Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:12:34 GMT

شرق هرمزگان از کمبود جدی آب شرب رنج می برد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۹۵۱۵

شرق هرمزگان از کمبود جدی آب شرب رنج می برد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رئیسی ضمن گلایه شدید از عدم همراهی و حضور معاونین استاندار و مدیران کل در سفر کمیسیون به شرق هرمزگان اظهار کرد: ۱۰۰ درصد مناطق با ضریب محرومیت ۹ در شرق هرمزگان قراردارد و ۹۰ درصد نقاط با ضریب هفت و هشت نیز در شرق هرمزگان قرار گرفته است.

وی افزود: تاکنون منابع استان بر اساس عدالت و آمایش توزیع نشده و اختلاف توسعه بین مناطق مختلف استان زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی ابراز داشت: عدم توسعه متوازن ناشی از این نگاه ناعادلانه در توزیع امکانات و فرصت هاست که انتظار می رود در دولت مردمی رئیسی و استاندار انقلابی نگاه گذشته شاهد اصلاح و بهبود شاخص های توسعه در شرق هرمزگان باشیم.

وی اظهار کرد: ما در شرق استان هرمزگان در آب مشکلات جدی داریم و بارها و بارها موضوع را پیگیری کردیم اما هنوز اتفاقی که باید بیفتد رخ نداده است و غرب شهرستان جاسک و کل شهرستان سیریک سال‌ها است که از مشکل کم آبی و بعضاً بی آبی رنج می‌برند.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بشاگرد علی رغم هزینه های خوب در بخش آب اما همچنان روستاهای مسیر خط انتقال سد جگین به سردشت و سد سهران به گوهران به شبکه متصل نیستند.

وی با اشاره به مهم‌ترین مطالبات مردم شرق استان هرمزگان تصریح کرد: تکمیل جاده بخش زیارتعلی به رودان، تکمیل پل ماشنگی و بیدان، تکمیل بیمارستان دوم میناب، احداث بندر چند منظوره مناسب در شرق هرمزگان، احداث مسکن روستایی، آسفالت معابر شهری شهرستان های شرق و ارتقاء و تجهیز بیمارستان های شرق هرمزگان از مهم‌ترین مطالبات مردم شرق استان هرمزگان است.

کد خبر 5344248

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین رئیسی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مجمع نمایندگان هرمزگان یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه سفر استانی عکس استانها خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان گرگان استکبار ستیزی آمار کرونا راهپيمايي 13 آبان واکسن کرونا بارش باران شرق هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است

علی حیدری اناری در نشست با منتخب مردم شهرستان مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح آبرسانی مشگین شهر از سد احمد بیگلو دارای ۱۶ کیلومتر خطوط انتقال، تعداد ۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۴ مورد مخزن ۵ هزار متر مکعبی است که فاز اول آن به طول ۶ کیلومتر و احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی آب خام در محل تصفیه‌خانه در حال اتمام بوده و تکمیل و بهره‌برداری کامل این طرح نیازمند مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او افزود: شبکه آبیاری و زهکشی سبلان در ۲ ناحیه عمرانی (شمالی و جنوبی) با هدف زیر پوشش قرار دادن اراضی کشاورزی منطقه رضی و مشگین شهر در دست اجرا است که تکمیل آن توسعه زنجیره آبیاری مدرن در مشگین شهر را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: برای تکمیل عملیات باقی مانده شبکه آبیاری سبلان، شامل تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، لاینینگ ۸ کیلومتر کانال اصلی و سایر عملیات عمرانی در ناحیه جنوبی جمعا مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز می‌باشد.

حیدری اناری عنوان کرد: مرمت و بازسازی سد اینچه نو جهت افزایش ضریب اطمینان پایداری تامین آب شرب شهر مشگین‌شهر و روستا‌های اطراف نیز از دیگر پروژه‌های مهم این شهرستان به شمار می‌رود که با در نظر گرفتن خطوط انتقال نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او گفت: اصلاح و تغییر مسیر خطوط انتقال آب در منطقه رانش ایلاندو و احداث حوضچه آبگیر در راستای تامین آب شرب پایدار مردم این شهرستان از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در منطقه است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم