Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ره آوران فنون پتروشیمی با ارائه گزارشی از نتایج اجرای طرح‌های خورسندساز گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در شهرستان ماهشهر از ارائه آموزش‌ مهارت‌های زندگی و مشاوره‌های تخصصی به حدود ۳۲۰۰ نفر در جریان اجرای طرح تحکیم و تعالی خانواده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیتس به نقل از روابط عمومی شرکت ره آوران فنون پتروشیمی، صبح امروز آیین آغاز دومین سال اجرای طرح تحکیم و تعالی خانواده با حضور تعدادی از مدیران عامل، مسئولین شهری و نماینده شهرستان بندر ماهشهر در سالن شرکت ره آوران فنون پتروشیمی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوید نادرپور در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمدگویی به مهمانان اظهار داشت: سال گذشته و نیز در سال جدید پنج طرح خورسندساز در کمیته مسئولیت اجتماعی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تصویب و در منطقه شهرستان بندر ماهشهر اجرا شدند.
مدیرعامل شرکت ره آوران فنون پتروشیمی بیان کرد: دو طرح از طرح‌های خورسند ساز هلدینگ خلیج فارس در زمینه آموزشی و فرهنگی بوده، که توسط شرکت ره آوران فنون پتروشیمی اجرا شده‌، این طرح‌ها عبارتند از طرح تحکیم و تعالی خانواده و طرح حمایت از دانش آموزان با بضاعت علمی که به خوبی در سطح شهرستان اجرا و پیاده‌سازی شده‌اند.
وی گفت: طرح تحکیم و تعالی خانواده در ۴ بخش دختران مجرد، پسران مجرد، زوجین جوان و والدین دارای فرزند در ۳۵ کانون تخصصی سطح شهرستان بندرماهشهر اجرا شده اند.
نادرپور افزود: دراین طرح با اجرای هدف‌گذاری‌های انجام شده نتایج خوبی حاصل شد به طوری که در مجموع ۳۴۰۰ نفر در این طرح شرکت کردند‌ و از این تعداد ۵۲۵ نفر پسر مجرد ۶۹۸ نفر دختر مجرد ۱۱۴۴ نفر زوج فرزند دار و ۷۹۳ نفر زوج جوان بوده‌اند.
وی ادامه داد: آموزش‌هایی که در این طرح به خانواده‌ها داده شد عمدتاً مهارت‌های زندگی بوده در کنار مشاوره‌های تخصصی به آن‌ها ارائه شده است، همچنین مسابقات و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی دیگری در این طرح برگزار شده و در پایان طرح تسهیلاتی بلاعوض به بیش از ۷۰ زوج که شرکت آنها در این طرح منجر به ازدواج آنها شد، اعطا شد.
مدیرعامل شرکت ره آوران فنون پتروشیمی عنوان کرد: دومین طرح خورسندسازی که توسط شرکت ما و با حمایت شرکت‌های منطقه انجام شده، طرح توانمندسازی دانش آموزان با بضاعت علمی منطقه بوده که در این طرح مجموعا طی دو سال اخیر ۵۵۰ دانش آموز تحت پوشش قرار گرفته‌اند و در کنار حمایت مالی از این تعداد دانش آموزان به دلیل شرایط کرونائی و تعطیلی مدارس و آموزش آنلاین به ۳۷۳ دانش آموز در سال گذشته تبلت هدیه داده شد. همچنین دوره‌ای برای هزار دانش‌آموز کنکوری آزمایشی برگزار شد تا بتوانند نتایج بهتری در کنکور کسب کنند.
وی تصریح کرد: از نقاط قوت این دو طرح، جمع آوری اطلاعات و انجام کارهای تحقیقاتی و علمی است که توسط تیم مشاورین مسئولیت اجتماعی خلیج فارس انجام شده‌اند. این طرح‌ها تجربه بسیار خوبی بود به طوری که اکنون با الگوگیری از آن‌ها در عسلویه در حال اجرا هستند.
نادرپور گفت: شرکت‌های منطقه در موضوع طرح‌های خورسند ساز و مسئولیت اجتماعی خود با همه توان و سرعت اعتبارات را تامین کرده و یکی از دلایل موفقیت این طرح‌ها همدلی و همکاری مدیران شهری و مدیران عامل صنایع پتروشیمی در اجرای آن‌ها است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که با شناخت نقاط ضعف این طرح و تجربیات بدست آمده و با برنامه‌ریزی انجام شده بتوانیم به هدف خود که جلب رضایت خداوند و خرسندی مردم منطقه دست پیدا کنیم.

مشاور مسئولیت اجتماعی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، نیز در این آیین اظهار داشت: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم خواسته مردم و مسئولین شهرستان را محقق کنیم خوشحالیم که این برنامه به سال دوم خود رسیده و ما بر تداوم آن اصرار داریم.
دکتر مرویان حسینی افزود: ویژگی اصلی پنج طرح خورسندساز، موضوع مشارکتی بودن آن است به طوری که هلدینگ خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن علاوه بر شورای راهبردی کمیته مسئولیت اجتماعی دیگری در کنار آن با رویکرد خورسندسازی و ایجاد رضایتمندی مردم منطقه راه انداری کرده است.
وی ادامه داد: ۳۵ کانون تخصصی ما در سطح شهرستان توانست با جذب مردم به کانال‌های خود به اجرای برنامه‌های طرح تحکیم و تعالی خانواده نتیجه خوبی در این زمینه کسب کنند؛ تعداد زیادی از ادارات شهرستان از جمله ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه‌های علمیه نقش موثری در این موضوع داشتند.
دکتر مرویان حسینی گفت: موضوعی که امسال به این طرح اضافه شده، بحث حاکمیتی بودن آن است ،به طوری که ما با کمک مرکز بهداشت زوج های جدید را شناسایی کرده و برای آن‌ها کلاس‌ها و دوره‌های روانشناسی و مشاوره برگزار می‌کنیم؛همچنین در کنار آن با کمک دادگستری زوج‌هایی که قصد طلاق دارند را به کانون‌های تخصصی ما برای انجام مشاوره معرفی می‌کنند.
وی بیان کرد: با انجام مشاوره‌های پیش از طلاق امیدواریم بتوانیم در کاهش آمار طلاق منطقه نقش موثری ایفا کنیم. با وجود آنکه شرایط کرونایی در منطقه حاکم بود کلاس‌ها با رعایت الزامات بهداشتی به خوبی ادامه یافت و امیدواریم بتوانیم ۵ طرح خورسند ساز خود را برای دومین سال ادامه دهیم.
مشاور مسئولیت اجتماعی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با اشاره به اعتبار ۴۸ میلیارد ریالی طرح تحکیم و تعالی خانواده تصریح کرد: شرکت ره آوران فنون پتروشیمی در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود در منطقه دو طرحی که به آن واگذار شده بود، را به خوبی مدیریت کرده با کمک شرکت‌های منطقه ۱۷ اقدام خورسندساز را انجام داده‌اند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی اطلاعات و مصاحبه‌ها در پایان دوره‌ها و کلاس‌ها بررسی شده و از شرکت کنندگان در این طرح مصاحبه‌های علمی به عمل آمده تا میزان اثر بخشی طرح تحکیم و تعالی خانواده اندازه گیری شده و برای بهبود آن هدف‌گذاری و برنامه ریزی شود، همچنین کتابی از این موضوع تهیه شده تا بتوان این موضوع را به صورت مستند ارائه کرد.
حبیب آقاجری نیز در این مراسم اظهار داشت: طرح تحکیم و تعالی خانواده طرحی فرهنگی است ،که باید مردم را به سمت زندگی اسلامی و فرهنگ اسلامی سوق دهد. فرهنگ اسلامی از نظر دانشمندان دنیا بهترین فرهنگ برای سبک زندگی است. اگر ما این فرهنگ و قوانین اسلامی را در زندگی خود اجرا کنیم با مشکلی مواجه نخواهیم شد.
نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح حمایت و تحکیم خانواده‌ها و مبنای اسلام در مجلس تصویب شده و به زودی اجرا خواهد شد در این طرح مشوق‌های ازدواج و فرزندآوری و اعطای تحصیلات دیده شده به اعتقاد ما بر این بوده که با اجرای این طرح نتایج خوبی حاصل شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مسائل معیشتی که با فرهنگ تحکیم و تعالی خانواده ارتباط مستقیم دارد، باید در کنار این طرح‌ها نیز دیده شود و ما همگی باید برای ایجاد اشتغال و اشتغال‌زایی تلاش کنیم.
در پایان این آیین؛ تفاهم‌نامه‌هایی میان شرکت ره آوران فنون پتروشیمی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر ماهشهر و بندر امام خمینی و همچنین حوزه علمیه‌های بندر ماهشهر، بندر امام خمینی با شرکت ره آوران فنون پتروشیمی برای آغاز سال دوم طرح تحکیم و تعالی خانواده امضا شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: طرح تحکیم و تعالی خانواده صنایع پتروشیمی خلیج فارس مسئولیت اجتماعی بندر ماهشهر طرح ها انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا بریمانی صبح شنبه در گفت وگ و با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن روز «روانشناس و مشاوره» با بیان اینکه روانشناسان در ایجاد یک جامعه سالم از نظر جسمانی و روانی نقش بسزایی دارند، گفت: روانشناسان به افراد جامعه کمک می‌کنند تا بتوانند احساسات و رفتارهای خود را بهتر درک کرده و آنها را مدیریت کنند تا زندگی با کیفیت تری داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از اهداف سازمان بهزیستی کشور را برنامه‌ریزی و تلاش در جهت ارتقا سلامت روان آحاد جامعه دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۱۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سراسر استان در راستای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، ارتقا توانمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری و … به شهروندان فعالیت دارند.

بریمانی به ارائه خدمات مشاوره حضوری اشاره و عنوان کرد: ۱۶۶ هزار و ۳۰۱ نفر در سال گذشته با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصین امر خدمات دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه خدمات روانشناختی و ارتقای سلامت روان به صورت تلفنی نیز صورت می‌گیرد، افزود: طی یک سال اخیر ۱۹۴ هزار و ۵۶۸ نفر طی تماس با خط ۱۴۸۰ صدای مشاور، جهت برطرف کردن مشکلات روانشناختی در زمینه‌های فردی و خانوداگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی مشاوره تلفنی دریافت و از مزایای این خط بهره مند شدند.

این مسؤول از ارائه آموزش به بیش از هشت هزارو ۳۰۰ نفر از جوانان در آستانه ازدواج در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: بی شک، یکی از راهکارهای مؤثر پیشگیری از جدایی و طلاق زوجین، آموزش پیش از ازدواج است که به ارتقای توانمندی فردی در انتخاب همسر مناسب و تشکیل خانواده موفق کمک می‌کند که این افراد جهت تقویت و ثبات خانواده در کارگاه‌ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند.

وی اعلام کرد: سال گذشته، ۱۴۰۹۹ زوج مازنی جهت افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌های آموزشی و مشاوره حین ازدواج شرکت کرده‌اند.
مدیر کل بهزیستی استان ارتقای سلامت و توانمندسازی روانشناختی زوجین، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده را از جمله اهداف برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقایی سازمان بهزیستی در حوزه خانواده برشمرد و گفت: در این راستا در سالی که گذشت ۱۵۴۱۱ نفر از آموزش زندگی خانواده و ۴۴ هزار و ۹۹ نفر از آموزش‌های مهارت‌های زندگی بهره مند شدند.

وی انتخاب همسر و ازدواج را هم از بعد اجتماعی و هم از بعد فردی برای افراد جامعه، مرحله مهم و حساسی دانست و ادامه داد: ۹۶۸۰ نفر در سال گذشته از مراکز مشاوره سراسر استان جهت ازدواج و انتخاب همسر خدمات مشاوره‌ای دریافت نمودند. چرا که انتخاب درست و مناسب هم فرد را به آرامش می‌رساند و هم جامعه را از بحران مسائل اجتماعی آسیب زا مانند طلاق و پیامدهای آن حفظ می‌کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعداد، ۴۶ هزار زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند و از این تعداد پرونده بیش از ۲۳ درصد منجر به سازش شده است که عمده ترین دلایل طلاق عدم مسؤولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد، خیانت و سو ظن، خشونت و دخالت اطرافیان بوده است.‌

کد خبر 6089518

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری