Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@02:47:06 GMT

سئو بهتر است یا گوگل ادز؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۳۲۲۴

خبرگزاری آریا-یکی از پرتکرارترین سوالاتی که از مشاور سئو سایت می‌شود این است که برای بهینه سازی هزینه کنیم یا گوگل ادز؟ سئو و گوگل ادوردز هر دو کانال‌هایی برای جذب ترافیک و مشتری بیشتر هستند اما احتمالا شما هم می‌خواهید بدانید کدام یک از این استراتژی‌ها برای سایتتان مناسب‌تر بوده و نتیجه بهتری به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سئو یک کانال ارگانیک است که برای به نتیجه رسیدن به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد. اما کمپین‌های تبلیغاتی چون گوگل ادز در مدت زمان کوتاه‌تری ترافیک سایت را افزایش می‌دهند.

انتخاب یکی از این دو مسیر بدون داشتن استراتژی درست، امکان پذیر نمی‌باشد. ممکن است سایت شما با ترافیک ارگانیک و از طریق سئو زودتر به نتیجه مطلوب برسد و ممکن است نیاز باشد که تبلیغات کلیکی گوگل ادز را انجام دهید. حتی در شرایطی شاید لازم باشد از هر دو استفاده کنید. یک مشاور حرفه ای سئو سایت می‌تواند به این سوال پاسخ داده و مسیر درست را نشانتان دهد.

در جلسات مشاوره سئو که با صاحبین سایت‌ها دارم معمولا این سوال پرسیده می‌شود که سئو بهتر است یا گوگل ادز؟ پاسخ صحیحی برای این سوال وجود ندارد! زمان و بودجه‌ای که در اختیار دارید دو مورد از مهم‌ترین مولفه‌هایی هستند که می‌توانند بهترین مسیر را برای کسب و کارتان انتخاب کنند.

آیا نتیجه گرفتن از طریق سئو زمان بر است؟

همیشه در جلسات مشاوره‌ام این موضوع مهم را عنوان می‌کنم که رشد کردن به صورت ارگانیک نیاز به زمان و صبر و حوصله بیشتری دارد. اما از آنجایی که این رشد کاملا طبیعی است، شما هم می‌توانید در جلب اعتماد مشتریان خود موفق‌تر عمل کنید. من جواد یاسمی، مشاور سئو سایت، همواره در جلسات مشاوره خود سعی دارم صاحبین کسب و کارها را از مزایای سئو در درازمدت آگاه کنم.

متاسفانه به دلیل عدم اطلاعات کافی یا وجود مشاوره‌های غیر متخصصی که تنها به فکر گرفتن هزینه بدون ارائه نتیجه هستند دید و نگرش برخی از صاحبین سایت‌ها نسبت به خدمات سئو با واقعیت تفاوت‌هایی دارد. برخی از صاحبین بیزینس انتظار دارند به محض شروع به استفاده از خدمات سئو، نتیجه شگفت انگیزی را تجربه کنند. درحالی که یک مشاور سئو حرفه ای به شما خواهد گفت که سئو نتیجه مثبت خود را در درازمدت نشان می‌دهد.

با کمک سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) ارگانیک رشد کنید اگر:

این روزها برای گرفتن رتبه و جایگاه بهتر از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان seo رقابت شدیدی در میان کسب و کارها در گرفته است. هر شخصی که صاحب یک سایت است سعی می‌کند دست کم اطلاعات و دانش پایه خود را در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو افزایش دهد. حتی اگر هیچ تخصصی در زمینه سئو ندارید، می‌توانید این کار را به یک مشاور سئو سایت بسپارید.

اگر می‌خواهید برای مدت زمان بیشتری در جایگاهی که کسب کرده‌اید باقی بمانید باید به صورت ارگانیک و از طریق خدمات سئو رشد کنید. موضوعی که در مقایسه سئو و گوگل ادز غیر قابل انکار است این است که رتبه‌هایی که از طریق سئو کسب شده‌اند بیشتر از رتبه‌های تبلیغاتی و کلیکی قابل اتکا و ماندگار هستند.

مزایا و معایب سئو از زبان مشاور سئو سایت

به عنوان یک مشاور حرفه ای سئو سایت همواره در کنار مزایای سئو، از معایب آن نیز گفته‌ام تا صاحبین کسب و کارها با اطمینان خاطر بیشتری برای دریافت این خدمات نزد ما مراجعه کنند. مزایای سئو عبارت است از:

اگر خودتان دانش و تخصص سئو داشته باشید، این ابزار کاملا رایگان است.نرخ تبدیل بالایی دارد.رشد ارگانیک و طبیعی موجب اعتماد بیشتر کاربران شده و اقتدار و اعتبار بیزینستان را افزایش می‌دهد. به عنوان معایب سئو نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:اگر رقیبانتان بهتر از شما عمل کنند یا شما تصمیم بگیرید که از نیمه راه دیگر از خدمات سئو استفاده نکنید، رقبا به راحتی می‌توانند جایگاه شما را از آن خود کنند.در دراز مدت نتیجه می‌دهد اما نتیجه آن پایدارتر است.با هر بار تغییر الگوریتم‌های گوگل، یک مشاور سئو سایت نیز باید استراتژی خود را تغییر داده و همواره دانش خود را به روز نگه دارد.باید بخشی از بودجه کسب و کار خود را بر روی یک تیم متخصص سئو سرمایه گذاری کنید.گوگل ادز چگونه کار می‌کند؟

از دیگر سوالاتی پرتکراری که در جلسه مشاوره سئو سایت می‌شود نحوه کار این سیستم تبلیغاتی است. سیستم کاری گوگل ادوردز پرداخت به ازای هر کلیک است که به آن PPC نیز گفته می‌شود. در این روش تبلیغاتی شما به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغات شما می‌شود هزینه پرداخت خواهید کرد. به همین خاطر است که راه اندازی یک کمپین گوگل ادز به مهارت و تجربه بالایی نیاز دارد.

گوگل ادز Google Adwords)) نتیجه می‌دهد اگر...

یکی از معروف‌ترین و رایج‌ترین سرویس‌های تبلیغات کلیکی، گوگل ادز است که محبوبیت زیادی در میان دیگر روش‌های تبلیغاتی دارد. برای آن دسته از افراد عجولی که می‌خواهند سریعا به نتیجه برسند و ترافیک بالایی را تجربه کنند گوگل ادز روش مناسبی است اما نکته مهمی که باید بدانید، هزینه بالای این روش تبلیغاتی است.

از طرفی دیگر اگر استراتژی صحیح و اصولی پشت این روش تبلیغاتی نباشد، به همان اندازه که زود بازده است و سریع شما را به نتیجه می‌رساند، ممکن است به همان سرعت نیز جایگاهی که کسب کرده‌اید را از دست بدهید. بنابراین سرویس گوگل ادز در شرایطی بهترین نتیجه را به دنبال دارد که فردی متخصص و با تجربه بالا این کار را برای شما انجام دهد در غیر این صورت ممکن است بخش زیادی از بودجه کسب و کار خود را صرف کنید و در نهایت به نتیجه چندان مطلوبی نیز نرسید.

مزایای گوگل ادز

پیش از آنکه یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید بهتر است از مزایا و معایب گوگل ادز نیز اطلاع داشته باشید. مهم‌ترین مزایای سیستم تبلیغاتی کلیکی عبارت است از:

این کمپین به سرعت راه اندازی می‌شود و برای کسب و کارهایی که به تازگی شروع به فعالیت کرده‌اند مانند یک محرک عمل می‌کند.مشتریان هدفمندتری را هدف قرار داده و جذب می‌کند.بودجه گوگل ادز را می‌توانید از قبل مشخص کنید تا با هر کلیک، هزینه آن از حساب شما کسر شود. بنابراین هزینه این کمپین تبلیغاتی از بودجه شما فراتر نمی‌رود.گوگل ادز قالب‌های متفاوتی دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها انواع مختلفی از تبلیغات را برای مخاطبان خود طراحی کنید. معایب گوگل ادزهزینه گوگل ادز با بالا رفتن نرخ دلار افزایش می‌یابد. به دلیل نوسان قیمت دلار در کشور ما ممکن است این کانال جذب مشتری برایتان پرهزینه تمام شود.برای راه اندازی این کمپین تبلیغاتی حتما به نیروی متخصص و باتجربه نیاز دارید. هرچه بیزینستان بزرگ‌تر باشد، راه اندازی یک کمپین گوگل ادز حساس‌تر خواهد شد.دسترسی به سرویس گوگل ادز به دلیل اعمال برخی از تحریم‌ها در کشور ما به راحتی امکان پذیر نیست. این سرویس را باید از طریق شرکت‌های واسطه‌ای که این خدمت را ارائه می‌دهند دریافت کنید که مستلزم به پرداخت هزینه بیشتری خواهید شد.در کنار سایت‌هایی که با کمک گوگل ادز موفق به کسب جایگاه شده‌اند کلمه Ad به چشم می‌خورد. ممکن است کاربران به راحتی نتوانند به این نتایج اعتماد کنند و به دنبال نتایج ارگانیک باشند.

 



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سئو گوگل ادز بهینه سازی راه اندازی خدمات سئو کسب و کار گوگل ادز یک مشاور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دی‌بروینه حتی از جرارد و لمپارد هم بهتر است!

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی شب گذشته در چهارچوب رقابت‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس روبروی برای میدان رفت و موفق شد با به ثمر رساندن چهار گل برابر این تیم به پیروزی برسد و سه امتیاز ارزشمند را به دست آورد.

دی‌بروینه گل اول تیمش را در این بازی وارد دروازه حریف کرد و مثل همیشه توانست نمایشی بسیار درخشان را ارائه کند تا نقش مهمی را در پیروزی شاگردان پپ گواردیولا و نزدیک شدن آنها به صدر جدول ایفا کرده باشد.

ردنپ پس از پایان این بازی در گفتگو با اسکای اسپورت اظهار داشت:«ما بازیکنان بزرگ بسیاری مانند استیون جرارد، فرانک لمپارد و یحیی توره را دیدیم. اما باید بگویم که از نظر من، دی‌بروینه از همه بهتر است. فکر می‌کنم اون کارهایی انجام می‌دهد که خارج از این دنیا است.

پاس‌هایی که او به راحتی متوجه ارسال آنها می‌شود چیزی نیست که افراد زیادی بتوانند انجامش دهند. هر بار که بازی او را تماشا می‌کنم مات و مبهوت می‌شوم. هر تیمی به الگوی بزرگ نیاز دارد و این برای فیل فودن عالی است که بتواند هر روز دی‌بروینه را ببیند. او می‌تواند از این بازیکن درس بگیرد و هیچ شکی وجود ندارد که به همین دلیل خیلی خوب بازی می‌کند.»

دیگر خبرها

  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • دی‌بروینه حتی از جرارد و لمپارد هم بهتر است!
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی