Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد: امسال تولید زعفران در استان به دوهزار کیلوگرم برسد.

منصور احمدی در گفت وگو با ایسنا، سطح زیر کشت زعفران استان کرمانشاه را 477 هکتار اعلام کرد و افزود: 60 هکتار از این سطح به تازگی به کشت زعفران اختصاص پیدا کرده و امسال تولیدی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی با اشاره به پیش بینی افزایش 300 کیلوگرمی تولید زعفران در استان طی سال جاری، گفت: برآورد می شود امسال تولید زعفران در استان به دو هزار کیلوگرم برسد.

به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، سال گذشته میزان زعفران تولیدی در استان 1700 کیلوگرم بود.

احمدی سپس با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه بجز شهرستان قصرشیرین کشت زعفران داریم، گفت: بیشترین سطح زیرکشت زعفران استان مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

احمدی زعفران تولیدی در مزارع استان کرمانشاه را در فهرست انواع مرغوب زعفران قرار داد و گفت: بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته زعفران تولیدی در استان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و حتی قابل رقابت با زعفران قائنات به عنوان مرغوبترین زعفران کشور است.

وی گفت: برداشت زعفران در استان کرمانشاه شروع شده و تا پایان آبان ماه ادامه پیدا خواهد کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برداشت زعفران كرمانشاه زعفران در استان استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ امروز یک شنبه ۹ اردیبهشت، هومن سپهوند مدیر اداره تعاون روستایی شهرستانهای شوش و کرخه گفت ؛ امسال برای رفاه حال کشاورزان پنج مرکز خرید دولتی کلزا رو تعیین کردیم تا محصول خود را به آن مراکز تحویل دهند

وی افزود؛ امسال برداشت کلزا نسبت به سال های گذشته عالی بود و بیش از ۱۸ هزار تُن برداشت کلزا از مزارع شهرستانهای شوش و کرخه داشتیم که این امر نسبت به سال های گذشته یک رکورد محسوب می شود

ایشان در ادامه گفتند؛ همانطور که قبلا گفته بودیم امسال شرکت مدلل کرمانشاه کلزای کشاورزان شهرستان های شوش و کرخه را خریداری کرد و تا به امروز ۲۰ درصد پول کشاورزان را پرداخت کرد

مدیر تعاون روستایی اظهار داشت؛ شرکت مدلل طبق قول هایی که داده قرار است طی یک ماه بعد از برداشت کلزا با تمام کشاورزان عزیز تسویه حساب کند

سپهوندگفت؛ قیمت کلزا که امسال توسط دولت تعیین شد ۳۵ هزار تومان می باشد و شرکت طبق همین قیمت پول کشاورزان را خواهد داد

وی افزود؛ از تمام کشاورزانی که با ما همکاری کردند و محصول خود را به مراکز دولتی ارائه دادند تشکر می کنیم

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900679

دیگر خبرها

  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه