Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر روز جمعه در بازدید از واحد «الفین» پتروشیمی مارون که با مشکلات فنی مواجه شده، گفت: شرکت پتروشیمی مارون یکی از مجموعه‌هایی بوده که در جهت نیل به اهداف زیست محیطی، فعالیت‌های خوب و قابل قبولی داشته است.

او افزود: از روز پنجشنبه به دنبال ایجاد مشکل فنی در واحد «الفین»، شاهد خروج گاز و ایجاد دود از مشعل‌های فلر این شرکت بوده‌ایم که طبعا مضرات زیست محیطی را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بندری با اشاره به اهمیت و ضرورت موضوع بیان کرد: در بازدید امروز ضمن بررسی علل مربوطه، نسبت به اخذ گزارش آخرین اقدامات انجام شده از سوی شرکت و برنامه‌های آتی اقدام شد و هم‌اکنون با تلاش عوامل فنی، چند واحد از این شرکت در مدار تولید قرار گرفته و امیدواریم در ساعات آتی نیز واحد «الفین» که مهم‌ترین واحد این مجموعه است، وارد مدار تولید شده و مشعل‌های فلر خاموش شود.

عالی‌ترین مقام دولت در شهرستان بندر ماهشهر اظهار داشت: شهروندان اطمینان داشته باشند که مسائل زیست محیطی شهرستان با اولویت خاص دنبال شده و هیچ مسامحه‌ای در این زمینه از هیچ یک از دستگاه‌های مربوطه پذیرفته نیست.

همچنین نماینده بندر ماهشهر و بندر امام خمینی درخصوص این بازدید گفت: در نشست امروز با مدیرعامل پتروشیمی مارون مقرر شد این پتروشیمی تا پایان سال نسبت به طراحی و راه‌اندازی ۲ طرح زیست محیطی مربوط به فلرینگ و پساب‌های خروجی اقدام کند.

آقاجری تاکید کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیز تا پایان عملیات رفع نقص فنی و خاموش‌شدن مشعل‌های فلر، در محل شرکت حضور مستمر و مداوم داشته و نسبت به پایش مؤلفه‌های زیست محیطی اقدام خواهد کرد.

همچنین روابط عمومی پتروشیمی مارون در اطلاعیه‌ای، از مردم بندر ماهشهر و بندر امام خمینی عذرخواهی و اعلام کرد با درک و حفظ صیانت از محیط زیست، کوشش خود را در حفظ سرمایه ملی از طریق همکاری با مسوولان شهرستان انجام خواهد داد.

مشعل‌های فلر پتروشیمی مارون از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه روشن شده که این موضوع باعث افت کیفیت هوا در بندر ماهشهر شده است.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پتروشیمی مارون پتروشیمی مارون مشعل های فلر بندر ماهشهر زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ با بیان اینکه این طرح با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، گفت:این طرح علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضع منابع آلاینده، ارائه راه کار‌های مدیریتی کاهش پیامد‌های محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

علی اصغر طاهری، مراحل انجام طرح را شامل مرحله مطالعات و بررسی کلیات وضع محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکار‌های کاهش آلاینده ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کار‌های مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

آقای طاهری بابیان اینکه دراین اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • کشف انبار دپوی ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر ماهشهر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی