Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین - محسن محمودصفری

علی‌اکبر یوسفی در حالی طلای مسابقات جهانی را گرفت که اعزام او به این مسابقات به قول خودش یک معجزه و خواست خدا بود. با تشخیص محمد بنا، قرار بود، او به مسابقات امیدهای جهان اعزام شود و میرزازاده به مسابقات جهانی نروژ برود. اما با مثبت شدن تست کرونای امین میرزازاده، دقیقا برعکس این اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی به جهانی بزرگسالان رفت و میرزازاده در امیدهای جهان کشتی گرفت که هر دو هم با مدال طلا به کشور برگشتند. یوسفی که نخستین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی را در دسته فوق‌سنگین در مسابقات جهانی کسب کرده، در گفت‌وگو با همشهری از این موفقیت بزرگ و اهداف آینده‌اش می‌گوید.

*اعزام شما به مسابقات جهانی خیلی عجیب بود. از آن روزها برایمان بگو؟

می‌توانم بگویم خواست خدا و در حد یک معجزه بود. من به تورنمنت صربستان اعزام شده بودم و وقتی برگشتم با تصمیم آقای بنا قرار شد من در امیدهای جهان کشتی بگیرم و امین میرزازاده به مسابقات جهانی بزرگسالان اعزام شود. برای همین من در اردو ماندم و با اینکه مسافر نروژ نبودم اردو را ترک نکردم. بعد از چند هفته همه‌چیز تغییر کرد؛ تست کرونای میرزازاده مثبت شد و قرار شد من به نروژ اعزام شوم.

*آماده حضور در مسابقات جهانی بودی؟

شرایط بدی نداشتم و در فرصت باقیمانده سعی کردم خودم را به مرز آمادگی برسانم که خوشبختانه نتیجه هم گرفتم.

*خیلی صحبت می‌شود که تو در نبود کایالپ و لوپز ۲قهرمان نامدار دسته فوق‌سنگین مدال گرفتی. نظر خودت چیست؟

بله این را خیلی شنیده‌ام. فقط امیدوارم بار دیگر اگر قسمت شد و به مسابقات اعزام شدم این‌دو  قهرمان هم حضور داشته باشند تا با آنها کشتی بگیرم. البته من در نروژ برنده کایالپ را شکست دادم. با این حال هدفم چیز دیگری است و مدال جهانی، آخر کار برای من نخواهد بود. این را هم بگویم قرار بود کایالپ به نروژ بیاید و من آماده کشتی گرفتن با او بودم ولی چند روز مانده به مسابقات منصرف شد و نیامد.

*سال‌هاست کایالپ ترک و لوپز کوبایی در کشتی فرنگی و در دسته فوق‌سنگین سلطنت می‌کنند. به‌نظرت اینها شکست‌ناپذیر هستند؟

به هیچ وجه اینطور نیست. اینها کشتی‌گیران خوبی هستند و برای همین توانسته‌اند مدال‌های زیادی در رقابت‌های جهانی و المپیک کسب کنند ولی آنها هم مثل بقیه هستند. مگر ۴تا دست یا ۴تا پا دارند!؟ لوپز ژنتیک خاصی دارد ولی شکست‌ناپذیر نیست. کایالپ هم بارها شکست خورده؛ او سال۲۰۱۳در مسابقات جهانی در مقابل آقای علی‌اکبری مغلوب شد.

*بشیر باباجانزاده، همشهری‌ات نخستین مدال کشتی فرنگی در ۱۳۰کیلوگرم را در جهان کسب کرد و حالا با گذشت ۱۰سال تو رنگ مدال را بهبود بخشیدی و از برنز به طلا ارتقا دادی. ارتباطت با او چطور است؟

آقابشیر هم‌باشگاهی و همشهری من است و از بچگی که ایشان را می‌دیدم انگیزه می‌گرفتم تا مدال جهانی و المپیک کسب کنم. ایشان واقعا به من لطف دارند و همیشه مشوق من هستند.

*استقبال از قهرمانان در مازندران خیلی سروصدا کرد و خیلی از مدال‌آوران گلایه داشتند. شرایط برای تو چطور بود؟

خدا را شکر خوب بود. تشکر می‌کنم از مردم و مسئولین که لطف کردند. امیدوارم بتوانم با مدال‌هایم باز هم خوشحالشان کنم.

*خیلی‌ از قهرمانان از مسئولین گلایه داشتند. شرایط برای تو خوب بود؟

من دنبال حاشیه نیستم، خدا را شکر همه‌چیز خوب بود.

*شما از معدود کشتی‌گیرانی بودی که در جهانی مدال گرفتی و در لیگ هم کشتی گرفتی. برایت سخت نبود؟

بعد از مسابقات جهانی تمریناتم را رها نکردم و برای اینکه در لیگ تیمم به من احتیاج داشت در ترکیب قرار گرفتم و روی تشک رفتم.

*امین میرزازاده هم در امیدها طلا گرفت. به‌نظر کار راحتی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی نداری؟

مدال طلای امین میرزازاده در امیدهای جهان خیلی ارزشمند بود و خوشحالم که طلای بزرگسالان و امیدها در فوق‌سنگین دنیا به ایران رسید. رسیدن به دوبنده تیم ملی هیچ وقت راحت نیست و به‌نظرم هرچقدر سخت‌تر باشد و حریفان قدرتمندتری داشته باشی در مسابقات برون‌مرزی کارت راحت‌تر است. امیدوارم از دل این رقابت، مدال خوشرنگی برای ایران کسب شود.

کد خبر 636026 برچسب‌ها کشتی فرنگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کشتی فرنگی امین میرزازاده مسابقات جهانی امیدهای جهان کشتی فرنگی فوق سنگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران

حسن یزدانی روی تشک کشتی برگشت و روی تشک با یک حریف تمرینی سرشاخ شد. این اولین مرحله یقین ما برای بازگشت حسن دلاور به کشتی و حضور در المپیک 2024 است.

به گزارش طرفداری، حسن یزدانی بدون مصدومیت می تواند نفر اول ایران در مسابقات المپیک پاریس در وزن 86 کیلو باشد و البته حضور او علی رغم حضور مدعیانی مثل آرون بروکس، عظمت دولت بیکوف و نایفونوف، می تواند منجر به کسب یک مدال دیگر برای او و ورزش ایران باشد.

حسن یزدانی می تواند رکورد بی نظیر 10 سال حضور در سطح اول کشتی ایران و کسب 10 مدال المپیک و جهانی را به عنوان رکوردی تاریخی در گینس ثبت کند. در ایران هیچ ورزشکاری این میزان تداوم را در بالاترین سطح نداشته است و در کشتی جهان هم وقوع چنین پدیده ای کم سابقه بوده است و تنها مردانی مثل آلکساندر کارلین و الکساندر مدوید توانسته اند در مدت زمان حداقل 10 سال متوالی در میادین مختلف مدال بگیرند و بین سالهای کسب مدالشان هم فاصله نبوده باشد.

یزدانی در مسابقات جهانی و المپیک در 9 سال گذشته 4 مدال طلا، 4 نقره و یک برنز دریافت کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد
  • ابهام در اعزام «الناز رکابی» به مسابقات سنگنوردی گزینشی المپیک
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی