Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «بهشت تخریب» خاطرات مرتضی نادر‌محمدی، معاون گردان تخریب، لشکر ۳۲ انصارالحسین، مشهور به معبرگشای پابرهنه اثر نویسنده کتاب وقتی مهتاب گم شد به قلم حمید حسام و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

خبرگزاری میزان - کتاب «بهشت تخریب» نوشته سردار حمید حسام به خاطرات مرتضی نادر‌محمدی، معاون گردان تخریب، لشکر ۳۲ انصارالحسین یا به تعبیر همرزمانش، شکارچی گردن کج، فرمانده جلوتر از فرمانبر، معبرگشای پابرهنه، تخریب‌چی روضه‌خوان می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب دریچه‌ای به دنیای بهشت گونه تخریب‌چیان کم سن و سال باز می‌کند آنان که یکی از پر مخاطره‌ترین واحد‌های رزمی را برگزیده بودند.

خاطرات مرتضی نادر محمدی تنها روایت او نیست؛ بلکه آینه تمام نمای نسلی است که منظومه‌ای از حماسه و عرفان را وسط میدان مین از فاو تا مجنون و شلمچه در جنوب تا مهران و میمک و ماووت در غرب آفریدند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه تازه‌های نشر انتشارات شهید کاظمی اینجا کلیک کنید

نسل عارفان پانزده ساله؛ نسل آنان که اساس تخریب را تخریب هوای نفس می‌دانستند، نسل پا برهنه‌های جنگ، همان‌هایی که همچون اربابشان در گودی قتلگاه در خون خود قلتیدند.

در مقدمه کتاب «بهشت تخریب» می‌خوانیم: «نه تنها برای من که برای بسیاری از بچه‌های جبهه، آقا مرتضی مترادف با گردان تخریب است و برای تخریب‌چی‌ها، مرتضی یعنی نمودار سختی همراه با معنویت جبهه. پس رسیدن به گنج نامکشوفی مثل مرتضی نادرمحمدی، بیان خاطرات نسلی است که سخت‌ترین گره‌های آوردگاه رزم، با دست همت آنان باز می‌شد. نوجوانان و جوانانی که مرگ را به بازی گرفته بودند و قبل از رسیدن به میدان مین با هم می‌خواندند که: «ننهم می‌گه جبهه نرو، جبهه می‌ری بسیج نرو، بسیج می‌ری جلو نرو، جلو می‌ری تو خط نرو، تو خط می‌ری تخریب نرو، تخریب می‌ری رو مین نرو، رو مین بری هوا می‌ری، نمی‌دونی تا کجا می‌ری»

برخلاف بسیاری از راویان بدقلق، راضی کردن آقا مرتضی برای گفتن خاطراتش کار دشواری نبود. اما او یک شرط اساسی داشت که برای یک غیر تخریب‌چی مثل من، دشوارتر از زدن معبر و عبور از میدان مین بود. شرطش این بود: «همه اتفاقات تخریب در هشت سال دفاع مقدس از زبان همه بازماندگان تخریب روایت شود و من یکی از آنان باشم.»

این کتاب پس از دو سال مصاحبه، تدوین و نگارش به سامان رسید. نویسنده در مقدمه کتاب به شیوه مصاحبه تاریخ شفاهی خود با این راوی اشاره می‌کند و می‌نویسد: «مرتضی از تهران به همدان می‌آمد و قبل از مصاحبه، عکس‌های هم‌رزمان تخریب‌چی شهیدش را مقابلش می‌گذاشت. گویی که قرار است برای آن‌ها درد دل کند. از هر شهیدی که خاطره می‌گفت، گریه میان کلماتش فاصله می‌انداخت و من بیشتر و بیشتر به آن نگاه ژرف‌اندیش حاج مهدی کیانی می‌رسیدم که: «اگر از مرتضی بنویسی، از همه نوشته‌ای.»

«بهشت تخریب» در ۱۰ فصل «میرزاکوچک ملایر»، «مشق جنگ»، «پا‌های بی‌قرار»، «گروه پاپتی»، «شبیه گودال قتلگاه»، «بهشت تخریب»، «بمب‌های متحرک»، «کربلای شلمچه»، «ردپابرهنه‌ها» و «روز‌های آخر» تدوین شده است و در خلال آن، تصاویر، اسناد و پی‌نوشت‌ها، متن را کامل کرده‌اند.

برشی از کتاب: هر طرف را نگاه می‌کردم پیکر شهیدی افتاده بود، تصویر گودال قتلگاه سیدالشهدا علیه السلام که در روضه‌ها شنیده بودم، برایم تداعی شد. یک آن فراموش کردم که برای برش و انفجار جاده به جزیره مجنون آمده ام. باید جاده را به شکلی برش می‌زدم که موج انفجار، پیکر شهدا را داخل آب نیندازد.

روی عرض هشت متری جاده به فاصله هر دومتر یک خرج گود گذاشتم. رو به شهدا و پشت به عراقی‌ها نشستم و انفجار اول را زدم. حالا باید گونی‌های پودر آذر را داخل چاله‌ها برای انفجار اصلی می‌ریختم.

تک تیر انداز دشمن برای زدن من از فاصله بیست متری کار دشواری نداشت. دو سه تیر، وزوز کنان از کنار سرم گذشت. ناگهان احساس کردم چیزی مثل پتک بر سرم کوبیده شد و خون از سر تا پیشانی ام دوید...

کتاب «بهشت تخریب» خاطرات مرتضی نادر‌محمدی، معاون گردان تخریب، لشکر ۳۲ انصارالحسین به قلم توانای حمید حسام در قطع رقعی و ۵۴۴ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی (nashreshahidkazemi.ir) و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با تخفیف دریافت نمایید.

 انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات بازار نشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات بازار نشر انتشارات شهید کاظمی بهشت تخریب تخریب چی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس با این 4 ستاره عوض می‌شود

پرسپولیس به طور قطع تغییرات زیادی را در فصل آینده لیگ برتر خواهد داشت.

به گزارش طرفداری، یکی از نکات اصلی در تغییرات آتی پرسپولیس، بازگشت مرتضی پورعلی گنجی به عمق خط دفاعی این تیم خواهد بود.

فصل نقل و انتقالات همیشه آبستن اتفاقاتی بعضا عجیب و غیرقابل پیش بینی است اما با توجه به اظهار نظرات، مذاکرات پنهانی و حوادث این روزها، این تغییرات برای پرسپولیس غیرقابل انکار خواهد بود.

پرسپولیس در خط دفاعی مرتضی پورعلی گنجی را برای فصل آینده خواهد داشت. یاسین سلمانی جزو بازیکن هایی است که بعد از مصدومیتش در ترکیب این تیم حضور خواهد داشت. سعید صادقی یک نیمکت نشین محض برای این تیم شده و اوسمار تمایل زیادی به استفاده از او ندارد و او هم برای سال آینده از پرسپولیس کنار خواهد رفت. رامین رضاییان با تمام شدن دوره قراردادش با سپاهان و تمایل اوسمار برای حضورش در پرسپولیس، تنها یک قدم با بازگشت به پرسپولیس فاصله دارد. علی علیپور جزو بازیکن هایی است که فصل آینده بر اساس تمایلش به بازگشت به پرسپولیس، پیراهن این تیم را بر تن خواهد کرد. پرسپولیس از بین فرشاد فرجی و علی نعمتی (با توجه به بازگشت مرتضی پورعلی گنجی) یکی را قطعا کنار خواهد گذاشت. به نظر می رسد دانیال اسماعیلی فرد با توجه به بازگشت احتمالی رامین رضاییان و تمایل کادر فنی آینده تراکتور به استفاده از او، از پرسپولیس جدا شود. پرسپولیس تمایلی به ادامه حضور وحدت هنانوف نداشته و احتمالا سهمیه بازیکن خارجی خود را فصل آینده در خط حمله پر خواهد کرد.

بسیاری از مردان اصلی پرسپولیس تمدید قرارداد نکرده اند اما به فرض تمدید محتمل آن ها برای فصل آینده، به نظر می رسد ترکیب پرسپولیس با جذب یا بازگشت نفراتی مثل یاسین سلمانی، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضاییان و علی علیپور تغییرات عمده ای داشته باشد. 

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • کشته شدن یک اسیر دیگر صهیونیست در غزه+فیلم
  • ۵ کتاب شهدای شهرستان بهارستان رونمایی شد
  • کتاب میریام؛ خاطرات سیده رباب صدر منتشر شد
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • پرسپولیس با این 4 ستاره عوض می‌شود
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • تردد در معابر منتهی به میدان کتاب ساماندهی و کانالیزه شد
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور