Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم شریفی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد به مناسبت روز فرهنگ عمومی افزود: تهاجم نظامی و تحریم اقتصادی از شیوه‌های استکبار جهانی برای غلبه بر کشورها و جوامع است اما در شرایط کنونی که راه‌های تهاجم به سمت استفاده از ابزارهای نوین تبلیغاتی در حوزه فرهنگ پیش رفته ،لازم است بنیان‌های فکری و اعتقادی در جامعه به ویژه میان جوانان به خوبی تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گسترش فرهنگ مطالعه را از جمله مهم‌ترین راهکارها برای مقابله با تهاجمات دشمنان در عرصه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: کتاب‌خوانی و ارتقا سطح مفاهیم و ارزش‌های حقیقی جامعه می‌تواند آسیب‌های ناشی از این تهاجم را به مراتب کاهش دهد.

شریفی در ادامه با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری از ابتدای امسال تاکنون مصوبات مختلفی را برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی در استان داشته است، یادآور شد: واقعیت امر این است که دستگاه‌های متولی به تنهایی قادر به اجرایی شدن برخی مصوبات نیستند و در این راه نیاز است همراهی و همکاری مردمی نیز شکل بگیرد.

وی وجود خرده‌فرهنگ‌های متنوع در استان را ظرفیتی مهم در حوزه فرهنگی بیان کرد و گفت: زیربنای تمامی امور جامعه در فرهنگ نهفته است و اگر علاوه بر استفاده شایسته از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود، مشکلات فرهنگی به وقت شناسایی و رسیدگی شود می‌توان دیگر مسائل مربوط به حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را نیز ساماندهی کرد.

شریفی ضرورت گسترش کتاب‌خوانی را در جامعه متذکر شد و افزود: این مورد به یک انقلاب فرهنگی و حضور تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مردمی نیاز دارد تا با بسیج عمومی، سطح این فرهنگ شایسته در جامعه ارتقا یابد و راه برای حل بسیاری از مشکلات هموار شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی، ۱۴ آبان‌ماه را در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان "روز فرهنگ عمومی" نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی چهارمحال وبختیاری کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی چهارمحال وبختیاری کتابخوانی شورای فرهنگ عمومی چهارمحال وبختیاری کتابخوانی فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است را به این شرح برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی ابلاغ کرد:

«ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس مصوبه جلسه ۴۶۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به تصویب رسیده است به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ میگردد:

«ماده واحده- با استناد به ماده ۲ آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی (مصوب جلسه ۳۹۸ مورخ ۱۳۷۶/۰۳/۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات بعدی آن)، خانم عاطفه خادمی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی انتخاب می‌شود».

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902954

دیگر خبرها

  • صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم
  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • معلمان افسران پیشتاز در مقابله با هجمه‌های فرهنگی هستند
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه