Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا هاشمیان با اشاره به اینکه برای واکسن سینوفارم تزریق دوز سوم حتما توصیه شده، گفت: آن چیزی که برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا در وزارت بهداشت ایران اعلام شده 6 ماه بعد از تزریق دوز دوم است.

محمدرضا هاشمیان، فوق تخصص آی سی یو و عضو کمیته علمی ستاد کرونا، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت:  هنوز ابتلا افراد به بیماری کرونا به صورت خانوادگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در گذشته افراد سن بالایی که واکسینه شده بودند بر اثر ابتلا به کرونا در بخش‌های آی‌سی‌یو بستری می‌شدند که علت آن این بود که جوان‌ترهای خانه هنوز واکسینه نشده بودند و ناقل بیماری بودند، افزود: باتوجه به سرعت واکسیناسیون افراد یک خانواده به شکل کمتری در بخش‌های آی‌سی‌یو بستری می‌شوند.

هاشمیان ادامه داد: در روزهای اول واکسیناسیون، روند به صورتی بود که روزانه 300-400 هزار نفر واکسینه می‌شدند اما در ادامه ما به واکسیناسیون روزانه بیش از یک میلیون نفر نیز رسیدیم و تعداد افرادی که دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند نیز بیشتر شد.

این عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: 36 میلیون نفر در ایران وجود دارند واکسیناسیون کامل دارند و به افراد بالای 60 سال و افرادی که نقص ایمنی دارند نیز اعلام شده که حتما دوز سوم واکسن خود را نیز دریافت کنند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر کارکنان بهداشتی و درمانی مثل ما دوز سوم را تزریق کرده اند، ادامه داد: حتی به افراد دو دوز واکسینه شده و بالای 60 سالی که واکسن سینوفارم تزریق کردند، توصیه شده حتما دوز سوم را تزریق کنند تا از موضوع مرگ و میر دور شوند.

هاشمیان افزود: آن درصد از افرادی که به دوز سوم برسند می‌توانند از مرگ و میر بالای کرونا نجات پیدا کنند، بعد از سرطان، سن بالا عامل موثر در خصوص مرگ ومیر بوده است.

او با اشاره به اینکه آن چیزی که برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا در وزارت بهداشت ایران اعلام شده 6 ماه بعد از تزریق دوز دوم باید تزریق انجام شود، ادامه داد: پروتکل‌های کشور های مختلف در این خصوص متفاوت است. به‌طور مثال ترکیه برای افرادی که در بیمارستان فعال هستند، حدود 3 ماه بعد از تزریق دوز دوم، دوز بوستر را توصیه کرده است.

این فوق تخصص آی سی یو گفت: برای واکسن سینوفارم تزریق دوز سوم حتما توصیه شده است.

انتهای پیام/ ۳

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا خانواده واکسیناسیون ایران بهداشتی و درمانی مرگ وزارت بهداشت ترکیه بیمارستان واکسیناسیون کرونا تزریق دز سوم بعد از تزریق دوز دوم واکسن سینوفارم تزریق دوز سوم واکسن کرونا آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد