Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد اقدام مقتدرانه سپاه در بازپس‌گیری نفت ایران از آمریکا، گفت: قدرت دریایی ایران موجب نگرانی آمریکا است و حضور ارتش و سپاه پاسداران در این مناطق به منزله ایجاد امنیت است.

شهریار حیدری،‌ نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با اقدام اخیر و مقتدرانه سپاه پاسداران در شکست آمریکا در آب‌های عمان، اظهار کرد: این اقدام آمریکا در آب‌های آزاد تعرض به قوانین دریایی است و نوعی نقض آشکار قوانین و مقررات حاکم بر دریاهاست که طبق کنوانسیون 82 تمامی کشورها این قوانین را پذیرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه باید چند موضوع را مورد توجه قرار داد اول اینکه سپاه پاسداران به عنوان یک نهاد تامین کننده امنیت در خلیج فارس است و ارتش جمهوری اسلامی در دریای عمان و آب‌های آزاد، موضعی مقتدرانه دارد و با این پدیده برخورد کرده‌اند. در این مرحله سپاه و در مراحل قبلی مانور ارتش در دورترین نقاط دریایی جهان، آمریکا را نگران کرده است.

او افزود: قدرت دریایی ایران موجب نگرانی آمریکاست؛ حضور ارتش و سپاه در این مناطق به منزله ایجاد امنیت است و چون ما در ایجاد امنیت پایدار در منطقه، نقش داریم و فلسفه حضور آمریکا نیز بی نظم کردن منطقه است بنابراین آمریکا در سایه بی‌نظمی می‌تواند، منطقه را غارت کند و بهانه‌ای برای حضور آمریکا در کشورهای حاشیه خلیج فارس ایجاد می‌شود. وقتی این مسائل را کنار هم می‌گذاریم دو خروجی وجود دارد یکی حضور مقتدرانه ایران در آب‌های آزاد و منطقه و دیگری قدرت برتر ایران در خلیج فارس. 

حیدری خاطرنشان کرد: کشورهایی که در منطقه موجب حضور بیشتر آمریکا در منطقه شده‌اند باید در رفتار دیپلماتیک خود تجدیدنظر کنند چون این اقدام آمریکا تحریک کننده است و اگر تنش یا درگیری بوجود بیاید دامن همه کشورها را می گیرد. هر کشوری نمی تواند با آمریکا درگیر شود ولی جمهوری اسلامی ایران به دلیل روحیه بالا و ایمان و اعتقاد به نیروهای نظامی در مقابل تهدیدات آمریکا موازنه‌ای برتر در منطقه به نفع ایران ایجاد کرده است. ضمن اینکه ناوگان آمریکایی قدرتمند است و هر کشوری توان مقابله با آن را ندارد ولی ایران و سپاه پاسداران توانایی مقابله دارند و در هر کجا توفیقی با ایران باشد، دستاوردی قوی برای قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی کسب شده است. جای تشکر از عزیزان سپاه دارد این موارد موجب شده آمریکا به قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی پی ببرد و این مایه فخر و مباهات کشور و ملت است.

انتهای پیام/ 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی برنا سپاه پاسداران قوانین و مقررات خلیج فارس جمهوری اسلامی عمان آب های آزاد جهان ایران فلسفه حاشیه خلیج فارس جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران آمریکا دریای عمان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن هر چه سریع‌تر به نسل‌کشی و جنایات رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه، تحرک جدی منطقه‌ای و بین المللی با نقش آفرینی واقعی سازمان ملل با در نظر گرفتن خواسته ها و آمال بحق فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل شد. 

امیرعبداللهیان اقدام نظامی ایران در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان از تداوم گفتگو میان اتحادیه اروپا و ایران در راستای پیشبرد همکاری های فیمابین استقبال کرد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بورل، با یادآوری تلاش های صورت گرفته و گام های مثبت کشورمان در دیپلماسی لغو تحریم‌ها، به زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات اشاره کرد و افزود: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد و ما از سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می کنیم.

 مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی،‌ با تاکید بر این که اتحادیه اروپا خواهان تنش با جمهوری اسلامی ایران نیست، از اقدامات سازنده و گام های مثبت، همزمان با تداوم رایزنی های دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا استقبال کرد. 

جوزپ بورل با اشاره به مطالبات گسترده بین المللی برای دستیابی هر چه سریعتر به آتش بس در جنگ غزه و تبادل اسرا، خواستار تمرکز همه طرف ها برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی شد.

مسئول امور خارجی اتحادیه اروپا همچنین از نقش مثبت ایران در کاهش تنش ها و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه استقبال کرد.

بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده استگفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطرتبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هدف آمریکا از ساخت اسکله غزه چیست؟ / نگرانی از پروژه امنیتی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب «مهاجرت داوطلبانه» +عکس و فیلم
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • عملیات وعده صادق موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد
  • عملیات «وعده صادق» موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد
  • نمره قبولی اکسپو ۲۰۲۴؛ نمایشی از قدرت، اقتدار و امنیت ایران
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است