنج با متوسط بارش ۴۵.۵ میلی‌متر و بیشینه بارش ۱۲۷.۷ میلی‌متر و کارون بزرگ با مقدار میانگین ۳۵.۹ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۱۱.۲ میلی‌متر و کرخه با مقدار میانگین ۴۰.۵ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۲.۳ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های غرب و جنوب غربی کشور با بارش تجمعی معادل ۷۵-۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 6091110 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟