Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:22:51 GMT

رویدادهای مهم کیش در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۰۴۷۵

رویدادهای مهم کیش در هفته ای که گذشت

به گزارش ایرنا، جزیره کیش در نخستین هفته آبان (هشتم تا چهاردهم این ماه) شاهد رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و ورزشی بود که خلاصه از این اخبار در گزارش زیر آمده است.

سیاسی

برپایی نماز جمعه از مهمترین رویدادهای سیاسی جزیره کیش در هفته گذشته بود که امام جمعه کیش در این آیین عبادی و سیاسی گفت: با  شکست مفتضحانه آمریکا توسط نیروهای تکاور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان دزدی دریایی دولتی، گزینه جنگ نظامی از روی میز استکبار برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام احمد حسن زاده افزود: عکس العمل تکاوران واکنش سریع نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در به اختیار درآوردن نفت کش و هدایت آن به سواحل کشور موجب نمایش اقتدار ایران اسلامی در خلیج فارس و دریای عمان شد.

وی افزود: با این موفقیت علاوه بر تضمین قدرت ایران در مذاکرات آینده، آمریکا دیگر نمی تواند حتی در لفظ و بیان نیز از رویارویی نظامی سخن بگوید.

فرهنگی

حوزه فرهنگی جزیره در هفته گذشته شاهد گشایش سومین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب کیش به عنوان نخستین نمایشگاه کتاب حضوری کشور در سال ۱۴۰۰ با حضور ۳۰۰ ناشر در قالب ۱۲ هزار عنوان با ۱۰۰ هزار نسخه در محل نمایشگاه بین المللی این جزیره بود.

علیرضا اسماعیلی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور اجرایی در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: جزیره کیش شهری قانون مدار و فرهنگ پذیر بوده که در کنار توسعه اقتصادی و گردشگری می تواند به عنوان منطقه بین المللی فرهنگی تبدیل شود.

در این نمایشگاه با پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخش خصوصی، ۵۵ درصد تحفیف با اعتبار ۶۶۰ میلیون تومانی برای ساکنان کیش در نظر گرفته شده و این رویداد همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ پذیرای علاقمندان است.

رونمایی از پوستر روز کیش با عنوان جزیره در قرن جدید برگرفته از نمادهای بومی و فرهنگی از دیگر رویداهای فرهنگی این منطقه در هفته گذشته بود که پوستر تلفیقی از فرهنگ، هنر و سنت، تفریحات و گردشگری (المان های تفریحی کیش) ساخت و ساز و نمای شهری که در حال رشد و پیشرفت برای فرداهای بهتر در نظر است.

این پوستر یکی از ۱۸ اثر برگزیده از بین ۲۳ اثر ارسال شده به مسابقه طراحی پوستر کیش بود که از سوی عاطفه چراغ چشم از بومیان کیش با استفاده از المان های جزیره به شکل ساز نی انبان در حال نواختن توسط مردی بومی ، طراحی شده است.

اجتماعی

در حوزه اجتماعی نیز خبر آمادگی ۹ مدرسه جزیره برای برپایی کلاس درس های تخصصی پایه دوازدهم به صورت حضوری از سوی مدیرآموزش و پرورش کیش اعلام شد و پرویز حیدری راد در این ارتباط به ایرنا گفت: فراهم کردن مقدمات برپایی کلاس ها از جمله فاصله گذاری، گندزدایی روزانه و واکسینه شدن معلمان و دانش آموزان و اخذ رضایت والدین از جمله شرایط شورای سلامت برای بازگشایی مدارس است.

طرح ساماندهی معابر محلات سفین قدیم و جدید به عنوان یکی از مطالبات مردم بومی جزیره هم اکنون در حال پیگیری است که به گفته مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش این طرح هم اکنون ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طرح بهسازی معابر سفین قدیم و جدید به عنوان تنها نقطه بومی نشینی این جزیره از مهر سال جاری به متراژ ۴۱ هزار متر مربع آغاز شده و تا کنون ۹ هزار متر مربع از آن شامل پنج هزار متر مربع در سفین قدیم و چهار هزار متر مربع در سفین جدید اجرا شده است.

برگزاری آیین های هفته بسیج دانش آموزی به مناسبت ۱۳ آبان و سالروز شهادت شهید حسین فهمیده از دیگر رویدادهای اجتماعی جزیره کیش در هفته ای که گذشت بود و سپاه ناحیه مقاومت کیش به مناسبت این هفته ۵۰ بسته حمایتی و معیشتی بین خانواده های دانش آموزان نیازمند توزیع کرد.

جزیره کیش پنجشنبه هفته گذشته شاهد درگیری منجر به ضرب و جرح ۲ جوان به دلیل اختلافات شخصی در کنار بازارچه گلستان بود که عاملان این درگیری گشت کلانتری پلیس در صحنه حاضر و ضمن اعزام مجروحان به بیمارستان با هماهنگی و دستور دادستان جزیره کیش متهمان تحت مراقبت پلیس قرار گرفتند.

سلامت

بخش سلامت کیش نیز در هفته گذشته شاهد افزایش ۲ درصدی نفوذ واکسیناسیون در نوبت دوم بین کیشوندان بود به طوریکه با تلاش کادر درمان تعداد دریافت کنندگان دز دوم در این جزیره از عدد ۳۴ هزار و ۸۹۳ نفر اول هفته به (۷۰ درصد جمعیت) به ۵۳ هزار و ۴۰۰ نفر (حدود ۷۲ درصد جمعیت دریافت کننده دُز دوم) رسید.

همچنین هفته گذشته بنابر دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال که چهار ماه از نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته در کیش آغاز شد.

آغاز واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون ویژه هفت هزار و ۳۰۰ کودک ۹ ماهه تا هفت ساله با هدف پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری ها به علت تردد اتباع خارجی به مدت ۱۶ روز در جزیره کیش از دیگر رویدادهای حوزه سلامت کیش بود.

همچنین در خبری دیگر مسوول حسن مجرد اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در گام پنجم اجرای این طرح در جزیره ۱۵ هزار و ۱۸۶ کیشوند که با بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ارتباط بودند رهگیری شدند.

ابتدای هفته گذشته با فوت یک خانم ۱۰۱ ساله تعداد جانباختگان ویروس کرونا در این جزیره به ۵۹ نفر رسید و محمدرضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش در اعلام خبر این فوتی گفت: سیگنال‌های آغاز پیک ششم را دریابیم  و در مقایسه‌ای دقیق‌تر و نگاه تخصصی به آمارهای کشوری از نظر همه‌گیری کرونا می‌بینیم این فراز و فرودها کاملا معنادار بوده و احتمال شکل‌گیری پیک ششم بسیار جدی‌تر از گذشته شده است.

ورزش

بخش ورزش کیش نیز همانند هفته های گذشته شاهد رویدادهای مختلف بود که افتخار آفرینی موژان عابد لاتی دختر سپک‌تاکرا کار ۱۰ ساله کیشوند و قراری گیری در بین ۱۰ ورزشکار برتر سپک تاکرا جهان یکی از اخبار پرافتخار این بخش بود.

کارگاه دانش افزایی جنبش المپیک در کیش برگزار شد و سید امیر حسینی رییس انجمن ورزش شرکت های جمهوری اسلامی در این کارگاه گفت: مسابقه جهانی فوتبال هفت نفره ۲۰۲۲شرکت های جهان به میزبانی جزیه کیش برگزار می شود.

همچنین هفته گذشته مدیرعامل مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش اعلام کرد: پیگیری سهم آفرینی این جزیره در جام جهانی ۲۰۲۰ قطر تداوم دارد و در این خصوص از سفیر قطر برای بازدید و ارزیابی وضعیت موجود زیرساخت های ورزشی و گردشگری دعوت به عمل آمده است.

عزیز الله فرضی پور همچنین از برگزاری ۱۶ رویداد ملی و محلی ورزشی در این جزیره به مناسبت ۲۰ آبان همزمان با روز کیش خبرداد.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

برچسب‌ها کیش روز کیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان هفته بسیج وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش روز کیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کیش روز کیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان هفته بسیج وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هزار متر مربع هفته گذشته گذشته شاهد جزیره کیش سلامت کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد

در پی تصمیم عربستان سعودی برای افزایش قیمت فروش نفت خود به اکثر مناطق جهان در ژوئن، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۷۸ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه رسید.

عربستان سعودی، قیمت فروش رسمی نفت خود به آسیا، شمال غربی اروپا و مدیترانه را در ژوئن، افزایش خواهد داد که منعکس کننده انتظارات برای تقاضای قوی در تابستان امسال است.

وارن پاترسون، مدیر تحقیقات کالای شرکت آی‌ان‌جی در این باره گفت: قیمت نفت پس از این که هفته گذشته تحت تاثیر فروکش تنش‌های ژئوپلیتیکی، بیش از ۷.۳ درصد سقوط کرد، هفته معاملاتی جاری را با افزایش آغاز کرد. این افزایش پس از اقدام عربستان سعودی در افزایش قیمت فروش رسمی نفت خود به اکثر مناطق جهان در بحبوحه محدود شدن عرضه در سه ماهه جاری، روی داد.

در چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، فعالیت بخش خدمات برای ششمین ماه متوالی، به روند توسعه ادامه داد و رشد سفارش‌های جدید، سرعت گرفت و اعتماد تجاری، رشد قوی را تجربه کرد و امیدواری به احیای اقتصادی پایدار، تقویت شد.

هفته گذشته که سرمایه‌گذاران به هضم آمار اشتغال ضعیف آمریکا و ارزیابی زمان احتمالی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو پرداختند، هر دو شاخص، شدیدترین کاهش هفتگی را در سه ماه گذشته تجربه کردند و نفت برنت بیش از هفت درصد و وست تگزاس اینترمدیت، ۶.۸ درصد کاهش هفتگی را به ثبت رساندند.

نرخ ریسک ژئوپلیتیکی در قیمت نفت هم با برگزاری مذاکرات برای آتش‌بس در غزه، ضعیف شده است.

با این حال، چشم انداز توافق در روز یکشنبه، ضعیف به نظر رسید زیرا حماس بر خواسته خود برای پایان یافتن جنگ در قبال آزادی اسرا، تاکید کرد و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، کاملا آن را رد کرد.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازارهای شرکت آی‌جی اظهار کرد: این خبر که رژیم صهیونیستی، پیش می‌رود و عملیات خود در رفح را گسترش می‌دهد، ممکن است به توافق آتش بس احتمالی، ضربه بزند و تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه را که ظاهرا فروکش کرده بود، دوباره برانگیزد.

بر اساس گزارش رویترز، در سیگنالی از محدودتر شدن عرضه، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکایی در هفته گذشته، برای دومین هفته متوالی، شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی را کاهش دادند. دکل‌های حفاری نفت، هفت حلقه کاهش یافت و به ۴۹۹ حلقه رسید که بزرگترین کاهش هفتگی از نوامبر سال ۲۰۲۳ بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره امام رضا(ع) مسیر پر افتخاری را طی کرده است/ رویدادهای موثر و جریان ساز نقش مهمی در اعتلای مفاهیم انسانی و عدالت خواهانه اهل بیت(ع) دارند
  • لحظه شروع درگیری خونین هفته گذشته نازی‎‌آباد | فیلم‌های دوربین مداربسته را ببینید
  • رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»
  • تداوم حمایت هواداران یوونتوس از الگری: باید در تیم ما بمانی / عکس
  • حالا استقلال دست بالا را در قهرمانی لیگ برتر دارد
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • رویدادهای شدید آب و هوایی در ایران و جهان تکرار می‌شود
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • تور جهانی تنیس ساحلی در جزیره کیش (عکس)