Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت: علاقه‌مند به توسعه بیشتر روابط با ایران هستیم و همکاری‌های زیادی پیش روی دو کشور است.

خبرگزاری میزان - جیحون بایرام اف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان تاکید کرد: باکو علاقه‌مند است تا روابطش با تهران را با توجه به اشتراکات فراوان میان دو کشور در زمینه‌های مختلف گسترش دهد و در این خصوص همکاری‌های زیادی پیش روی دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان همچنین افزود: مطمئن هستم که روابط خوب گذشته را می‌توانیم بر اساس حسن همسایگی توسعه دهیم. از گفتگو‌های رسمی و غیر رسمی دیپلماتیک هفته‌های اخیر خرسندیم و با گفتگو‌های تلفنی همکار محترم خودم (امیر عبداللهیان) اعتقاد داریم برخی مباحث قابل حل است.

وی اظهار داشت: اختلاف نظر میان همه‌ی کشور‌ها محتمل است و هیچ کشوری از این قاعده مستثنی نیست و حتی امکان دارد میان کشور‌های همسایه هم باشد، اما مناسبت‌های نزدیک و همسایگی ما با ایران نشان داده با گفتگو میتوان برخی این اختلاف نظر‌ها را رفع کرد.

جیحون بایرام اف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به لزوم توسعه روابط دو کشور درپایان گفت: اولویت سیاست خارجی جمهوری آذربایجان حفظ و توسعه روابط با کشور‌های همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران است و باتوجه به زمینه‌ها و ظرفیت‌های فراوان همکاری‌های دو جانبه و پیشینه همیشه مثبت این روابط، در آینده نیز شاهد توسعه روابط دو کشور خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: تاکید امیرعبداللهیان بر لزوم اتخاذ رویکرد مثبت در روابط ایران و جمهوری آذربایجان

انتهای پیام/

برچسب ها: جمهوری آذربایجان باکو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان باکو وزیر خارجه جمهوری آذربایجان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۸۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.
معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.
دکتر مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.
نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.
وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس