Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@18:32:24 GMT

کشف جسد دیپلمات روس نزدیک سفارت این کشور در برلین

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۸۱۸۵

کشف جسد دیپلمات روس نزدیک سفارت این کشور در برلین

وزارت خارجه آلمان مرگ یک کارمند سفارت روسیه در برلین و کشف جسد وی در نزدیکی ساختمان این سفارتخانه را تایید، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

به گزارش فارس، شبکه روسی «راشا تودی» به نقل از روزنامه آلمانی «اشپیگل» از کشف جسد یک دیپلمات روس خارج از ساختمان سفارت روسیه در پایتخت آلمان خبر داد.

به گزارش این روزنامه، مرد متوفی ۳۵ ساله به عنوان دبیر دوم سفارت مشغول بود که به نظر می‌رسد از طبقه بالای ساختمان سقوط کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش راشا تودی به نقل از رسانه‌های آلمانی، جسد او ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) پیدا شد.

وزارت امور خارجه آلمان روز جمعه اعلام کرد که از مرگ یک کارمند سفارت روسیه در برلین آگاه است، اما به دلیل حفاظت از اطلاعات شخصی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

«کریستوفر برگر» سخنگوی این وزارتخانه در یک کنفرانس خبری گفت: می‌توانم به شما بگویم که وزارت خارجه از این حادثه مطلع است. من از شما می‌خواهم که درک کنید که به دلایل حفاظت از اطلاعات شخصی فرد متوفی و بستگان وی نمی‌توانم جزئیاتی ارائه کنم.

سفارت روسیه در آلمان هم در واکنش به این خبر، بیانیه کوتاهی منتشر کرد و گفت: «به دلایل اخلاقی درباره این رویداد غم‌انگیز اظهارنظر نمی‌کند».

گزارش‌ها حاکی از آن است که سفارت روسیه با انجام کالبد شکافی در آلمان موافقت نکرده و بنابراین جسد به روسیه منتقل شده است.

اشپیگل افزود مقامات آلمانی به دلیل وضعیت دیپلماتیک متوفی قادر به تحقیق در خصوص حادثه مرگ وی نبودند.

سرویس‌های امنیتی آلمان در ادعایی گفتند بر این باورند این فرد از عوامل مخفی سازمان امنیت داخلی روسیه، سرویس امنیت فدرال بوده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: روسیه سفارت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت کشور کنیا اعلام کرد که جستجوی تیم‌های امدادونجات برای یافتن دست کم ۹۱ تن از مفقودشدگان سیل مرگبار اخیر در این کشور، همچنان ادامه دارد.

وزارت کشور کنیا دیروز در گزارش وضعیت از افزایش دست کم ۴۶ نفر به شمار قربانیان سیل ویرانگر این کشور خبر داد. براساس داده‌های دولتی، تاکنون دست کم ۱۶۹ نفر در سراسر کنیا جان خود را از دست داده و بیش از ۱۸۵ هزار نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند.

سیل مرگبار در کنیا در حالی رخ داده است که در پی بارندگی شدید در تانزانیا و بروندی، ده‌ها نفر جان باخته و صدها هزار نفر نیز آواره شده‌اند. دانشمندان می‌گویند که تغییرات اقلیمی دلیل این بلایای طبیعی شدید و نسبتاً خارج از کنترل است.

پارسال در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل در کنیا ناشی از پدیده «ال‌نینو»، دست کم ۱۲۰ نفر کشته شدند. این بارش‌ها پس از دهه‌ها خشکسالی که بخش‌های گسترده‌ای از شرق آفریقا را درنوردیده بود، روی داده است.

کد خبر 6093208

دیگر خبرها

  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد