Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – دیدار تیم‌های استقلال و فجر در حالی با نتیجه تساوی یک بر یک به اتمام رسید که آبی پوشان تا دقیقه ۵+۹۰ از حریف پیش بودند اما یک گل بحث برانگیز سبب شد تا تیم فرهاد مجیدی دو امتیاز حساس را در حافظیه جا بگذارد. در این صحنه آبی ها معتقدند که سیروان قربانی روی سیدحسین حسینی خطا کرده است. پیش از گل نیز بازیکنان استقلال اعتقاد داشتند که روی یامگا خطا رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که چهار دقیقه قبل از گلی که سیروان قربانی به ثمر رساند، برخورد دو بازیکن در محوطه جریمه استقلال جنجال دیگری را به وجود آورده بود.

نکته جالب اینکه فجری‌ها اعتقاد دارند که در صحنه پنالتی منجر به گل یامگا نیز داور اشتباه کرده و در این صحنه پنالتی رخ نداده است.

در این خصوص نظرات کارشناسان داوری را می‌خوانید: خطای پنالتی در دقیقه ۵۷ روی محمد دانشگر که منجر به گل استقلال شد پنالتی استقلال 

حیدر سلیمانی: روی خطاهایی که بین مدافع و مهاجم به صورت همزمان رخ می‌دهد معمولاً به داوران توصیه می‌شود که خطای مهاجم را به نفع مدافع اعلام کند نه اینکه پنالتی بگیرد.  این صحنه هم به همین شکل است و اگر داور خطای مهاجم را می‌گرفت بهتر بود.

نوذر رودنیل: در چنین مواقعی داور نباید اجازه زدن ضربه کرنر را بدهد ولی داد و بازیکن فجر از زاویه ای که دیدیم کاملا بازیکن استقلال را هل داد و پنالتی درست بود.

حسین نجاتی: پنالتی اعلام شده کاملا صحیح بود به علت گرفتن از سوی بازیکن فجر وبه دلیل اینکه میتوانست یک  حمله در حال شکل گرفتن خلق شود بازیکن خاطی کارت زرد گرفت.

نوید مظفری: قطعا درست بود. بازیکن فجر، بازیکن استقلال را می‌گیرد و خطای گرفتن بازیکن کاملا صحیح است.

محمد فنایی: خطا کاملا درست بود چون بازیکن فجر بازیکن استقلال را گرفت. در این صحنه بازیکن استقلال برای گرفتن توپ برخوردی با بازیکن فجر دارد که منصوریان در سوت خود می‌دمد تا خطای بازی خطرناک به سود فجر بگیرد خطای قبل از گل فجر

محمد فنایی: در این صحنه داور دستش را بالا نگه داشته و ما کمک داور را در صحنه نداریم یعنی شاید آفساید مهاجم خارجی استقلال گرفته شده. چون اگر خطا هم بود، خطای غیرمستقیم بود.

حسین نجاتی: خطای غیر مستقیم بازیکن استقلال به علت بازی خطرناک از سوی بازیکن آبی.

نوذر رودنیل: این خطا کاملا درست بود. چند دقیقه قبل از گل فجر؛ جایی که برخورد مشکوک در محوطه جریمه رخ می‌دهد صحنه مشکوک به پنالتی فجر

حیدر سلیمانی: این صحنه پنالتی نبود چون بازیکن استقلال ابتدا توپ را می‌زند و بعد برخوردی صورت می‌گیرد که البته اجتناب‌ناپذیر است.

نوید مظفری: خطا نیست و داور باید به بازیکن فجر برای شبیه سازی کارت زرد می‌داد.

حسین نجاتی: در این صحنه هیچ یک از خطاهای مندرج در قانون که جریمه آن پنالتی یا ضربه آزاد مستقیم هست اتفاق نیفتاد. بازیکن آبی زودتر به توپ رسید و تکل صحیح او نیز هیچگونه برخوردی با بازیکن فجر نداشت و بازیکن فجر بود که با پرتاب کردن بدنش میخواست که داور را مجاب کند که روی او خطایی رخ داده است.

نوذر رودنیل: خطایی نبود و تصمیم به ادامه بازی درست بود

محمد فنایی: بازیکن استقلال اول توپ را زد و در چنین مواقعی دیگر بحث خطا مطرح نمی‌شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال استقلال اشتباهات داوری خبر ویژه داور فوتبال فجرسپاسی شیراز بازیکن استقلال بازیکن فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجالی در کار نیست: پنالتی بارسا درست بود! (عکس)‏

به گزارش "ورزش سه"، دیدار امروز خیرونا و بارسا علاوه بر اینکه به ‏عنوان دربی کاتالونیا همیشه حساس بوده است اما برای بارسلونا ‏اهمیت خاص دیگری هم دارد.‏

بارسا اگر امروز نتواند به پیروزی برسد قهرمانی زودهنگام را به رئال ‏هدیه داده است. دیدار دو تیم با دو گل زودهنگام در دقایق 3 و 4 با ‏تساوی دنبال می‌شد تا اینکه در دقیقه 45+1 لامینه یامال در محوطه ‏جریمه خیرونا سرنگون شد. ‏

لامینه یامال از سمت راست قصد ورود به محوطه جریمه خیرونا را ‏داشت که ضربه پای میگل به ساق پای او سرنگونش کرد. درحالیکه ‏بارسایی‌ها دستها را بالا برده و به پنالتی اعتقاد داشتند بازیکنان ‏خیرونا داور را احاطه کرده و می‌گفتند خطا بیرون از محوطه جریمه ‏اتفاق افتاده است. داور بعد از بررسی صحنه با مانیتور وی‌ای‌آر نقطه ‏یازده قدم را نشان داد و لواندوفسکی توپ را وارد دروازه کرد تا بارسا ‌‏2-1 پیش بیفتد.

با وجود اعتراض برخی هواداران رئال مادرید در شبکه‌های اجتماعی ‏کارشناسان داوری در رسانه‌های مادرید هم معتقد بودند پنالتی به ‏درستی اعلام شده است. پرز بورول، کارشناس داوری مارکا، گفت:"در ‏تصاویر مشخص است که میگل رودریگز روی خط محوطه ساق پای ‏یامال را می‌زند و پنالتی به درستی اعلام شده است". ‏

دیگر خبرها

  • انتخاب جنجالی برای داوران پرسپولیس و استقلال در هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال؛ چراغ سبز به بلوا
  • جنجالی در کار نیست: پنالتی بارسا درست بود! (عکس)‏
  • به دلیل اتهام جنجالی: شکایت فارست از گری نویل
  • داوران جنجالی برای سرخابی در هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال؛ چراغ سبز به بلوا
  • داوران جنجالی برای سرخابی در هفته ۲۶ لیگ
  • پنالتی مشکوک آرسنال: درست مثل ال‌کلاسیکو (عکس)
  • رکورد داران خطای پنالتی در تاریخ لیگ برتر فوتبال
  • پنالتی واضح بود، داور نگذاشت PSG ناامید برگردد!
  • کارشناسی سه صحنه جنجالی پرسپولیس - سپاهان
  • کارشناس داوری: حیدری قضاوت کولینایی کرد/ اخراج عالیشاه سختگیرانه، اما درست بود