Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدمهدی برومندی عصر امروز در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با فعالان حوزه کشاورزی و دامپروری گفت: نقش مجلس در توسعه کشور نقش مهمی است و کمیسیون‌ کشاورزی نیز از مهمترین کمیسیون‌های مجلس محسوب می‌شود که نقش مهمی در مبارزه با تحریم‌ها ایفا می‌کند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، با بیان اینکه ریل‌گذاری خوبی توسط کمیسیون کشاورزی مجلس صورت گرفته است، افزود: تولید ۲۵۰ هزار تن محصولات باغی و متوسط بارندگی بالای ۵۰۰ میلی‌متر در این استان از ظرفیت‌های خوب به حساب می‌آید که به دنبال رشد این ظرفیت‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اصلاح باغات این استان و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار امری مهم است، اظهار کرد: این استان در زمینه کشت گیاهان دارویی ظرفیت بالایی دارد و بر اساس بررسی‌های ما 40 هزار هکتار ظرفیت برای این کار وجود دارد.

برومندی گفت: 250 هزار هکتار برای گلخانه در این استان مجوز صادر شده است اما با مشکلاتی مواجه هستند که سعی می‌شود مشکلات حل و زمینه توسعه گلخانه‌ها فراهم شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: کشت گیاهان دارویی اقتصاد استان را متحول می‌کند که می‌طلبد یک کار مشترک بین وزرات‌خانه و جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری و مجموعه مدیران این استان در برنامه زمانبندی شده‌ای ارائه شود.

وی ادامه داد: بسیاری از دغدغه‌های بخش کشاورزی، مسائل و مشکلاتی است که در برنامه تحولی توسعه کشاورزی به دنبال حل این مسائل هستیم. 

برومندی با اشاره به اینکه مشکلات دامداران از مهمترین دغدغه‌ها است، گفت: سامانه بازارگاه تقویت شده است، هرچند برای تامین نهاده‌ها مشکلات بسیار زیادی وجود داشت اما اکنون با در نظر گرفتن عدالت در حال تامین نهاده‌ها هستیم و تمامی دغدغه‌ها دنبال می‌شوند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در پایان افزود: بهتر است مسئولان استان دو بسته پیشنهادی را با توجه به ظرفیت‌ها، مشکلات و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات استانی را آماده کنند تا در جلسه وزرا مطرح و بررسی شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری کشت گلخانه ای گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی محمد اکبری ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: دومین کنگره شهدا چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری بیان داشت: حضرت آقا فرمودند: فاصله زمانی برگزاری کنگره‌ها را کم کنید و قرار است در فاصله زمانی ۳ تا ۵ سال کنگره‌ها برگزار شود.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری افزود: در سال ۹۴ کنگره شهدای عشایر در استان برگزار شد و به همین دلیل زمینه برای برگزاری دومین کنگره فراهم است.

وی با اشاره به هدف از جلسه آئین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره یادآور شد: تلاش بر آن است که روند کاری برای استقبال از کنگره سال ۱۴۰۴ را برنامه ریزی کنیم و تمامی اهداف سمت و سوی کنگره استانی پیش خواهد رفت‌.

سردار اکبری تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های متعدد استان و شهدا شاخص این استان در سال ۱۴۰۳، شهید ظفر خالدی شهید شاخص کشوری به عنوان کوچک‌ترین شهید دوران مقدس است.

وی ادامه داد: شهید الیاس ارجمند به عنوان شهید شاخص عشایری کشوری معرفی شد و باید درباره این شهدا برنامه‌های متعددی اجرا شود که در راستای کنگره شهدا چهارمحال و بختیاری است.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری افزود: بیش از ۱۵۰۰ شهید گرانقدر از فرماندهان، سرداران و اقشار مختلف در این استان داریم.

وی با اشاره به جمعیت استان گفت: جمعیت استان در دوران دفاع مقدس نزدیک به ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار بود که بیش از ۱۰ تا ۱۲ درصد از جمعیت این استان به صورت مستقیم به عنوان رزمنده در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

سردار اکبری اذعان داشت: رشادت‌های مردم و تیپ قمر بنی هاشم (ع) در دوران دفاع مقدس کارنامه درخشانی است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد کنگره‌ها از دو سال قبل به سمت رویکرد هنری انتقال داده شده تصریح کرد: در دومین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری بیشترین ظرفیت استفاده از ظرفیت ماندگار هنری باشد.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اذعان بر اینکه از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری این کنگره باید استفاده شود گفت: اصل کنگره بر پایه هنر است و باید بتوانیم بیشترین استفاده را از ظرفیت هنری استان داشته باشیم.

کد خبر 6087893

دیگر خبرها

  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • جایگاه سوم چهارمحال و بختیاری در صدور پرونده‌های الکترونیکی
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی