Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:03:12 GMT

کمک‌های مردمی باید به سمت نیازمندان واقعی سوق یابد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۲۹۹۸

کمک‌های مردمی باید به سمت نیازمندان واقعی سوق یابد

به گزارش ایرنا، مهرعلی حق گویان روز شنبه در حاشیه مراسم آغاز به کار مرکز نیکوکاری شهدای خورهشت در مسجد این روستا اظهار داشت: مرکز نیکوکاری قلب تپنده هر منطقه ای است که با مشارکت مردم و برای خدمت به اقشار جامعه فعال می شود.

وی اضافه کرد: اگر قرار بود موضوع محرومیت زدایی با کار دولتی حل شود، این اتفاق باید در کشورهای پیشرفته دیگر که از سازمان های عریض و طویل و سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری مجهزی برخوردارند، به نتیجه می رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول افزود: فلسفه تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز فعالیت به عنوان متولی امر محرومیت و فقر نیست بلکه باید این نهاد با توجه به گستردگی جامعه، بستری را فراهم کند تا کمک های مردمی به سمت نیازمندان واقعی سوق یابد.

حق گویان گفت: کمیته امداد امام (ره) در ایجاد و گسترش فقر نقشی ندارد اما خود را در برابر همنوعان آسیب دیده و نیازمند مسوول می داند و تلاش می کند با شناسایی محرومان و پالایش نیازهای آنها بستری را فراهم کند تا اگر فردی برای کار نیکوکارانه، موضوع خاصی را نیّت کرده، نیت او ادا و نیاز محروم نیز برطرف شود.

وی اظهار داشت: اگر امر انفاق، احسان، خمس و زکات در جوامع اسلامی مورد توجه جدی قرار گیرد، فقیر نخواهیم داشت و محرومیت از جامعه اسلامی رخت برمی بندد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: مردم رکن اساسی و محور فعالیت های این نهاد هستند و مشارکت آنها موجب برکت در خدمات کمیته امداد می شود.

وی افزود: هر برنامه و طرحی در حوزه محرومیت زدایی بدون توجه به دستور اسلامی و مشارکت مردمی نتیجه ای نخواهد داشت و اگر هم به نتیجه ای برسد، مقطعی خواهد بود از این رو مراکز نیکوکاری بستر مهمی برای مشارکت مردم هستند.

این مسوول گفت: با مشارکت مردمی، خدمت رسانی دقیق تر، سریع تر و پر برکت تر خواهد بود چراکه مردم هر محله و منطقه به توانایی و تمکن مردم خود به خوبی آگاهند و از طرفی محرومان خود را نیز به خوبی می شناسند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: مرکز نیکوکاری به معنی برافراشتن پرچم انفاق و نیکوکاری است و این پرچم باید با محوریت مسجد افراشته شود چراکه مسجد محور جامعه اسلامی است.

برچسب‌ها مددجوی کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی استان قزوین محرومیت موسسات نیکوکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مددجوی کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی استان قزوین مددجوی کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی استان قزوین محرومیت موسسات نیکوکاری مشارکت مردم کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۲۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد

ایسنا/همدان فرماندار ملایر گفت: صرفا با اعتبارات دولتی نمی‌توان شهرستان را در مدار توسعه شتابان قرار داد و در واقع توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی امکان‌پذیر بوده و این جان‌مایه شعار امسال است و باید از ظرفیت مردم در این راستا استفاده کرد.

سلمان اسماعیلی شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در همایش بزرگداشت شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ملایر، با اشاره به اینکه امیدآفرینی در بین مردم نکته مغفول مانده این روزهای ماست، افزود: اعضای شوراهای اسلامی، نخبگان جوامع محلی خود هستید و باید از این سرمایه اجتماعی بهره برده و با بیان واقعیت‌ها در بین مردم و تشریح خدمات امیدآفرینی کنید.

وی بیان کرد: شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران وظیفه دارند در این سال پایانی از دوره خدمت نهایت تلاش خود را برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای درآمد پایدار بکار ببندند و یک یادگاری ارزشمند از خود به جای بگذارند، واقعیت این است که با اعتبارات دولتی نمی‌توان شهرستان را در مدار توسعه شتابان قرار داد و در واقع توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی امکان‌پذیر بوده و این جان مایه شعار امسال است.

وی تصریح کرد: در تصمیم‌گیری‌ها باید نفع عموم جامعه را در نظر گرفت و نباید به خاطر منافع فردی یا گروهی خاص منفعت عموم مردم شهرستان را به خطر انداخت و این سرلوحه ما برای اجرای طرح‌های بزرگ در طول این دو سال و چندماه اخیر بوده است و اجرای پروژه‌های بزرگ نظیر الحاق ۵۱۵ هکتار زمین به شهر ملایر و انجام دیگر پروژه‌ها با اعتباری افزون بر ۲۷ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ در سایه این نگاه قابل انجام شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: هفته آینده شاهد برگزاری دور دوم انتخابات هستیم، از همه مردم دعوت می‌کنیم تا با حضور گسترده و انتخاب اصلح در رقم خوردن سرنوشت روشن برای دیارمان سهیم باشند، آینده شهرستان ملایر به مراتب از امروز زیباتر و درخشان‌تر است.

به گزارش ایسنا در این مراسم از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ملایر تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد