Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اینکه ائتلاف اوپک پلاس شامل عربستان سعودی و روسیه به درخواست های کشورهای بزرگ مصرف کننده نفت از جمله آمریکا برای افزایش تولید نفت توجهی نکرد، دولت بایدن گفت که از تمام ابزارهای در اختیارش  برای تقویت انعطاف پذیری و اعتماد عمومی استفاده خواهد کرد.
به گزارش سی ان ان، یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: دیدگاه ما این است که احیای جهانی نباید به دلیل عدم تطابق بین عرضه و تقاضا به خطر افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد اوپک پلاس تمایلی به استفاده از ظرفیت و قدرت خود در این لحظه حساس احیای اقتصاد جهانی ندارد.
پس از یک سال رکود در اقتصاد جهان به دلیل همه گیری کرونا، قیمت نفت خام برنت در مقایسه با سال گذشته تقریبا دو برابر شده و به ۸۱ دلار در هر بشکه رسیده است.
بانک آمریکا پیش بینی می کند که  رشد قیمت نفت خام ادامه داشته باشد و تا ژوئن ۲۰۲۲ به ۱۲۰ دلار در هر بشکه  برسد.
سی ان ان در ادامه گزارش خود نوشت: قیمت رو به رشد نفت بر قیمت بنزین تاثیر صعودی می گذارد و به صورت گسترده تر به رشد تورم کمک  می کند. این امر به خانوارهای آسیب پذیر صدمه می زند و در این زمان حساس، احیای اقتصاد جهانی را تضعیف می کند.
آمریکا، ژاپن و هند از سازمان اوپک پلاس خواسته‌اند که برای کمک به کاهش قیمت‌ها، تولید نفت خود را افزایش دهد.
افزایش قیمت بنزین می تواند پیامدهای سیاسی برای دموکرات هایی که به انتخابات میان دوره ای سال آینده نگاه می کنند، داشته باشد.
قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین سطح هفت ساله خود یعنی ۳.۴۰ دلار در هر لیتر رسیده است و در ایالت های نوادا، واشنگتن و اورگان قیمت بنزین به ۴ دلار در هر لیتر رسیده است.
 قیمت بنزین و گازوئیل در بخش هایی از اروپا و انگلیس نیز به بالاترین حد خود رسیده است.
وزیر انرژی آمریکا که کشورش ادعای رهبری تلاش‌های جهانی برای کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی را دارد، در رفتاری متناقض با این ادعا،  در گفت‌وگو با شبکه خبری ان بی سی، «کارتل» اوپک را متهم کرد که مسبب افزایش قیمت بنزین در آمریکا بوده و از این گروه خواست تا صادرات نفت را افزایش دهد.
جنیفر گرنهولم (Jennifer Granholm) به این شبکه آمریکایی گفت: قیمت بنزین بر اساس بازار جهانی نفت تعیین می‌شود و آن بازار نفت نیز در کنترل یک کارتل بوده و آن کارتل اوپک است؛ بنابراین این کارتل مسئولیت بیشتری در مورد اوضاع فعلی دارد.
به نوشته فایننشیال تایمز، از زمان روی کار آمدن جو بایدن، قیمت بنزین در آمریکا حدود ۴۰ درصد افزایش یافته و این موضوع به نگرانی‌ها از تورم متعاقب دامن زده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرده که بهای انرژی مصرفی خانگی در زمستان امسال به‌شدت افزایش یابد.
از سوی دیگر جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ به خبرنگاران گفت: من فکر می‌کنم که عدم تولید بیشتر نفت از سوی عربستان سعودی، روسیه و دیگر تولیدکنندگان عمده صحیح نیست.
پیش‌تر یکی از مقام‌های ارشد دولت آمریکا گفته بود که بایدن موضوع «عدم تعادل کوتاه‌مدت عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی انرژی» را در گفت‌وگو با سران گروه ۲۰ و از جمله عربستان سعودی مطرح خواهد کرد.
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز پیش از اجلاس گلاسکو گفته بود: اگرچه آمریکا عضوی از اوپک نیست، اما به فشارهای خود علیه کشورهای عضو برای پرداختن به مساله عرضه ادامه می دهیم.
وی تصریح کرد ما از تاثیر افزایش قیمت سوخت بر زندگی مردم آمریکا با خبر هستیم و از هر اهرم نفوذ که در اختیار داریم، استفاده خواهیم کرد.

https://edition.cnn.com/۲۰۲۱/۱۱/۰۵/business/opec-biden-global-economy/index.html

برچسب‌ها اوپک روسیه ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوپک روسیه ایالات متحده آمریکا اوپک روسیه ایالات متحده آمریکا قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا

نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند.

این نشریه در ادامه اضافه کرد که این داده‌های ناامید کننده حکایت از "چالش‌های سخت" پیش رو برای اقتصاد آمریکا دارد.

گزارش روز پنج‌شنبه همچنین نشان داد که تولید ناخالص داخلی این کشور با نرخ سالانه تنها 1.6 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته که بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های 2.5 درصدی است.

ترامپ: اقتصاد آمریکا طی یک سال آینده سقوط می‌کندپیش بینی وارد شدن اقتصاد آمریکا به رکود در 2024

رشد کندتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا به دنبال افزایش 3.4 درصدی ثبت شده در اکتبر تا دسامبر 2023 و 4.9 درصدی در سه ماهه قبل از آن رخ داده است.

دیوید دونابدیان، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بانک سی‌آی‌بی‌سی، به این رسانه گفت: این گزارش بدترین حالت ممکن بود (چراکه) رشد کندتر از حد انتظار همراه با تورم بالاتر از حد انتظار رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، رشد ضعیف اقتصاد و افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده نشانه‌های بارز رکود تورمی است که با کندی اقتصادی و افزایش تورم در یک دوره زمانی طولانی مشخص می‌شود.

ایالات متحده آخرین بار در دهه 1970 دچار رکود تورمی شد، زمانی که با سقوط اقتصاد، تورم دو رقمی رخ داد. سیاستگذاران این کشور با افزایش نرخ بهره بانکی تا 20 درصد به این رکود تورمی واکنش نشان دادند و قیمت ها را کاهش دادند اما اقتصاد را وارد رکود عمیق‌تری کردند.

در ماه مارس، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) از افزایش نرخ بهره صرف نظر کرد و آن را بین محدوده هدف 5.25 تا 5.5 درصد بدون تغییر باقی گذاشت. نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در اول ماه مه برنامه ریزی شده است.

در عین حال، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی، که توسط فدرال رزرو به عنوان معیار کلیدی تورم استفاده می‌شود، با سرعت سالانه 3.4 درصد افزایش یافت که بیشترین جهش را در یک سال گذشته نشان می‌دهد.

اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی گزارش داد که هزینه های مصرف کننده در ایالات متحده در ژانویه تا مارس 2.5 درصد افزایش داشته است که نسبت به رشد 3.3 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023 و پیش بینی 3 درصدی کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود