Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:02:09 GMT

واکسیناسیون ۸۱ درصد جمعیت ایلام/۳ شهر استان قرمز شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۰۸۴۹

واکسیناسیون ۸۱ درصد جمعیت ایلام/۳ شهر استان قرمز شدند

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: تاکنون ۸۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان یک دوز واکسن کرونا و ۵۵ درصد نیز هر ۲ دوز واکسن را تزریق کرده‌اند.

هر چند تسریع در روند واکسیناسیون عمومی به کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا منجر شده اما آمارها نشان می‌دهد چرخه این ویروس فعال است و این ویروس همچنان موجب بستری افراد در بیمارستان‌ها و مرگ و میر تعدادی از بیماران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در استان ایلام امروز از اهمیت زیادی برخوردار است مسئولیت پذیری اجتماعی مردم در برنامه‌های جمعی و گروهی مثل شرکت در واکسیناسیون است.

مجموع مبتلایان به کرونا در استان ایلام ۶۴ هزار و ۴۳۲ نفر و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا نیز هزار و ۱۳۵ نفر است. آمارها نشان می‌دهد فوتی‌های ناشی از کرونا هیچ گونه واکسنی تزریق نکرده‌اند.

شهرستان‌های چرداول و دره شهر و ایوان در وضعیت قرمز، ایلام، آبدانان و ایوان در وضعیت نارنجی و دهلران، مهران، ملکشاهی، چوار، بدره، سیروان و هلیلان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

۹۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان بدره واکسن کرونا تزریق کردند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بدره در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بدره یکی از شهرستان‌های برتر استان در زمینه مشارکت فعال مردم در اجرای طرح واکسیناسیون بر علیه ویروس کرونا است.

نصرت الله همتی افزود: تا کنون بالای ۹۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان بدره واکسن کرونا در نوبت اول و ۷۶ درصد مردم نیز نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

همه واکسن‌ها موثر هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بهترین واکسن، واکسنی است که در دسترس شما و آماده تزریق است، همه واکسن‌ها موثر هستند و همه آنها نیز تایید شده هستند.

عباس قیصوری افزود: تاکنون حدود ۸۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان ایلام یک دوز واکسن و ۵۵ درصد نیز هر ۲ دوز واکسن کرونا در استان تزریق کرده‌اند.

۹۶ درصد از دانش آموزان بدره واکسینه شدند

مدیر آموزش و پرورش بدره نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در آستانه بازگشایی مدارس واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان نیز در حال انجام است.

حسین کاظمی افزود: تاکنون ۹۶ درصد از دانش آموزان و ۹۵ درصد از فرهنگیان شهرستان بدره واکسینه شده‌اند.

بدره در رتبه اول واکسیناسیون در استان ایلام

فرماندار بدره نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خوشبختانه شهرستان بدره در وضعیت زرد کرونا قرار دارد و از نظر تزریق واکسیناسیون نیز این شهرستان در رتبه اول استان ایلام قرار دارد.

مسلم تیرافکن بیان کرد: آنچه که امروز بسیار مهم است مشارکت مردم در طرح واکسیناسیون و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است چرا که ایمن سازی جمعی می‌تواند به ریشه کنی این بیماری کمک کند.

کد خبر 5344674

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایلام شیوع کرونا یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر عکس استانها سفر استانی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان گرگان استکبار ستیزی آمار کرونا راهپيمايي 13 آبان بارش باران واکسن کرونا گفتگو با خبرنگار مهر اظهار درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان بدره استان ایلام واکسن کرونا دوز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۰۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره استان ایلام با ۴ فوتی

 روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام از کشته شدن ۴نفر در تصادف مرگبار محور دره شهر-بدره خبر داد.

به گزارش تسنیم، محسن ویسی گفت: ساعتی پیش در اثر برخورد یک دستگاه کمپرسی و یک دستگاه پژو 405 در حد فاصل بین روستای عباس آباد و زرانگوش شهرستان دره شهر 4 نفر فوت شدند.

وی افزود: در این تصادف که هر دو خودرو از روبه‌رو با هم برخورد کردند، خودروی پژو 405 که از تاکسی های بین شهری بوده، دچار حریق می‌شود و متاسفانه هر 4 سرنشین آن دچار  سوختگی و فوت می‌شوند.

ویسی گفت: راننده کمپرسی تنها مصدوم حادثه بوده که به‌صورت سرپایی توسط کارشناسان فوریت های پزشکی مداوا می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره استان ایلام با ۴ فوتی
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر - بدره
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند