Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن را دموکرات ها تشکیل می دهند در آخرین ساعات روز جمعه موفق به تصویب بودجه یک هزار میلیارد دلاری دولت بایدن در زمینه تقویت زیرساخت های این کشور شد. 

بر این اساس، این طرح با  ۲۲۸ رای موافق در برابر ۲۰۶ رای مخالف به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این می‌تواند یک پیروزی نسبی برای جو بایدن و حزب دموکرات در ماه‌های اخیر باشد. این طرح با موفقت اکثریت دموکرات‌ها و ۶ نماینده جمهوری خواه به تصویب رسید. برخی چهره‌های دموکرات از جمله الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده نیویورک و نیز کوری بوش از میسوری از مخالفان این طرح بودند.

تصویب این طرح که بخشی از طرح بزرگ بودجه‌ای دولت بایدن است می‌تواند قسمتی از نگرانی‌های این روز‌های دولت آمریکا را در زمینه کاهش شدید محبوبیت رییس جمهور رفع کند.

این بودجه قرار است برای بهبود پهنای باند اینترنت، ایجاد مشاغل، اصلاح و گسترش منابع آبی و برخی دیگر از خدمات اجتماعی اختصاص داده شود.

در روز‌های گذشته حزب دموکرات در انتخابات ایالتی برای تعیین فرماندار شکست سختی را متحمل شدند. جمهوری خواهان در ایالت ویرجینیا یکی از ایالت‌هایی که در زمان انتخابات بیشترین رای را به بایدن داده بود پیروز شدند.

در نیوجرسی هم دموکرات‌ها با اختلاف از جمهوری خواهان عقب ترند. دموکرات‌ها باید تلاش کنند تا زمان انتخابات میان دوره مجلس آمریکا بخشی از خطا‌های خود را جبران کنند تا از این طریق بتوانند محبوبیت از دست رفته خود در آمریکا را تا حدی جبران کنند.

با وجود تصویب این طرح از بودجه دولت، تشکیل جلسه برای تصویب بخش بزرگتری از این بودجه به میزان ۱.۷۵ هزار میلیارد دلار به دلیل اختلاف شدید میان نمایندگان دموکرات تا اواخر ماه جاری میلادی به تعویق افتاد.  این تعویق امید‌ها برای پیروزی مطلق حزب دموکرات و دولت بایدن را تا زمان نامشخصی از بین برد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس نمایندگان آمریکا بودجه زیرساختی جو بایدن حزب دموکرات دولت بایدن دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۰۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند

در شرایطی که به رغم ادعا‌های مقامات غربی درباره اولین ضد حمله اوکراین به روسیه، آن‌ها به شکست آن اذعان کردند، حالا سالیوان تاریخ جدیدی برای دومین ضد حمله ارائه داده است.

به گزارش فارس، این مقام ارشد آمریکایی گفت که کمک‌های تازه ۶۱ میلیارد دلاری واشنگتن کمک خواهد کرد که اوکراین در سال ۲۰۲۵ ضد حملات علیه روسیه را در دستورکار قرار دهد.

سالیوان در مصاحبه با فایننشال تایمز مدعی شد که اوکراین به «سمت باز پس گیری اراضی که روس‌ها گرفته‌اند، حرکت خواهند کرد».

رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی ماه گذشته در مصاحبه با مجله آلمانی بیلد اعلام کرد اگرچه برنامه‌ای برای ضد حملات علیه روسیه وجود دارد، اما این موضوع منوط به دریافت کمک‎‌های اضافه متحدان غربی از کی‌یف است.

روزنامه فایننشال تایمز، اما روی این موضوع دست گذاشت که چند ماه طول کشید که کمک اخیر ۶۱ ملیارد دلاری آمریکا به اوکراین از صف کنگره و منازعات سیاسی داخلی عبور کند.

گفته می‌شود که دولت جو بایدن در حال رایزنی‌های فشرده با متحدان خود در گروه ۷ برای بسته کمک‌های ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین است؛ بسته‌ای که هزینه بخشی از آن از محل دارایی‌های مسدود شده روسیه در غرب تامین خواهد شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه جدید خود گفت که با کمک تازه آمریکا، اوکراین به این ظرفیت می‌رسد که «خط (مقدم جنگ)» را حفظ کند البته تا چند ماه آینده اوضاع سختی را تجربه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • اسرائیل در روند کمک‌های بشردوستانه اخلال ایجاد می‌کند
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو