Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- استقلال و فجر در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک - یک مساوی به پایان رسید.
به گزارش آریا، استقلال در این بازی با سیستم 3421 بازی می‌کرد که در مقاطعی هم قالب 352 هم به خود می گرفت و در خط حمله کوین یامگا کنار رودی ژستد قرار می‌گرفت و زوج خط حمله استقلال تشکیل می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از صحبت در مورد هر قضیه ای باید به چمن استادیوم حافظیه شیراز توجه‌ کرد، چمنی که کیفیت بازی را به شدت پایین آورد و دو تیم را به سوی توپ‌های بلند و موقعیت‌های پراکنده سوق داد.
ترکیب خط هافبک استقلال امروز در هجومی ترین حالت ممکن قرار داشت آن ها چند الگوی کلی برای چینش مهره های میانی خود دارند برای مثال در دیدار مقابل تراکتور از مهدی مهدی پور روزبه چشمی و آرش رضاوند استفاده کردند که در میان آن ها مهره میانی صرفا هجومی ای دیده نمی‌شد یا در بازی اول از زبیر نیک نفس آرش رضاوند و امیر حسین حسین زاده استفاده کردند و پس از این که فرهاد مجیدی متوجه شد که زبیر نیک نفس آن طور که باید و شاید نمی تواند استقلال را به سمت جلو سوق دهد او را نیمکت نشین کرد و برای بازی‌های بعدی دست به تغییر زد.
اما امروز نه خبری از زبیر نیک نفس بود و نه خبری از روزبه چشمی که تنها هافبک دفاعی های استقلال هستند، آبی ها امروز با مهدی مهدی پور، آرش رضاوند و امین قاسمی‌نژاد که در مقاطعی از بازی به خط هافبک تیم اضافه می‌شد کمربند میانی خود را بسته بود و پیش‌بینی می‌شد که استقلال با تمام توان هجومی وارد دیدار شود. اما باز هم می‌گوییم که به دلیل کیفیت بد چمن مسابقه تیم استقلال خیلی نتوانست از این ترکیب هجومی میانه زمین خود استفاده کند و چیزی به جز سرخوردگی مهره های هجومی اش به همراه نداشت.
در تحلیل بازی های قبلی در مورد الگوی اصلی بازیسازی تیم استقلال صحبت کرده‌ایم در بازی‌های اخیر به جز یکی دو تغییر جزئی این الگو خیلی دستخوش تغییرات نشده و آبی ها مثل همیشه با تشکیل یک لاین 3 نفره در عقب زمین به همراه یکی از هافبک ها که معمولا در این دیدار مهدی پور بود، بازیسازی خود را شروع می کردند و از طریق آرش رضاوند توپ را به خط حمله انتقال می‌دادند به موقعیتی که استقلال در دقیقه 18 این بازی خلق کرد، توجه کنید این حرکت شمایی کلی از تمام چیزی است که فرهاد مجیدی از شاگردانش هنگام فاز بازیسازی می‌خواهد بازی با چند پاس عرضی میان سیاوش یزدانی و دو مدافع دیگر استقلال شروع می‌شود و سرانجام توپ به مهدی مهدی پور می‌رسد، مهدی پور خیلی خوب رضاوند را می‌بیند و رضاوند هم توپ را به پیستون راست استقلال که جلو کشیده می رساند و قاسمی‌نژاد روی یک حرکت بدون توپ فوق‌العاده از یاماگا توپ را به او می رساند و استقلال به خطرناک‌ترین موقعیتش در این دیدار می‌رسد.
اما در این دیدار به دلیل کیفیت چمن و نوع بازی فجر ما تقریبا شاهد هیچ موقعیت این چنینی دیگری برای استقلال نبودیم و آبی‌ها در مقاطع زیادی از بازی به جای اینکه بازیسازی خود را به همین فرم شروع کنند با سیاوش یزدانی رو به توپ‌های بلند آورده بودند که هیچ کدام هم برای آنها ثمری نداشت. به نوعی می توانیم بگوییم که تفکرات مربیان در این دیدار زیر چمن ورزشگاه حافظیه شیراز مدفون شد.
البته اگر بتوانیم این قضیه را در نظر نگیریم که همین چمن بد و وضعیت استادیوم جزیی از برنامه‌های فجرسپاسی نبوده باشد چرا که برای تیم‌هایی مثل فجر که تازه به لیگ برتر رسیده اند و از لحاظ مهره خیلی زورشان به استقلال نمی‌رسد بد نیست که بازی برای شان در چنین فضایی برگزار شود و تیمی که از لحاظ مهره در شرایط بهتری قرار دارد نتواند بازی همیشگی خود را ارائه دهد. صد البته اصغر کلانتری، سرمربی فجرسپاسی روزی که برای گفتگو به طرفداری آمده بود، ادعا داشت اصلا از شرایط چمن ورزشگاه حافظیه رضایت ندارد و ماه ها است به مدیران ورزش شیراز گفته این چمن و این ورزشگاه باید ترمیم شود. اما فعلا که ترمیمی در کار نبوده و این چمن، با اختلاف عنوان بدترین چمن لیگ را به خود اختصاص می دهد.
پس از صحبت در مورد خط میانی استقلال و خط حمله می رسیم جایی که رودی ژستد برای اولین بار در ترکیب استقلال قرار گرفته بود آن هم تقریبا پس از کمتر از یک هفته که این بازیکن به تمرینات تیم اضافه شده بود. همانطور هم که دیدیم در طول بازی ژستد به هیچ عنوان نتوانست صاحب موقعیت شد و خودش را در موقعیت قرار دهد و بخش زیادی از این قضیه به مختل شدن فرآیند بازیسازی استقلال و چمن بد زمین هم برمی‌گردد و بخش دیگرش هم همین حضور کم ژستد در تمرینات تیم بوده است. در تمام موقعیت‌های استقلال ژستد در طرف مخالف توپ قرار داشت و معمولا یامگا در موقعیت قرار می گرفت. فرهاد مجیدی برای بازی‌های آینده باید در شرح وظایف مهاجم فرانسوی-بنینی خود تجدید نظر کند تا خرید خارجی از همین ابتدا زیر فشار رسانه‌ای و عملکرد خنثی خود نرود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استقلال فجرسپاسی آرش رضاوند مهدی پور خط حمله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۹۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود

برنامه «جام جم» که نگاهی نقادانه به رویکرد‌های کلان حوزه فرهنگ و رسانه دارد، با نگاهی تحلیلی موضوعات بحث برانگیزی را که سازمان صداوسیما با آنها مواجه بوده، نقد و بررسی می‌کرد.

گفتنی است فصل جدید برنامه «جام جم» در دست طراحی است، زمانبندی تولید و پخش آن از طریق درگاه‌های رسمی معاونت سیما اطلاع رسانی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • کیم مین جائه، نه فرانتس بکن باوئر!
  • از فردریک تا بازگشت به خان نخست
  • نگاهی کارتونی به پیروزی ۳-۲ آرسنال مقابل تاتنهام (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۲۳/۲۴) / فیلم
  • ارسلان قبل از استقلال گیتار به دست شد (عکس)
  • فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود
  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • آلبوصبیح: استقلال را فراموش کردیم