Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش “ورزش سه”، ۱۷ سال پس از تلاش ایران برای میزبانی جام ملتهای ۲۰۰۴ که در نهایت در چین برگزار شد، حالا این بار فدراسیون تحت مدیریت شهاب الدین عزیزی خادم برای گرفتن این امتیاز وارد گود شده و حالا در آستانه ورود بازرسان ای اف سی قرار دارد.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا که باید از بین ایران، عربستان، قطر و هند یک کشور را برای میزبانی جام ملتها انتخاب کند، از یکشنبه هفته آینده بازرسی خود را آغاز می‌کند و در اولین گام پای به ایران خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارشها حاکی از آن است که هیئتی ده نفره ابتدا از تهران بازدید خواهد کرد و پس از بررسی امکانات ورزشگاه آزادی و همچنین سایر امکانات این شهر، به سراغ شیراز، کیش، اصفهان، تبریز و احتمالا مشهد خواهد رفت.

 

نکته مهم این است که فارغ از مسائل سیاسی و اجتماعی که در انتخاب اثرگذار خواهند بود، مباحثی از جمله زمین بازی، زمین تمرینی، هتل و مسیر حرکت اهمیت بسیار زیادی دارد؛ موضوعاتی که حتی در سطح لیگ برتر ایران هم دغدغه ۱۶ تیم حاضر در این رقابتهاست.

 

نکته عجیب درباره این ماجرا، تلاشهای پشت سر هم ایران برای گرفتن میزبانی آسیاست که در دوره‌های اخیر از زمان مدیریت دادکان تا کفاشیان و تاج با شکست همراه بوده است. از زمانی که ایران برای گرفتن میزبانی ۲۰۰۴ تلاش کرد تا حالا، همچنان بزرگترین ورزشگاه کشور استادیوم آزادی است که در چهار دهه اخیر، بهترین ورزشگاه ایران بوده است.

 

از طرف دیگر همانطور که گفته شد، ایران برای برگزاری بازیهای لیگ برتر با مشکلات بی شماری مواجه است و هر هفته خبر آماده نبودن زمین، برگزاری بازی در شهری دیگر، مشکلات برای استادیومها، مسئله اقامت تیمها در هتلهای پنج ستاره و متفاوت از هم، در ستونهای خبری قرار می‌گیرند. اما با این حال فدراسیون فوتبال در اوج بحران مالی، هزینه نامزدی میزبانی را باوجود اینکه ایران از پیش باخته است، به جان می‌خرد و شرکت می‌کند.

 

نباید فراموش کرد که ایران حتی در رده‌های پایه نظیر امید هم قافیه را به کشوری نظیر تاجیکستان واگذار کرد و حالا رقابت با قطر که قرار است سال آینده میزبان جام جهانی باشد، شاید خنده دار هم به نظر برسد.

 

آخرین میزبانی ایران از یک مسابقه رسمی فوتبال به دیدار مقابل کره جنوبی و سوریه برمی‌گردد که به دلایل مختلف، ورود تماشاگران به ورزشگاه امکانپذیر نشد و حتی VAR هم مورد استفاده آنلاین قرار نگرفت. پیش از آن ایران در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ میزبان بازی پرسپولیس – السد در ورزشگاه آزادی بود.

 

با ورود بازرسان ای اف سی به ایران و بازدید آنها از شهرهای مختلفی که ایران برای میزبانی معرفی کرده، مستلزم هزینه‌هایی نه چندان سنگین است. اگرچه میزبانی ایران در این رقابت‌ها یک موفقیت بزرگ به شمار می‌آید اما بعید است باتوجه به کیفیت و شرایط رقبا، این میزبانی به ایران برسد؛ و در این شرایط آیا بهتر نیست فدراسیون فوتبال با اعلام انصراف حداقل در هزینه‌های آینده کمی صرفه جویی کند؟

 

 

ایران در حالی با عربستان، قطر و هند تلاش می‌کند که هر کدام از این کشورها برتری خود در این مسئله را در سالهای اخیر ثابت کردند. فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا به صورت مجتمع با میزبانی قطر برگزار شد و این فصل هند میزبان مرحله گروهی بود و عربستان هم مراحل حذفی را برگزار کرد. این در حالی است که قطر میزبانی بازیهای آسیایی را به تازگی در اختیار گرفته و هند هم میزبان جام جهانی جوانان است و حالا عربستان چشم به جام ملتهای آسیا دوخته است.

 

عربستان که پس از ایران مورد بازرسی قرار خواهد گرفت، تاکنون تجربه میزبانی جام ملتها را نداشته. اما ایران در سالهای ۱۹۶۸ و ۱۹۷۶ به میزبانی ورزشگاه امجدیه و استادیوم آزادی، دو قهرمانی را تجربه کرد. سال ۱۹۷۶ آخرین میزبانی و آخرین قهرمانی ایران بود.

 

نکته جالب اینکه ایران همچنان با دو میزبانی از جام ملتهای آسیا رکورردار محسوب می‌شود. در کنار ایران امارات، چین و قطر حضور دارند و حالا در صورتی که قطر پیروز این رقابت چهارگانه شود، به تنهایی رکورددار خواهد شد.

 

عزیزی خادم پس از صفایی فراهانی ، دادکان ، کفاشیان و تاج پنجمین رییس فدراسیونی است که با طرح میزبانی جام ملتهای آسیا موافقت می‌کند.

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی ایران میزبانی جام جام ملتهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت‌های متوالی بنزما

غیبت‌های متوالی کریم بنزما هواداران تیم فوتبال الاتحاد عربستان را شوکه کرده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از اسپورت عربستان؛ غیبت‌های متوالی کریم بنزما در بازی‌های این فصل الاتحاد در لیگ حرفه‌ای عربستان همچنان ادامه دارد.

آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح

کریم بنزما که در نقل‌وانتقالات تابستان سال گذشته میلادی به عنوان بازیکن آزاد از رئال مادرید راهی الاتحاد جده شده بود، دیدار شب گذشته تیمش در لیگ عربستان را از دست داد. الاتحاد در این بازی خانگی با نتیجه 3 بر یک شکست خورد. غیبت کریم بنزما به دلیل آسیب دیدگی او از ناحیه عضله پای چپ است و به نظر می‌رسد دوره درمانی او طولانی‌ خواهد بود؛ بنابراین بنزما به زمان بیشتری برای بازگشت به ترکیب الاتحاد نیاز دارد.

با احتساب بازی شب گذشته غیبت کریم بنزما در بازی‌های الاتحاد در این فصل از مجموع 47 مسابقه به 17 بازی رسید. او در این فصل 13 گل برای الاتحاد زد و 8 پاس گل داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • همدان میزبان چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان 
  • واکنش رونالدو به ششمین پیروزی متوالی النصر
  • شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت های متوالی بنزما
  • شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت‌های متوالی بنزما
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • فولاد جلوی جنجال بزرگ در خوزستان را گرفت (عکس)
  • سکوت پرسپولیسی‌ها بعد از شکست دوباره در اراک
  • قهرمانی بدون شکست آرسنال در ورزشگاه وایت هارت لین (25 آوریل، 2004) / فیلم
  • مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی|کابوس حذف پرسپولیس مقابل گربه سیاه