Web Analytics Made Easy - Statcounter

گردهمایی مشترک مدیران بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، ستاد اقامه نماز و ستاد تفسیر قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، حامد صالحی مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز کشور با اعلام این خبر گفت: گردهمایی مشترک مدیران بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، ستاد اقامه نماز و ستاد تفسیر قرآن کریم، در روز پنج شنبه ۱۳ آبان ماه، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور ، دکتر سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز و حجت الاسلام و المسلمین متوسل مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع) و جمعی از معاونین و مدیران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام قرائتی در این جلسه ضمن تبریک ایام الله ۱۳ آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، با اشاره به آیه ۲ سوره حشر گفت: خداوند کفار را از دیارشان بیرون کرد در حالی که مسلمانان گمان نمی‌کردند که کفار از دیار خود بیرون روند.

حجت‌الاسلام قرائتی افزود: خداوند متعال در حالی خانه های کفار را به دست مومنین خراب کرد که حصارهای محکم خود را نگهبان خود قرار داده بودند.

قرائتی در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند متعال در «آیه ۸۱ سوره آل عمران» راه و رسم مدیریت را به ما آموزش داده است و به پیامبران خود تذکر داده است که هر کس که به عنوان مدیر منصوب می شود، روزی عزل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین متوسل مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در ادامه این نشست گفت: مدیران استانی باید تلاش کنند در جهت هم افزایی برنامه‌های نماز و مهدویت در کنار یکدیگر امور مربوطه را پیگیری کنند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در ادامه یادآور شد: استفاده از ظرفیت استانی در جهت اجرای برنامه‌های مصوب در تفاهم‌نامه دستگاه‌های اجرایی با عنوان نماز و مهدویت در راستای نشر معارف آن ضروری است.

دکتر سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، در جلسه مشترک مدیران بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و ستاد اقامه نماز کشور با بیان نکاتی پیرامون نماز و مهدویت گفت: نماز با خطر کاهلی و مهدویت با خطر انحراف مواجه است.

وی افزود: حی بودن حضرت ولیعصر ارواحنا فداه و موثر بودن آن در امور جاری و تفهیم این موضوع با ارائه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی از الویت‌های برنامه‌ها است تا کسانی که به نا حق علم برافراشته و ادعای مهدویت کردند ناکام بمانند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ایجاد تشکل‌های مهدوی در جهت جذب کودکان و نوجوانان و آموزش معارف مهدویت گفت: تشکیل اتاق فکر در استان‌ها به صورت فصلی و ارائه برنامه‌های مهدوی از پیش دبستانی در قالب سرود، نمایش نامه، برنامه‌های فرهنگی لازم و ضروری است.

زرهانی خاطرنشان کرد: در حوزه مهدویت، داشتن نگاه بلند مدت و احساس مسئولیت در این زمینه، فعال کردن کارگروه‌های تخصصی و ترسیم نقشه راه برای آینده مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: پهنای باند و قلمرو نفوذ باید به نحوی گسترش پیدا کند که مهدویت به صورت پررنگ‌تر در نهادها و دستگاه‌های اجرایی ‌و خانواده کارکنان دیده شود.

سید احمد زرهانی در پایان با ارائه نکاتی در حوزه نماز افزود: تنظیم اسناد استانی در جهت بررسی نقاط ضعف و قدرت و تجزیه و تحلیل و ارائه راهبرد مناسب به صورت کوتاه مدت و بلندمدت و همچنین تعامل با آموزش و پرورش در راستای امور تربیتی مورد انتظار است.
 

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی مدیر مرکز تخصصی نماز، ضمن ارائه گزارشی از روند برنامه‌های مرکز تخصصی نماز گفت: یکی از کارهای مهم این مرکز تربیت و آموزش نیرو در حوزه نماز است و اساتیدی که اینجا آموزش دیده اند در موارد مختلف، در جهت ترویج فرهنگ نماز قدم بر داشته اند.

وی افزود: در مهدویت و امر نماز کتاب‌های مختلفی با موضوعات مرتبط به چاپ رسیده است و در از طریق انتشارات ستاد اقامه نماز منتشر شده است.

حجت الاسلام کلباسی خاطرنشان کرد: فعالیت رسانه‌ای در فضای مجازی و وبینارهایی که برگزار می‌شود باید طبق طرز فکر آحاد مختلف مردم برنامه‌ریزی شود و گامی به سوی رشد آن برداشت.

وی در پایان افزود: به گفته امام خمینی(ره)، بحث تعلیم و ترییت باید از دبستان شروع شود و از دانشگاه دیر است و باید تلاش کنیم فعالیت موثری برای نسل نو ارائه دهیم.

در ادامه جلسه معاونین فرهنگی، معاونین برنامه‌ریزی، نظارت ارزیابی وامور استان‌ها، معاون اداری، مالی و پشتیبانی و مدیران روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع) و ستاد اقامه نماز کشور به بیان نکاتی در جهت هم افزایی فی مابین دو مجموعه پرداختند.

در پایان، مدیران ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، در خصوص اجرای برنامه‌های راهبردی در جهت ترویج معارف نماز و مهدویت در سطح جامعه با حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و سایر مدیران ارشد به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد اقامه نماز ستاد اقامه نماز کشور ستاد اقامه نماز نماز و مهدویت حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان

گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور استان‌های یزد و اصفهان با حضور معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور استان‌های یزد و اصفهان با حضور رسول محمدقلی معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان و رضا گلشن مهرجردی مدیرکل امور مستعدان و آینده‌سازان برگزار می‌شود.

اعلام برنامه‌های آینده، ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده، آشنایی با برخی مجموعه‌های نخبه‌پرور استان و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ از مهمترین موضوعات این گردهمایی است.
 
این گردهمایی نهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷:۳۰ با حضور نمایندگان مجموعه‌های نخبه‌پرور استان‌های یزد و اصفهان بصورت برخط برگزار خواهد شد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند جهت دریافت لینک جلسه به آی دی @yamahdi313_2 در پیام رسان ایتا و بله پیام دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما